Connect with us

Законодавство

500 доларів за затягування судового розгляду та інші резонансні кримінальні справи середи, 17 квітня 2019 р.

Сьогодні, 17 квітня 2019 р. в судах розглядають такі резонансні справи:

  • Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя. Обвинувачується начальник відділу управління СБУ у Запорізької області та його пособник у вимаганні та одержанні неправомірної вигоди у розмірі 460 000 грн, а також у незаконному зберіганні ними вогнепальної зброї.
  • Центральний районний суд м. Миколаєва. Обвинувачується перший заступник голови Миколаївської облдержадміністрації та радник голови Миколаївської облради, які вимагали від директора товариства неправомірну вигоду у розмірі 90 000 доларів США за здійснення впливу та прийняття обласними радою та адміністрацією позитивного рішення на користь останнього щодо надання дозволу на користування надрами на Новомиколаївському родовищі пиляних вапняків.
  • Голосіївський районний суд м. Києва. Обвинувачується колишній прокурор відділу Генпрокуратури, який керуючи транспортним засобом, порушив ПДР та допустив зіткнення з мотоциклом, внаслідок чого водій мотоцикла помер.
  • Єланецький районний суд Миколаївської області. Обвинувачується начальник Єланецького ВП Новоодеського ВП ГУ НП в Миколаївській області, який одержав неправомірну вигоду в розмірі 26 000 грн за не створення штучних перешкод в діяльності ПСП «Вінадра-Агро» та надання можливості безперешкодного ведення господарської діяльності вказаним товариством.
  • Шевченківський районний суд м. Києва. Обвинувачуються депутат Київради та громадянин у незаконному заволодінні земельною ділянкою на території Шевченківського районну у м. Києві на підставі підроблених документів, де було розпочато будівництво багатоквартирного будинку, та вчинення інших дій, зокрема недекларування позики у розмірі більше 4 000 000 грн.
  • Млинівський районний суд Рівненської області. Обвинувачується суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області, який вимагав та одержав від громадянина неправомірну вигоду в розмірі 500 доларів США за вплив на суддю цього ж суду з метою затягування ним розгляду справи про адміністративне правопорушення та подальше її закриття у зв’язку із закінчення строків притягнення до відповідальності.
  • Орджонікідзевський районний суд м. Харкова. Обвинувачується заступник директора ДП «Завод «Електроважмаш» та начальник одного з відділів цього підприємства, які одержали від виконавчого директора ТОВ «Укрмашіндустрія» частину неправомірної вигоди в розмірі 37 000 доларів США за видачу останньому раніше оплаченого товару.
  • Комінтернівський районний суд м. Харкова. Обвинувачується заступник голови Слов’янського міськрайонного суду Донецької області у тому, що вимагав та одержав від адвоката неправомірну вигоду в розмірі 6 000 грн за непритягнення громадянина до адміністративної відповідальності.
  • Касаційний кримінальний суд у складі Верховного Суду. Розгляд скарги засудженого на рішення судів передніх інстанції, якими його притягнуто до відповідальності за сприяння діяльності терористичній організації «ЛНР», зокрема  створення фінансової установи «Росфингрупп» та налагодження її діяльності, зокрема, з видачі дозволів підприємцям тимчасово окупованої території Луганської області щодо провадження фінансових операцій, чим забезпечив роботу фінансової системи терористичної організації.

Інформацію оприлюднила Генеральна прокуратура України

Законодавство

ВРП підтримала реорганізацію Верховного Суду України та новий порядок формування ВККС

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 1551/0/15-20 про надання консультативного висновку щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо діяльності Верховного Суду та органів суддівського врядування», який надійшов з Офісу Президента України.

Законопроектом, зокрема, врегульовуються нагальні питання щодо реорганізації Верховного Суду України та статусу суддів Верховного Суду України, визначення кількості суддів у суді, порядку формування Вищої кваліфікаційної комісії суддів України тощо.

У консультативному висновку ВРП зазначено, зокрема, що Конституційний Суд України, рекомендуючи Верховній Раді України невідкладно привести положення законодавства у відповідність до прийнятого рішення, фактично запропонував порядок його виконання через механізм законодавчого врегулювання, у тому числі й щодо припинення Верховного Суду України.

Крім того, ВРП підтримала норми законопроекту щодо формування Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, однак вважає за доцільне визначити принцип формування Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, де більшість її складу мають становити судді, відповідно до Висновку Венеційської комісії щодо змін до законодавчих актів, які регулюють статус Верховного Суду та органів суддівського врядування, прийнятого на її 121-му пленарному засіданні (Венеція, 6–7 грудня 2019 р.).

На думку ВРП, запропоновані законопроектом зміни дадуть змогу якнайшвидше сформувати Вищу кваліфікаційну комісію суддів України та, як наслідок, запустити процес добору, кваліфікаційного оцінювання суддів та вирішувати інші питання суддівської кар’єри.

З огляду на зазначене Вища рада правосуддя в цілому підтримує проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо діяльності Верховного Суду та органів суддівського врядування» за умови доопрацювання його окремих положень.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП № 1551/0/15-20 можна за цим посиланням.

Читати далі

Законодавство

Розмитнення євроблях без штрафів можуть знову продовжити

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Митного Кодексу України щодо відповідальності за перевищення строку тимчасового ввезення на митну територію України транспортних засобів особистого користування» № 3539.

Пропонується доповнити розд. XXІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України пунктом 9-7, яким надати можливість особам, які ввезли транспортні засоби на митну територію України завершити митні формальності протягом 180 днів з моменту прийняття цього закону без застосування до них штрафних санкцій, а саме:

тимчасово, протягом 180 календарних днів з дня набрання чинності цим Законом не застосовується відповідальність за перевищення строку тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення на митну територію України більше ніж на тридцять діб, а так само втрата цих транспортних засобів, у тому числі їх розкомплектування, що визначена ч. 6 ст. 481 цього Кодексу, та за перевищення встановленого ст. 95 цього Кодексу строку доставки транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення більше ніж на тридцять діб, а так само втрата цих транспортних засобів, у тому числі їх розкомплектування, що визначена ч. 6 ст. 470 цього Кодексу.

Читати далі

Законодавство

Визначено єдиний механізм проведення нагляду Держпрацею

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснення державного гірничого нагляду Державною службою з питань праці» від 20 травня 2020 р. № 383.

Визначені критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у:

  • сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю;
  • у сфері здійснення державного гірничого нагляду.

Ризики настання негативних наслідків від провадження господарської діяльності у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю визначено в додатку 1.

Ризики настання негативних наслідків від провадження господарської діяльності у сфері здійснення державного гірничого нагляду визначено в додатку 2.

Віднесення суб’єктів господарювання до високого, середнього або незначного ступеня ризику у відповідній сфері державного нагляду (контролю) здійснюється з урахуванням суми балів, нарахованих за всіма критеріями, визначеними у додатках 3, 4, за такою шкалою:

  • від 41 до 100 балів – до високого ступеня ризику;
  • від 21 до 40 балів – до середнього ступеня ризику;
  • від 0 до 20 балів – до незначного ступеня ризику.

Планові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються щодо суб’єкта господарювання, що віднесений до:

  • високого ступеня ризику – не частіше ніж один раз на два роки;
  • середнього ступеня ризику – не частіше ніж один раз на три роки;
  • незначного ступеня ризику – не частіше ніж один раз на п’ять років.

У разі коли за результатами планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) протягом останніх трьох років для суб’єктів господарювання, які віднесені до середнього ступеня ризику, та протягом останніх п’яти років для суб’єктів господарювання, які віднесені до незначного ступеня ризику, у суб’єкта господарювання не виявлено суттєвих порушень вимог законодавства та/або проведено аудит охорони праці, наступний плановий захід державного нагляду (контролю) щодо такого суб’єкта господарювання проводиться не раніше ніж через період часу, встановлений для відповідного ступеня ризику, збільшений у 1,5 рази. Зазначене положення не застосовується до суб’єктів господарювання, віднесених до високого ступеня ризику.

Періодичність проведення наступного планового заходу державного нагляду (контролю) щодо відповідного суб’єкта господарювання визначається, починаючи з дати закінчення планового періоду, в якому здійснювався захід державного нагляду (контролю).

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.