Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

До 30 000 грн штрафу за пошкодження зелених насаджень

Опубліковано

on

Набрав чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження українських лісів та запобігання незаконному вивезенню необроблених лісоматеріалів» від 6 вересня 2018 р. № 2531-VIII.

У КУпАП новою редакцією ст. 65 встановлено, що за незаконну вирубку дерев чи чагарників, їх зберігання, знищення сіянців, саджанців чи лісових культур у розсадниках і на плантаціях, тощо, каратиметься накладенням штрафу на громадян від 15 до 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (раніше було від 5 до 10); на посадових осіб – від 75 до 150 н.м.д.г. (було від 7 до 12).

За повторне вчинення цих самих дій протягом року сума штрафу дорівнюватиме від 30 до 60 н.м.д.г. та від 300 до 600 н.м.д.г. відповідно.

Збільшено штрафні санкції:

  • за пошкодження полезахисних лісових смуг, захисних лісових насаджень вздовж берегів річок і т.д., (ст. 65-1):
    • для громадян – з 5 – 10 до 15-30 н.м.д.г.;
    • для посадових осіб -7 – 12 до 35-60 н.м.д.г.
  • за пошкодження лісу стічними водами, хімічними речовинами, тощо, (ст 72):
    • для громадян –10-30 мінімумів до 30 – 90 н.м.д.г.
    • для посадових осіб – 30-50 мінімумів до 150-250 н.м.д.г.

Уточнено у ст. 153 КУпАП, що санкції накладатимуться на осіб не лише за знищення або пошкодження зелених насаджень, газонів або інших об’єктів озеленення в межах населених пунктів, але також за пошкодження за межами міста тих, що не віднесені до лісового фонду.

Кримінальний кодекс України доповнено ст. 201-1, за якою порушення митних правил переміщення через кордон лісоматеріалів або пиломатеріалів цінних та рідкісних порід дерев, чи заборонених до вивозу, карається позбавленням волі на строк від 3 до 5 років.

Якщо така дія вчинена особою, що раніше вчинила один із злочинів за ст. 201, 201-1, 246 ККУ, або за попередньою змовою групою осіб, чи службовою особою, або у великому розмірі, то покарання складе від 5 до 10 років позбавленням волі з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до 3 років та з конфіскацією майна.

У разі вчинення згаданих дій організованою групою осіб чи в особливо великому розмірі – позбавленням волі становитиме вже строк від 10 до 12 років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до 3 років та з конфіскацією майна.

Приміткою до ст. 201-1 ККУ вказано, що цінними та рідкісними породами дерев слід розуміти породи дерев, передбачені ст. 1 Закону «Про особливості державного регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, пов’язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів», а під великим розміром – якщо вартість деревини в 1 000 і більше разів перевищує н.м.д.г, а під переміщенням в особливо великому розмірі – у 2 000 і більше разів;

У ст. 246 ККУ щодо незаконної порубки або перевезення, зберігання, збуту лісу збільшено штрафні санкції з 300 – 500 н.м.д.г. до 1 000 – 1 500 мінімумів. За повторність таких дії збільшено мінімальний термін обмеження волі з 2 до 3 років.

Також новою ч. 3 до ст. 246 вказано, що за вчинення дій у заповідниках або на територіях чи об’єктах природно-заповідного фонду, тощо, чекають штрафні санкції від 1 500 до 2 000 н.м.д.г. або обмеження волі на строк від 3 до 5 років, або позбавлення волі на такий самий строк. Якщо такі дії спричинили тяжкі наслідки, на правопорушника чекає від 5 до 7 років позбавлення волі.

Законодавство

Візу в Україну не обов’язково оформляти за кордоном

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил оформлення віз для в’їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію» від 6 березня 2019 р. № 368.

За новою редакцією абз. 7 п. 4 Правил, довгострокова віза на 90 днів може оформлюватися тепер не лише закордонною дипломатичною установою України, а й департаментом консульської служби МЗС.

Але виключно для іноземців або осіб без громадянства, які можуть в’їжджати в Україну без візи за законодавством України чи за міжнародними договорами України (новий абз. 8).

Довгострокову візу такі особи можуть отримати з метою:

  • працевлаштування/навчання;
  • реалізації проектів міжнародної технічної допомоги;
  • роботи у представництвах іноземних підприємств/у філіях банків, тощо.

Також візи можуть видаватися в цілях провадження культурної, наукової, освітньої діяльності, а також для вищевказаних осіб, які прибули з метою участі в міжнародних та регіональних волонтерських програмах.

Згідно з уточненням в абз. 2 п. 9, документи до департаменту консульської служби, як і до дипломатичної установи, можуть подаватися як особисто, так і через представника чи поштовими засобами.

Віза оформлюватиметься департаментом у загальний строк – до 10 робочих днів у звичайному порядку, та до 5 днів – у терміновому (п. 19).

Також за оформлення візи у департаменті МЗС справляється консульський збір у розмірі 150 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 25).

При чому у пунктах пропуску через державний кордон не застосовуватиметься подвійний тариф збору (абз. 3 п. 25).

Читати далі

Законодавство

Оператори систем розподілу мають деталізувати інвестиційні плани

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Змін до Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу» від 11 червня 2019 р. № 1030.

Уточненням у пп. 4 п. 2.4 глави 2 визначено, що пояснювальна записка інвестиційної програми підприємств з розподілу електричної енергії повинна містити, зокрема:

  • мету виконання запланованих робіт;
  • дані про схвалення/затвердження проектно-кошторисної документації;
  • опис планового економічного ефекту від запровадження інвестиційної програми,
  • відомості про планові роботи, їх етапи виконання та вартість тощо.

Згідно з новим абз. 2 п. 2.5 підприємство повинно додавати до проекту зведений реєстр номенклатури обладнання та матеріалів, що заплановано купувати протягом прогнозованого періоду та/або фактично куплено протягом базового періоду.

Читати далі

Законодавство

Електропостачальники – боржники не отримуватимуть клієнтських коштів

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Порядку розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання електропостачальників та внесення зміни до постанови НКРЕКП від 18 січня 2019 року № 26» від 18 червня 2019 р. № 1041.

Постановою № 26 затверджено Порядок розподілу коштів постачальників універсальних послуг, постачальника «останньої надії» та операторів системи розподілу, який діє до 1 липня 2019. Проте за змінами постанови № 1041 цей граничний термін скасовано.

За оновленим Порядком розподілу коштів електропостачальників, вони повинні відкрити поточні рахунки із спеціальним режимом використання в одному з уповноважених банків та повідомити про це НКРЕКП (регулятора). Перелік рахунків буде оприлюднений регулятором.

На такий відкритий рахунок буде здійснюватись зарахування плати за отриману електроенергію її покупцями та коштів споживачів енергії за договором про постачання електричної енергії споживачу.

Якщо електропостачальником буде прострочено оплату вартості електричної енергії, то оператор системи передачі направлятиме до уповноваженого банку довідку з повідомлення про заборгованість.

Оператор системи кожного дня поновлюватиме інформацію про стан заборгованості, подаючи до банку довідку та інформуючи про розмір заборгованості постачальника та НКРЕКП.

Банки відновлятимуть перерахунок коштів від покупців електрики на рахунки постачальника після погашення повної суми заборгованості перед оператором системи передачі.

Читати далі

В тренді

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження українських лісів та запобігання незаконному вивезенню необроблених лісоматеріалів
||
№ Документа: 2531-VIII
Дата прийняття: 06.09.2018
Дата набрання чинності: 01.01.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.