Законодавство
Додаткові вимоги щодо етичної поведінки колекторів
Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про затвердження Положення про встановлення додаткових вимог щодо взаємодії із споживачами фінансових послуг та іншими особами при врегулюванні простроченої заборгованості (вимог щодо етичної поведінки)» від 4 серпня 2022 р. № 170.
Як пояснили у Національному банку, документом, зокрема деталізуються окремі процедурні питання, вводиться заборона отримувати згоду споживача на обробку даних його телефонного довідника та журналу дзвінків з метою врегулювання простроченої заборгованості. При цьому споживачі чи інші особи мають право фіксувати неправомірну взаємодію, що може бути передана до Національного банку й використана під час перевірки дотримання вимог щодо етичної поведінки.
Читайте також: Нові вимоги до агентів для надання фінансових платіжних послуг
Врегульовано й питання передачі даних третіх осіб, які не є поручителями, майновими поручителями або спадкоємцями. Якщо споживач надає персональні дані третіх осіб, зокрема близьких осіб, це не означає їхню безпосередню згоду на взаємодію (вони мають надати такий дозвіл самостійно).
Крім того, уточнено норми щодо особистих зустрічей зі споживачем чи іншими особами. Такі зустрічі мають відбуватися добровільно після отримання окремої згоди на проведення кожної такої зустрічі. Зустрічатися за місцем роботи – заборонено. Під заборону також потрапили низка некоректних практик, які були виявлені Національним банком у процесі розгляду звернень громадян.
Банки мають привести свою діяльність у відповідність до вимог постанови протягом трьох місяців, небанківські фінустанови та колектори – протягом двох.