Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Доступ до інклюзивної освіти від дитсадочка до технікуму

Опубліковано

on

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг» від 6 вересня 2018 р. № 2541-VIII.

Зміненим завданням Закону «Про професійно-технічну освіту» у ст. 2 визначено забезпечення не лише громадянам України, іноземцям чи особам без громадянства права на здобуття професійно-технічної освіти, а й особам з особливими освітніми потребами.

Уводиться такий термін як «інклюзивне професійне (професійно-технічне) навчання», що являє собою систему гарантованих державою освітніх послуг зі здобуття професії або професійних навичок такими особами.

Професійно-технічна освіта забезпечуватиметься центрах професійної освіти безоплатно у межах не лише державного ай регіонального замовлення.

У  ст. 9 Закону до повноважень державних адміністрацій у галузі управління професійно-технічною освітою віднесли, зокрема, і забезпечення навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами.

Статтю 12 доповнено ч. 2, якою дозволено закладами професійної (професійно-технічної) освіти створювати у своєму складі інклюзивні групи для навчання таких осіб.

Прийом осіб, яким не протипоказане навчання за обраним ними напрямом, у разі складення вступних іспитів, здійснюється поза конкурсом (ч. 3 ст. 14).

Відповідно додано вказівку, що споруди, приміщення закладу освіти мають відповідати вимогам доступності за державними будівельними нормами і стандартами, у тому числі для осіб з особливими потребами.

До речі, на нашому сайті ви знайдете опис оновлених будівельні норми щодо проектування шкільних навчальних закладів

За положеннями нової ч. 3 ст. 37, особи з особливими освітніми потребами, які потребують підвезення до закладу освіти і у зворотному напрямку, забезпечуються таким підвезенням за рахунок коштів місцевих бюджетів, у тому числі із забезпеченням доступності відповідного транспорту для осіб із порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату та інших маломобільних груп населення.

Відповідні зміни внесено до Закону «Про загальну середню освіту».

Дітям з особливими освітніми потребами буде забезпечено право на навчання за допомогою найбільш прийнятних для таких осіб методів і способів спілкування, зокрема, навчання жестовою мовою та рельєфно-крапковим шрифтом (шрифтом Брайля).

Звичайно не обійдеться без доповнення і  цього Закону аналогічними положеннями про права на інклюзивне навчання.

Так, новою ч. 5 ст. 16  встановлено тривалість корекційно-розвиткових занять для дітей, які навчатимуться в інклюзивних класах, що становитиме: групове заняття – 35-40 хвилин, індивідуальне – 20-25 хвилин.

Доступна і безоплатна дошкільна освіта забезпечуватиметься дітям з особливими освітніми потребами в державних і комунальних закладах дошкільної освіти. Відповідні зміни внесено до Закону України «Про дошкільну освіту».

Законодавство

У разі спалаху кору чи краснухи невакцинованих осіб не допускатимуть до планової госпіталізації

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Порядку проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи» від 23 квітня 2019 р. № 954.

Згідно із затвердженим Порядком, елімінація кору та краснухи вважається підтвердженою (верифікованою) у разі відсутності стійкого передавання вірусів кору та краснухи в країні протягом не менше ніж 36 місяців.

У разі виявлення спалаху кору (розділ VII), краснухи у навчальних, оздоровчих закладах, закладах з цілодобовим перебуванням дітей чи дорослих, закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування працівники, залучені до епіднагляду за інфекційними хворобами, подають інформацію про спалах до територіальних закладів громадського здоров’я.

Випадки кору/краснухи, для яких доведено наявність епідеміологічного зв’язку мають реєструватися як один спалах, незалежно від місця їх виявлення.

У разі реєстрації спалаху кору, краснухи до навчальних закладів, закладів для дітей чи дорослих з цілодобовим перебуванням з моменту виявлення першого хворого до 21 дня з моменту виявлення останнього хворого до закладу не приймаються особи, що не хворіли на кір, краснуху, або особи, які не отримали щеплення проти цих інфекцій.

Особи, що контактували з хворим на кір або краснуху, які не мають документального підтвердження про отримання необхідної за віком кількості доз вакцини проти кору та краснухи або про захворювання на кір або краснуху в анамнезі, не допускаються до планової госпіталізації до закладів охорони здоров’я, крім інфекційних лікарень та інфекційних відділень лікарень, протягом усього періоду медичного спостереження.

Читати далі

Законодавство

Фінанси об’єктів, пов’язані з держтаємницею, перевірятимуть за невизначеною кількістю порядків

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Державної аудиторської служби України «Про внесення зміни до Порядку проведення заходів державного фінансового контролю Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях, що провадять діяльність, пов’язану з державною таємницею» від 23 квітня 2019 р. № 114.

У новій редакції викладено пункт 2 Порядку, згідно з яким  Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють заходи державного фінансового контролю в установах та організаціях, що провадять діяльність, пов’язану з державною таємницею, відповідно до порядків проведення державного фінансового аудиту та інспектування, установлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням особливостей, визначених Порядком організації та забезпечення режиму секретності в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 р. № 939 та цим Порядком.

Попередня редакція містила конкретний перелік з 5-ти порядків проведення аудиту, установлених КМУ.

Читати далі

Законодавство

Український інститут закуповуватиме товари і послуги для кожного заходу окремо

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі” від 7 травня 2019 р. № 790.

Пункт 17 розділу II викладено в новій редакції, за якою визначення предмета закупівлі товарів і послуг, необхідних для проведення культурно-мистецьких заходів (створення нових постановок, концертів, виготовлення (створення) вихідних фільмових матеріалів, аудіовізуальних творів), а також заходів з реалізації державної політики у сфері відновлення та збереження національної пам’яті, популяризації читання та української літератури у світі, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг окремо для кожного заходу, якщо такий захід включено не лише до планів роботи на відповідний період Міністерства культури України та Українського інституту національної пам’яті, а й Українського інституту книги.

До цього ж розділу додали пункт 22, яким встановили подібну схему визначення предмета закупівлі і для Українського інституту.

Читати далі

В тренді

 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.