Законодавство
Будь-яку рекламу резидентів держави-агресора заборонять
Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики рекомендував Верховній Раді прийняти за основу проект Закону щодо імплементації норм європейського законодавства у національне законодавство України шляхом імплементації окремих положень acquis ЄС у сфері аудіовізуальної реклами № 9206, яким, зокрема, передбачається:
1) приведення термінології Закону України «Про рекламу» у відповідність до ст. 1 Директиви ЄС про аудіовізуальні медіапослуги та Закону України «Про медіа»;
2) визначені критерії для ідентифікації реклами, яка потрапляє під юрисдикцію України;
3) заборона будь-якої реклами резидентів країни-агресора;
4) запровадження саморегулювання та співрегулювання у сфері реклами;
5) заборона вміщувати в рекламі твердження та/або зображення, які є дискримінаційними та/або розпалюють ненависть, ворожнечу чи жорстокість;
6) уточнені вимоги щодо наявності необхідних ліцензій та дозволів на рекламовані товари та послуги;
Читайте також: Новий закон «Про медіа» – нові правила спростування недостовірної інформації
7) удосконалення регулювання соціальної реклами – допускається показ зброї у соціальній рекламі, а також посилання на рекламодавця, якщо це державний орган, орган місцевого самоврядування, міжнародна організація, консульська установа іноземної держави, державний орган іноземної держави тощо;
8) збільшення до 20% квоти реклами в лінійних аудіальних та аудіовізуальних медіа (розраховується для часових проміжків з 6.00 до 18.00 та з 18.00 до 24.00);
9) спрощення правил переривання рекламою трансляції фільмів (за винятком серіалів та документальних фільмів), програм новин та програм для дітей (не частіше одного разу кожні 30 хвилин). Під час трансляції програм, які складаються з автономних частин, або спортивних подій реклама розміщується в перервах між їх частинами;
10) регулювання реклами на платформах спільного доступу до відео та спільного доступу до інформації, а також з використанням електронних комунікацій (месенджери, боти, віртуальна та доповнена реальність, будь-яких цифрових технологій), зокрема встановлюється обов’язковість маркування реклами, а також заборона спаму.
Нагадаємо, ліцензії у медійній сфері діятимуть 10 років