Connect with us

Законодавство

Детінізація у сфері торгівлі та послуг

Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроект, спрямований на детінізацію розрахунків у сфері торгівлі та послуг шляхом впровадження механізму компенсації вартості покупки покупцям, які виявлять порушення порядку проведення розрахунків, а також впроваджує інформаційну систему в межах електронного кабінету, з допомогою якої може бути перевірена достовірність отриманого покупцем у пункті продажу товарів розрахункового документа.

Голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, доповідаючи щодо законопроекту № 1073, повідомив, що прийняття документа дозволить припинити видачу підроблених чеків у магазинах України. Згідно з пояснювальною запискою до документа, законопроектом пропонується внести низку змін до Податкового кодексу України, якими, зокрема, передбачається впровадження механізму компенсації вартості покупки споживачам (покупцям), які виявлять порушення встановленого порядку проведення розрахунків при придбанні товарів (послуг) вартістю понад 100 гривень і направлять відповідну скаргу до контролюючих органів.

Законопроект впроваджує інформаційну систему в межах електронного кабінету, з допомогою якої може бути перевірена достовірність отриманого покупцем у пункті продажу товарів розрахункового документа, оформлена скарга на продавця товарів за порушення порядку проведення розрахункових операцій і в режимі реального часу може бути відстежено рух такої скарги через контролюючий орган.

Також передбачається законодавче визначення систем зберігання, збирання та обліку даних реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та можливість використання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, подання яких є обов’язковим в якості джерел податкової інформації.

Джерело: Юридичний вісник України

Законодавство

На рецензування висновків судових експертів – до 30 календарних днів

Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку проведення рецензування висновків судових експертів» від 3 лютого 2020 р. № 335/5.

Відповідно до Порядку метою рецензування висновків судових експертів є вдосконалення професійної майстерності експертів, поліпшення якості та обґрунтованості їх висновків.

Рецензування не проводиться з метою спростування чи підтвердження висновків.

Підставами для рецензування висновків судових експертів, проектів висновків є:

  • план рецензування висновків судових експертів науково-дослідних установ судових експертиз Міністерства юстиції України;
  • договір або план щодо підготовки (стажування) фахівця, який має намір отримати (підтвердити) кваліфікацію судового експерта.

План рецензування складається на рік, формується структурним підрозділом Міністерства юстиції України, на який покладено функції організаційно-управлінського та науково-методичного забезпечення судово-експертної діяльності, та затверджується заступником Міністра, який координує роботу цього структурного підрозділу.

На рецензування подаються якісні копії висновків та додатків до них.

Рецензування проводять співробітники науково-дослідних установ судових експертиз Міністерства юстиції України (НДУСЕ), які мають кваліфікацію судового експерта з тієї експертної спеціальності, за якою складено поданий на рецензування висновок, та не менше ніж трирічний стаж експертної роботи.

Рецензування здійснюється у строк:

  • до 30 календарних днів – щодо висновків, передбачених Планом рецензування;
  • до 14 календарних днів – щодо висновків, які подаються під час підготовки (стажування) фахівців, які мають намір отримати (підтвердити) кваліфікацію судового експерта.

Рецензія складається окремо на кожний висновок та містить розгорнуту характеристику висновку щодо його відповідності вимогам нормативно-правових актів з питань судово-експертної діяльності та методикам проведення судових експертиз.

Рецензії на висновки, передбачені Планом рецензування, надсилаються супровідним листом НДУСЕ до Міністерства юстиції України, а рецензії, складені під час підготовки (стажування) фахівців, – залишаються в НДУСЕ.

Зразок рецензії наведено у Додатку до Порядку.

Читати далі

Законодавство

Статус учасника бойових дій – за показаннями свідків

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 413» від 12 лютого 2020 р. № 76.

Змінами до п. 2 Порядку надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, що статус учасника бойових дій також надаватиметься:

особам, які у період до набрання чинності Законом України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, брали безпосередню участь в антитерористичній операції, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення не менше ніж 30 календарних днів, у тому числі за сукупністю днів перебування в районах її проведення, у взаємодії із Збройними Силами, МВС, Національною поліцією, Національною гвардією, СБУ та іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.

Дія цього пункту не поширюється на працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися та брали безпосередню участь у забезпеченні проведення антитерористичній операції, а також на осіб, які добровільно забезпечували (або добровільно залучалися до забезпечення) проведення антитерористичної операції (у тому числі провадили волонтерську діяльність).

Змінами до п. 4 Порядку визначено, що підставою для надання статусу учасника бойових дій вищезазначеним особам є (але не виключно):

  • довідка органів, які згідно із Законом України «Про боротьбу з тероризмом» визначені суб’єктами, які безпосередньо здійснюють боротьбу з тероризмом;
  • витяг з наказу Антитерористичного центру при СБУ.

У разі відсутності зазначених документів підставою для надання статусу учасника бойових дій є свідчення (заява) свідків, які мають документальне підтвердження своєї участі в антитерористичній операції за період, за який вони свідчать, підпис на яких повинен бути засвідчений нотаріально, а також медичні документи, що підтверджують отримання особою поранення, контузії, каліцтва під час безпосереднього залучення до виконання завдань антитерористичної операції.

Читати далі

Законодавство

Регіональні сервісні центри МВС ліквідовано

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання територіальних органів Міністерства внутрішніх справ» від 12 лютого 2020 р. № 79.

Уряд скоротив кількість територіальних органів МВС, ліквідувавши регіональні сервісні центри.

«Реалізація цієї постанови дозволить зменшити адміністративні витрати, спростити процедуру забезпечення підрозділів, які безпосередньо надають послуги, спеціальною та бланковою продукцією», – зазначив міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков.

Повний перелік територіальних органів з надання сервісних послуг МВС, що ліквідуються, зазначений у Додатку до Постанови.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.