Connect with us

Законодавство

Для екстреної медичної допомоги та перевезення пацієнтів задіють авіацію

Дата публікації:

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання створення єдиного аеромедичного простору» від 17 березня 2021 р. № 262.

Уряд погодився з пропозицією Міністерства охорони здоров’я щодо реалізації експериментального проекту з аеромедичної евакуації у Львівській області з 1 квітня по 31 грудня 2021 р. та у Київській області з 1 травня по 31 грудня 2021 р.

Відповідно до затвердженого Порядку реалізації експериментального проекту його дія поширюється на заклади охорони здоров’я державної, комунальної та приватної форми власності (заклади охорони здоров’я приватної форми власності за умови укладення з НСЗУ договорів про медичне обслуговування населення), а також на суб’єктів державної авіації – органи та установи Національної поліції, залучені до здійснення аеромедичної евакуації у рамках експериментального проекту, та органи об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху, органи обслуговування повітряного руху, відомчі органи управління повітряним рухом.

Експериментальний проект передбачає виконання таких завдань:

1) надання екстреної медичної допомоги людині у невідкладному стані або у випадку загрози здоров’ю людини – якщо перевезення повітряним транспортом скорочує час до моменту госпіталізації у відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги або до спеціалізованого медичного центру та може позитивно вплинути на подальше лікування пацієнта;

2) перевезення повітряним транспортом між закладами охорони здоров’я пацієнтів, які потребують обов’язкового медичного супроводу, – якщо перевезення наземним транспортом ускладнене об’єктивними причинами та/або може призвести до значного погіршення стану здоров’я чи ускладнити подальший перебіг хвороби пацієнта;

3) перевезення повітряним транспортом пацієнтів з гірських або важкодоступних районів у зв’язку з погодними чи іншими несприятливими умовами – у випадку, коли перевезення наземним транспортом ускладнене об’єктивними причинами та/або може призвести до значного погіршення стану здоров’я чи ускладнення подальшого перебігу хвороби пацієнта внаслідок затримки госпіталізації;

4) надання екстреної медичної допомоги та перевезення повітряним транспортом пацієнтів, які потребують обов’язкового медичного супроводу, – у випадках надзвичайних ситуацій та/або за наявності значної кількості постраждалих;

5) транспортування донорського серця/донорського серця разом з іншими донорськими органами/реципієнта, який потребує обов’язкового медичного супроводу, – у разі надходження до центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Львівської або Київської областей запиту від спеціалізованої державної установи «Український центр трансплант-координації».

Випадки, коли диспетчер центру екстреної медичної допомоги може ініціювати питання щодо аеромедичної евакуації, регламентовані у п. 5 цього Порядку.

Також затверджено Порядок транспортування анатомічних матеріалів/реципієнтів у рамках єдиного аеромедичного простору.

Законодавство

Чорнобильці не платитимуть консульський збір за вчинення нотаріальних дій за кордоном

Опубліковано

on

Верховна Рада прийняла за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо надання пільг окремим категоріям громадян України, що звертаються за вчиненням консульських дій» № 4539.

Доповненням до ст. 20 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» встановлено, що за оформлення в закордонних дипломатичних установах України паспорта громадянина України для виїзду за кордон особам, які не досягли шістнадцятирічного віку, особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорій 1 і 2, особам з інвалідністю І та ІІ груп та дітям з інвалідністю консульський збір не справляється.

Також доповненням до ст. 38 Закону України «Про нотаріат» визначено, що за вчинення нотаріальних дій за кордоном за зверненнями осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорій 1 і 2, осіб з інвалідністю І та ІІ груп та дітей з інвалідністю консульський збір не справляється.

Читати далі

Законодавство

До двох років позбавлення волі за декларування недостовірної інформації чи неподання декларації

Опубліковано

on

Верховна Рада прийняла у першому читанні проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за декларування недостовірної інформації та неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» № 4651.

«Проектом Закону пропонується посилити кримінальну відповідальність за декларування недостовірної інформації та неподання декларації шляхом підвищення розмірів санкцій та введення такого виду покарання за вчинення певних кримінальних правопорушень, як обмеження чи позбавлення волі на строк до двох років», – прокоментував Міністр юстиції Денис Малюська.

За його словами, аби порушники не змогли уникнути кримінальної відповідальності через застосування інститутів звільнення від неї у зв’язку з дійовим каяттям, передачею особи на поруки, зміною обстановки, меншими строками давності, кримінальні правопорушення, передбачені ст.ст. 366-2 та 366-3, віднесено до корупційних кримінальних.

Окрім того, наразі суб’єктами адміністративної та кримінальної відповідальності за неправдиві відомості у декларації визначають лише осіб, які обіймають посади, пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, чи прирівняних до них осіб на момент подання декларації. Натомість на осіб, які припиняють чи припинили виконання вказаних повноважень, обмеження Закону «Про запобігання корупції» не поширюються, адже на момент подання декларації вони не мають статусу особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Проектом ці положення врегульовано, а саме – внесено зміни до примітки ст. 172-6 КУпАП і примітки ст. 366-2 КК України задля уточнення хто є суб’єктом відповідних правопорушень.

При цьому суб’єктами правопорушень у частині неповідомлення або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни у майновому стані визнаються службові особи, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також суб’єкти декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків.

Читати далі

Законодавство

Резиденти «Дія Сіті» – лише юридичні особи, зареєстровані в Україні

Опубліковано

on

Верховна Рада прийняла у першому читанні проект Закону «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» № 4303, яким визначаються організаційні, правові та фінансові засади функціонування правового режиму для ІТ-галузі – «Дія Сіті».

Так, пропонується запровадити низку заходів щодо стимулювання розвитку цифрової економіки, зокрема:

  • свобода діяльності (всі резиденти мають право самостійно здійснювати господарську діяльність, а також обирати форми її організації та форми співпраці з третіми особами);
  • невтручання держави;
  • презумпція правомірності діяльності резидентів;
  • стабільність – режим запроваджується на 15 років;
  • формальний характер процедури набуття статусу резидента;
  • нова форма співпраці між компаніями та фахівцями – гіг-контракти;
  • додаткові механізми захисту прав на інтелектуальну власність та інвестицій.

Як інформує Міністерство цифрової трансформації, участь у «Дія Сіті» буде добровільною, кожен учасник ринку матиме свободу вибору – режим «Дія City» чи звичайні умови праці.

Вплив держави на резидентів зведений до мінімуму, також визначені критерії вступу – резидентами можуть стати лише юридичні особи, зареєстровані за українським законодавством.

Читати далі


Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Деякі питання створення єдиного аеромедичного простору
||
№ Документа: 262
Дата прийняття: 17.03.2021
Дата набрання чинності: 30.03.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram
Деякі питання створення єдиного аеромедичного простору
||
№ Документа: 262
Дата прийняття: 17.03.2021
Дата набрання чинності: 30.03.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає