Connect with us

Законодавство

Ліцензії у медійній сфері діятимуть 10 років

Опубліковано

Набрав чинності Закон України «Про медіа» від 13 грудня 2022 р. № 2849-IX, який визначає правові засади діяльності в Україні суб’єктів у сфері медіа, а також засади державного управління, регулювання та нагляду (контролю) у цій сфері.

Згідно з новим Законом суб’єктами у сфері медіа діють:

1) суб’єкти у сфері аудіовізуальних медіа;

2) суб’єкти у сфері друкованих медіа;

3) суб’єкти у сфері онлайн-медіа;

4) провайдери аудіовізуальних сервісів;

5) провайдери платформ спільного доступу до відео;

6) постачальники електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного спектра.

Ліцензуванню підлягає виключно мовлення з використанням радіочастотного спектра (наземне ефірне мовлення) та постачання електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного спектра.

Ліцензія на мовлення з використанням радіочастотного спектра (ліцензія на мовлення) та ліцензія на постачання електронних комунікаційних послуг для потреб мовлення з використанням радіочастотного спектра (ліцензія на постачання послуг для потреб мовлення) видаються Національною радою  з питань телебачення і радіомовлення на конкурсних засадах.

Ліцензії на мовлення, гарантовані Законом України «Про суспільні медіа України», видаються на позаконкурсних засадах без сплати ліцензійного збору.

Ліцензії на мовлення місцевих публічних аудіовізуальних медіа та аудіовізуальних медіа громад видаються в загальному порядку.

Суб’єкт набуває статусу ліцензіата та має право розпочинати відповідну діяльність з дня видачі ліцензії. Строк дії ліцензії, що видається згідно з цим Законом, становить 10 років.

Особливості ліцензування та реєстрації у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану визначаються відповідним положенням, яке затверджується Національною радою.

Читайте також: Іспити для отримання громадянства України складатимуть не всі

Обов’язковій реєстрації підлягають суб’єкти, що здійснюють мовлення без використання радіочастотного спектра, суб’єкти у сфері аудіовізуальних медіа на замовлення, провайдери аудіовізуальних сервісів та провайдери платформ спільного доступу до відео.

Суб’єкти у сферах друкованих медіа, онлайн-медіа можуть зареєструватися добровільно відповідно до вимог цього Закону.

Органом державного регулювання діяльності у сфері медіа, а також органом нагляду (контролю) у цій сфері є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.

Заходами державного нагляду та контролю є перевірки суб’єктів у сфері медіа та заходи реагування.

До суб’єктів у сфері медіа застосовуються заходи реагування на порушення вимог законодавства та/або умов ліцензії у випадках та на підставах, визначених цим Законом.

Заходами реагування на порушення є:

1) припис, який застосовується за рішенням Національної ради;

2) штраф, який застосовується за рішенням Національної ради;

3) анулювання ліцензії за рішенням суду;

4) скасування реєстрації за рішенням Національної ради або за рішенням суду;

5) заборона видання та розповсюдження друкованого медіа за рішенням Національної ради або за рішенням суду;

6) тимчасова заборона поширення онлайн-медіа за рішенням Національної ради;

7) заборона поширення онлайн-медіа за рішенням Національної ради або за рішенням суду.

Особливості процедури застосування до суб’єктів у сфері медіа в період дії воєнного чи надзвичайного стану заходів реагування за грубі порушення вимог законодавства визначаються відповідним положенням, яке затверджується Національною радою.

Строк давності притягнення до відповідальності за порушення законодавства та/або умов ліцензії становить один рік з дня вчинення порушення.

Також унормовано спільне регулювання у сфері медіа, особливості правового регулювання діяльності медіа в умовах збройної агресії.

Читайте також: Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси

Окрім того, Законом внесено зміни до низки законодавчих актів України та визнано такими, що втратили чинність:

1) Закон України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні»;

2) Закон України «Про телебачення і радіомовлення»;

3) Закон України «Про інформаційні агентства»;

4) Закон України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення»;

5) Закон України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації»;

6) Закон України «Про захист суспільної моралі»;

7) Постанову Верховної Ради України «Про введення в дію Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні»;

8) Постанову Верховної Ради України «Про порядок введення в дію Закону України «Про телебачення і радіомовлення»;

9) Постанову Верховної Ради України «Про введення в дію Закону України «Про інформаційні агентства».

З роз’ясненням щодо впровадження Закону можна ознайомитись за посиланням.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Про медіа
||
№ Документа: 2849-IX
Дата прийняття: 13.12.2022
Дата набрання чинності: 31.03.2023
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.