Connect with us

Законодавство

Асоціація міст України застерігає проти переведення всієї публічної інформації у форму відкритих даних

Опубліковано

Асоціація міст України надала пропозиції та зауваження до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 і від 30 листопада 2016 р. № 867».

Як зазначає АМУ, проект передбачає, що Міністерство цифрової трансформації має забезпечити затвердження у тримісячний строк вимог до оприлюднення наборів даних «Усі розпорядники інформації» та «Органи місцевого самоврядування» переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних. Тоді як відповідно до ч. 4 ст. 10-1 Закону «Про доступ до публічної інформації» вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Урядом, а не Мінцифри.

Проект постанови пропонує нову редакцію п. 3 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, де встановлюється обов’язковість перетворення всієї публічної інформації у публічну інформацію у формі відкритих даних. Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону «Про доступ до публічної інформації» визначено, що доступ до інформації забезпечується не виключно через єдиний державний веб-портал відкритих даних, а й через оприлюднення в офіційних друкованих виданнях, на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет, на інформаційних стендах та будь-яким іншим способом.

Щодо невідповідності п. 28 Положення ст.10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» АМУ зазначає, що згідно з Законом, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Урядом, а не центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері відкритих даних. Положення, яке є підзаконним нормативно-правовим актом, не може суперечити положенням Закону.

Проектом пропонується додати до Переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у форматі відкритих даних органами місцевого самоврядування, дані щодо об’єктів будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення (відповідно до стандарту OC4IDS – Open Contracting for Infrastructure Data Standard). На думку АМУ, це питання не належить до компетенції місцевого самоврядування, адже відповідно до ст. 10 Закону «Про автомобільні дороги», управління автомобільними дорогами загального користування здійснюють Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні та Севастопольська міська державні адміністрації. Також згідно зі ст. 8 Закону «Про автомобільні дороги», автомобільні дороги місцевого значення поділяються на обласні та районні. Зважаючи на це, АМУ пропонує виключити і наступний перелік, а саме: перелік автомобільних доріг загального користування місцевого значення. Обидва пункти відносяться до повноважень місцевих державних адміністрацій.

Крім того, АМУ висловила пропозицію щодо оформлення додатку до постанови № 835 у більш зручний формат, а саме встановлення нумерації розпорядників та наборів даних для зручності пошуку і використання в роботі.

Ознайомитися з листом АМУ можна за посиланням.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.