Connect with us

В Україні

Зміни до закону про місцеве самоврядування ускладнять прийняття рішень з земельних питань

Асоціація міст України просить Комітет Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендувати парламенту відхилити проект Закону «Про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо розпорядження землями комунальної власності» від 7 липня 2020 р. № 3801.

Законопроектом пропонується запровадити прийняття рішень місцевої ради з питань розпорядження земельними ділянками комунальної форми власності більшістю у дві третини від загального складу ради.

Проаналізувавши текст законопроекту, Асоціація міст України висловила такі зауваження.

Згідно з пояснювальною запискою законопроект розроблено з метою прозорого та неупередженого механізму розпорядження землями комунальної власності.

Досягнути поставленої цілі пропонується шляхом запровадження голосування  «кваліфікованою» більшістю у 2/3 від загального складу ради для прийняття рішень місцевої ради з питань розпорядження земельними ділянками комунальної форми власності. За загальним правилом рішення ради ухвалюється простою більшістю голосів від загального складу ради і лише у виняткових випадках застосовується кваліфікована більшість.

Зокрема, такими випадками є подолання «вето» голови або дострокове припинення повноважень голови за рішенням місцевої ради.

При цьому, законопроект не врегульовує питання яким чином та у який спосіб буде долатися «вето» голови на рішення ради стосовно розпорядження комунальними землями. Виходячи з логіки Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» – «вето» голови на такі рішення мають долатися місцевою радою виключно повним складом місцевої ради. Багаторічна практика показує, що будь який представницький колегіальний орган практично не збирається на свої засідання у повному складі.

Більше того, враховуючи безоплатність здійснення депутатами місцевих рад своїх повноважень та поєднання таких повноважень з основною роботою, більшість місцевих рад практично завжди збираються у мінімальній кількості депутатів, необхідній для прийняття рішень. Запровадження «кваліфікованої» більшості для прийняття рішень з земельних питань зупинить процес їх прийняття або призведе до порушення строків розгляду, які визначені Земельним кодексом України. У свою чергу порушення строків розгляду земельних питань призведе до порушення прав фізичних та юридичних осіб щодо користування земельними ділянками.

Законопроект не дає відповіді на питання яким чином прийняття рішень саме «кваліфікованою» більшістю посилить прозорість та неупередженість механізму розпорядження землями комунальної власності та знизить корупційні ризики.

Слід відзначити, що відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» проект будь якого рішення місцевої ради до його прийняття оприлюднюється на офіційному сайті ради (ч. 3 ст. 15). Відтак, кожен громадянин може ознайомитися з проектом рішення ради та у разі виявлення порушення його прав, подати індивідуальне чи колективне звернення до органу місцевого самоврядування про таке порушення. Окрім цього, проекти рішень ради проходять кілька стадій узгодження, а сама процедура надання земельної ділянки проходить у два етапи, що є додатковим інструментом відкритості та публічності прийняття рішень.

З огляду на зазначене, видається занадто сумнівним можливість досягнення мети законопроекту запропонованими методами.

Ознайомитись з повним текстом листа АМУ можна за посиланням.

В Україні

МОН пропонує визначитися із завданнями вищої освіти

Міністерство освіти і науки опублікувало для громадського обговорення проект Стратегії розвитку вищої освіти України на 2021-2031 роки.

Стратегія визначатиме місце вищої освіти у суспільстві й економіці країни через формулювання місії та візії, основні стратегічні й операційні цілі та завдання щодо їх досягнення, механізми реалізації та моніторингу,  очікувані результати та способи їх вимірювання.

Відповідно до Стратегії місія вищої освіти – забезпечення сталого інноваційного розвитку України через підготовку висококваліфікованих фахівців, створення та поширення знань, формування інтелектуального, соціального та духовного капіталу суспільства, готового до викликів майбутнього.

Стратегія визначає такі стратегічні цілі:

  • покращення системи управління освітою і забезпечення автономії ЗВО;
  • забезпечення збалансованості ринку праці фахівців з вищою освітою;
  • забезпечення якості і доступності вищої освіти для різних верств населення;
  • інтеграція науки, освіти та бізнесу для забезпечення економічного зростання країни;
  • розвиток кадрового потенціалу ЗВО;
  • розвиток системи безперервної освіти та навчання протягом життя;
  • інтеграція у європейський і світовий освітній простір з урахуванням національних інтересів.

Головним результатом реалізації Стратегії має бути створення сучасної ефективної системи освіти, яка дозволяє забезпечити кадровий і науково-технічний супровід розвитку національної економіки, задовольняє потреби суспільства, посідає гідне місце у світі, є конкурентоспроможною на внутрішньому та світовому ринках освітніх послуг.

Пропозиції та зауваження до проекту приймаються до 25 жовтня 2020 р. на електронну пошту vrublevska@mon.gov.ua.

Читати далі

В Україні

Правники вимагають забезпечити належну роботу ЄДР

Комітет Асоціації правників України з конституційного права, адміністративного права та прав людини звернувся до Прем’єр-міністра України з вимогою якнайшвидше забезпечити належне функціонування Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

За повідомленням Мін’юсту, 11 серпня було введено в експлуатацію оновлене програмне забезпечення ЄДР. Відповідно до наказу Міністерства, адміністратором реєстру було визначено державне підприємство «Національні інформаційні системи». З 2017 р., коли було розпочато розробку нового програмного забезпечення ЄДР, на це витрачено принаймні 36,8 млн. грн.

Серед запланованих ДП «НАІС» результатів було зазначено про:

  • спрощений доступ користувачів до реєстру завдяки використанню сучасних технологій;
  • сприяння протидії рейдерству завдяки новим додатковим механізмам контролю та модулю безпеки;
  • покращення якості внесення даних про кінцевих бенефіціарних власників шляхом їх чіткого структурування та відокремлення від засновників.

Тепер вже в оновленому програмному забезпеченні ЄДР виявлено помилки та технічні несправності, які дають привід констатувати – мети оновлення не досягнуто. Зокрема, функціонал ЄДР працює нестабільно (значно гірше, ніж до оновлення), зміст інформації із ЄДР у різних джерелах надається в неповному обсязі, всупереч вимогам закону, наявні розбіжності в різних джерелах інформації з ЄДР.

«Внаслідок цього не дотримуються вимоги щодо систематичного та оперативного оприлюднення та оновлення інформації ЄДР, забезпечення достовірності та повноти зазначеної інформації й гарантованості права на її отримання в цілому», – зазначено в зверненні АПУ.

З огляду на безпрецедентне значення реєстру для забезпечення безпеки та обороноздатності держави, забезпечення його належного функціонування є пріоритетним, тому потребує привернення уваги на найвищому державному рівні.

Крім того, експерти звернули увагу на доцільність ініціювання додаткових заходів для з’ясування обставин належного виконання адміністратором реєстру своїх обов’язків.

Ознайомитись з повним текстом звернення можна за посиланням.

Читати далі

В Україні

Перевірити свідоцтво про підготовку водія до перевезення небезпечних вантажів тепер можна онлайн

Головний сервісний центр МВС запустив новий електронний сервіс «Перевірка свідоцтва про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі».

Сервіс у два кліки дозволяє за номером та серією документа перевірити факт його видачі, переглянути класи небезпечних речовин, дозволених до перевезення водію, визначити допустимі види перевезення цих речовин, впевнитися, що документ не протермінований.

Для зручності користування сервісом за межами країни створено англомовну версію.

Якщо за результатами перевірки інформація про Свідоцтво ДОПНВ не знайдена, МВС радить надіслати звернення (у довільній формі) на електронну адресу info@hsc.gov.ua.

Читати далі

В тренді

Telegram