Connect with us

В Україні

Як допускатимуть асистента учня до освітнього процесу?

Опубліковано

Міністерство освіти і науки України опублікувало для громадського обговорення проект наказу МОН «Умови допуску асистента учня до освітнього процесу та вимоги до нього».

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про повну загальну середню освіту», асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог ч. 7 ст. 26 цього Закону) є учасниками освітнього процесу.

Відповідно до ч. 7 ст. 26 зазначеного Закону, асистент учня (соціальний робітник, один із батьків учня або уповноважена ними особа) забезпечує в освітньому процесі соціальні потреби учнів з особливими освітніми потребами.

Також ч. 7 ст. 26 передбачено, що асистент учня допускається до участі в освітньому процесі для виконання його функцій виключно за умови проходження спеціальної підготовки, що підтверджується відповідним документом. Умови допуску асистента учня до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Так, до участі в освітньому процесі допускатимуться асистенти учня, які вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

До асистента учня висуваються такі вимоги:

  • обов’язкові профілактичні медичні огляди відповідно до законодавства;
  • володіння навичками з надання домедичної допомоги дітям;
  • дотримання правил охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо.

До освітнього процесу не допускається асистент учня, який вчинив злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканості дитини або у присутності дитини чи з використанням дитини.

Рішення про допуск асистента учня до участі в освітньому процесі приймає керівник закладу освіти на основі укладення відповідного договору (додаток 1 проекту) між закладом освіти та асистентом учня за згодою батьків.

Умовами укладання договору між закладом освіти та асистентом учня є:

  • висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, виданий інклюзивно-ресурсним центром, де зазначається потреба дитини у супроводі під час інклюзивного навчання;
  • індивідуальний план надання соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання (при умові  надання соціальної послуги супроводу під час інклюзивного навчання).

Ознайомитись з проектом наказу МОН можна за посиланням. Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 15 липня 2020 р. на електронну адресу [email protected].

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.