2 способи митного оформлення та митного контролю товарів - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

2 способи митного оформлення та митного контролю товарів

Дата публікації:

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, зокрема транспортних засобів, в умовах воєнного стану» від 20 березня 2022 р. № 330, якою встановлено, що на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64, суб’єктам господарювання та громадянам, які ввозять товари, зокрема транспортні засоби, на митну територію України, надається право обирати один з двох способів їх митного оформлення та митного контролю:

Читайте також: Скасовано податок на нерухомість на територіях бойових дій та окупованих територіях

1) спрощений спосіб, який передбачає, що митний контроль та митне оформлення товарів, зокрема транспортних засобів, які ввозяться на митну територію України через пункти пропуску через державний кордон України, відкриті для морського, автомобільного та залізничного сполучення, здійснюється без справляння митних платежів, у тому числі податку на додану вартість, акцизного податку, ввізного мита, шляхом подання декларантом митному органу попередньої митної декларації без проведення митного огляду, без застосування фітосанітарного контролю, заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності (крім державного експортного контролю) безпосередньо у пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний та митний кордон України;

2) стандартний спосіб, який передбачає, що митний контроль і митне оформлення товарів, зокрема транспортних засобів, здійснюються у повному обсязі відповідно до вимог Митного кодексу України, а оподаткування ввезених товарів, у тому числі акцизним податком та податком на додану вартість, здійснюється на загальних підставах, встановлених Податковим кодексом України.

Одночасне використання двох способів одним суб’єктом господарювання або громадянином не допускається.

Спрощений спосіб не може застосовуватися суб’єктами господарювання, що здійснюють ввезення на митну територію України спирту етилового та інших спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, пива (крім квасу «живого» бродіння), тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну, сигарет, цигарок, сигарил та рідин, що використовуються в електронних сигаретах.

Суб’єкт господарювання або громадянин, який прийняв рішення про застосування спрощеного способу, подає Державній митній службі відповідну заяву за формою, встановленою Державною митною службою, в паперовій або електронній формі.

Заява в паперовій формі подається безпосередньо у пункті пропуску через митний кордон або до відповідної митниці.

Суб’єкт господарювання або громадянин, що подав заяву про застосування спрощеного способу, може в подальшому відмовитися від застосування такого способу шляхом подання Державній митній службі відповідної заяви за формою, встановленою Державною митною службою. Повторне подання заяви про застосування спрощеного способу після того, як суб’єкт господарювання здійснив відмову від застосування такого режиму, забороняється.

Відмовляти суб’єкту господарювання або громадянину у прийнятті заяви про застосування спрощеного способу або у застосуванні такого способу забороняється, крім випадку, коли заява подається повторно після відмови від застосування спрощеного способу.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Читайте також: Міжнародні перевезення пошти та гуманітарної допомоги Укрпоштою – без ліцензії

Державна митна служба забезпечує централізований облік таких заяв і доведення інформації про суб’єктів господарювання та громадян, що обрали спрощений спосіб або відмовилися від його застосування, до всіх посадових осіб Державної митної служби, задіяних в процесі митного оформлення та пропуску товарів на митну територію України.

Державній митній службі та Адміністрації Державної прикордонної служби у період воєнного стану доручено забезпечити невідкладний пропуск без митного огляду та без рішення голови Ради міністрів Автономної Республіки Крим, голів обласних державних адміністрацій, голів Київської, Севастопольської міських державних адміністрацій (керівників відповідних військово-цивільних або військових адміністрацій у разі їх утворення) про визнання товарів гуманітарною допомогою через державний та митний кордон України товарів, що надходять в Україну як гуманітарна допомога, військових товарів, лікарських засобів та виробів медичного призначення через спеціальний канал у порядку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану».

Також Державній митній службі, керівникам відповідних митних органів, через які товари, зокрема транспортні засоби, проходять митне оформлення та митний контроль, який здійснюється у спрощений спосіб, доручено забезпечити пропуск таких товарів, їх митне оформлення та митний контроль у разі наявності попередньої митної декларації у строк не більше десяти хвилин.

Окрім того, Міністерство фінансів, Адміністрація Державної прикордонної служби, Державна митна служба, Міністерство інфраструктури та Міністерство закордонних справ протягом десяти днів з дня набрання чинності цією постановою мають:

– забезпечити відкриття нових та ремонт діючих пунктів пропуску (пунктів контролю) через державний та митний кордон України, а у разі потреби використовувати для пунктів пропуску (пунктів контролю) тимчасові шлагбауми та дороги з ґрунтовим покриттям;

– надіслати інформацію про необхідність відкриття нових пунктів пропуску (пунктів контролю) митним органам іноземних держав та ініціювати проведення з компетентними органами суміжних країн діалогу щодо укладення нових міжнародних угод про відкриття пунктів пропуску через державний кордон.

Водночас, визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 9 березня 2022 р. № 236 «Деякі питання митного оформлення окремих товарів, що ввозяться на митну територію України у період дії воєнного стану».

Нагадаємо, до 7 років позбавлення волі за незаконне використання гуманітарної допомоги

Законодавство

Вимоги до управління ризиками та внутрішнього контролю надавачів фінпослуг можна обговорити

Опубліковано

on

От

Національний банк опублікував для обговорення вимоги до організації систем управління ризиками та внутрішнього контролю, а також рекомендації щодо організації корпоративного управління в надавачах фінансових послуг та небанківських фінансових групах.

Зокрема Національний банк пропонує встановити загальні та спеціальні (для окремих сегментів ринку) вимоги до системи управління ризиками, а також підходи та кроки для належної її організації.

Серед загальних вимог визначено такі:

1) організаційна структура системи управління ризиками;

2) належний розподіл обов’язків між учасниками системи управління ризиками, їх повноважень та відповідальності з урахуванням особливостей організаційно-правової форми надавача фінансових послуг;

3) ключові внутрішні документи із питань управління ризиками, уключаючи політики управління ризиками та профіль ризиків і їх зміст;

4) основні підходи до визначення та управління лімітами ризиків;

5) підходи до побудови інформаційних систем управління ризиками та формування управлінської звітності щодо ризиків;

6) моделі та інструменти вимірювання ризиків;

7) запровадження і дотримання належної культури управління ризиками.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Читайте також: Відомості з реєстру підприємств – банкрутів надаватимуть у формі інформаційних листів

Також установлено спеціальні вимоги до системи управління ризиками окремих сегментів ринку.

Якісна та ефективна система внутрішнього контролю повинна містити такі обов’язкові компоненти:

1) контрольне середовище;

2) оцінка ризиків;

3) контрольна діяльність;

4) контроль за інформаційними потоками та комунікаціями;

5) моніторинг ефективності системи внутрішнього контролю.

Під час розроблення системи внутрішнього контролю надавачі фінансових послуг мають ураховувати ключові вимоги до побудови системи трьох ліній внутрішнього контролю та мінімальний перелік питань, що підлягають врегулюванню у внутрішніх документах.

Окрім того, надавачі фінансових послуг зобов’язуватимуться здійснювати контрольні заходи.

Читайте також: Скасовано перенесення днів роботи банківської системи у 2022 р.

Національний банк також розробив Методичні рекомендації, які після їх схвалення матимуть виключно рекомендаційний характер та не будуть обов’язковими до виконання надавачами фінансових послуг і небанківськими фінансовими групами. Методичні рекомендації визначають, зокрема:

1) принципи організації корпоративного управління;

2) системи органів управління та їх основні завдання;

3) основні підходи до визначення колективної придатності;

4) удосконалені підходи щодо регулювання конфлікту інтересів.

Зауваження та пропозиції до проектів приймаються до 31 серпня 2022 р. на електронну адресу: [email protected].

Читати далі

Законодавство

Питання захисту прав депортованих осіб розв’язуватиме Координаційний штаб

Опубліковано

on

От

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про утворення Координаційного штабу з питань захисту прав осіб, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України» від 17 червня 2022 р. № 708.

Утворений Координаційний штаб є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України та утворюється з метою сприяння координації діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, правоохоронних органів та громадських об’єднань з питань захисту прав осіб, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України.

Читайте також: Захистити українських дітей під час війни закликала Верховна Рада

Основними завданнями Координаційного штабу є:

1) сприяння координації діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, правоохоронних органів та громадських об’єднань з питань захисту прав депортованих осіб;

2) визначення шляхів і способів вирішення проблемних питань щодо захисту прав депортованих осіб;

3) поширення інформації про свою діяльність.

Читати далі

Законодавство

Спрощено порядок фіксування шкоди, завданої житлу збройною агресією РФ

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 326 і від 19 квітня 2022 р. № 473» від 14 червня 2022 р. № 700, якою спрощено порядок фіксації руйнувань та пошкоджень житлових будівель та споруд.

Як пояснив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов, змінами, зокрема передбачено:

Читайте також: Повідомити про пошкоджене чи знищене внаслідок агресії РФ майно можуть спадкоємці і правонаступники

1) конкретизувати напрями, за якими здійснюється визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії РФ;

2) фіксувати пошкодження, зумовлені збройною агресією РФ, будівель та споруд не лише приватної та комунальної, а також державної форми власності;

3) проводити обстеження пошкоджених об’єктів за рішенням уповноважених органів шляхом комісійного обстеження та/або технічного обстеження;

4) встановити примірну форму акту комісійного обстеження. Надалі передбачено створення функціоналу, який дозволить формувати акт комісійного обстеження в електронній формі за допомогою засобів Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (Портал Дія).

Нагадаємо, нові напрями визначення шкоди та збитків, завданих внаслідок збройної агресії РФ

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

Деякі питання здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, зокрема транспортних засобів, в умовах воєнного стану
||
№ Документа: 330
Дата прийняття: 20.03.2022
Дата набрання чинності: 05.04.2022
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2022
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Деякі питання здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, зокрема транспортних засобів, в умовах воєнного стану
||
№ Документа: 330
Дата прийняття: 20.03.2022
Дата набрання чинності: 05.04.2022
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає