Законодавство
Доступ до платформи електронної верифікації та моніторингу надаватиметься безоплатно

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку доступу до інформації в інформаційно-аналітичній платформі електронної верифікації та моніторингу органів, що здійснюють державні виплати» від 28 грудня 2020 р. № 1355.
Відповідно до затвердженого Порядку доступ до інформації в інформаційно-аналітичній платформі електронної верифікації та моніторингу надається Мінфіном органу, що здійснює державні виплати, на безоплатній основі на підставі договору про надання доступу до інформації в інформаційно-аналітичній платформі електронної верифікації та моніторингу, який укладається на підставі примірного договору (додаток 1).
Доступ надається з урахуванням методики перевірки, затвердженої Мінфіном відповідно до ч. 3 ст. 9 Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат», в межах, необхідних для виконання ним передбачених законодавством повноважень щодо призначення, нарахування та/або здійснення державних виплат та опрацювання рекомендацій, наданих за результатами проведення верифікації державних виплат.
Надання доступу до інформації в інформаційно-аналітичній платформі забезпечується за рішенням керівника органу, що здійснює державні виплати, посадовим особам органу, на яких відповідно до їх посадових обов’язків покладено функції з розгляду заяв про призначення державних виплат, з призначення, нарахування та/або здійснення державних виплат та опрацювання рекомендацій, наданих за результатами проведення верифікації державних виплат (уповноважені працівники), на час виконання ними таких функцій.
Створення облікових записів уповноважених працівників, їх деактивація здійснюються посадовими особами, які уповноважені за рішенням керівника органу, що здійснює державні виплати, та яким забезпечено Мінфіном надання доступу до адміністрування облікових записів в інформаційно-аналітичній платформі (уповноважені адміністратори).
Мінфін веде в інформаційно-аналітичній платформі облік запитів щодо надання інформації з інформаційно-аналітичної платформи, сформованих органом, що здійснює державні виплати, та результатів їх опрацювання.
Законодавство
Проїзд дітей – у дитячих утримуючих системах

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил дорожнього руху» від 24 лютого 2021 р. № 152.
Змінами до Правил дорожнього руху надається визначення терміну «дитяча утримуюча система» – обладнання, що здатне утримувати дитину в сидячому або нахиленому положенні, яка у разі зіткнення або різкого гальмування транспортного засобу зменшує небезпеку травмування дитини, що в ньому перебуває, шляхом обмеження рухливості її тіла.
Новою редакцією пп. «б» п. 21.11 визначено, що забороняється перевозити дітей, зріст яких менше 145 см, у транспортних засобах без використання дитячих утримуючих систем, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу; на задньому сидінні мотоцикла та мопеда, крім:
– транспортних засобів, що здійснюють регулярні, регулярні спеціальні та нерегулярні пасажирські автобусні перевезення, за умови дотримання встановлених цими Правилами обмежень швидкості руху;
– спеціалізованих санітарних автомобілів бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, оперативних транспортних засобів Міноборони, МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, Служби безпеки, Управління державної охорони під час виконання ними невідкладного службового завдання.
Також новими п. 21.12 – 21.16 встановлено, що дитячі утримуючі системи повинні використовуватися у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки чи системами з’єднання дитячої утримуючої системи, передбаченими їх конструкцією, та відповідати вимогам чинних в Україні правил і нормативів.
Дитячі утримуючі системи встановлюють на місцях для сидіння, крім першого ряду. У разі перевезення дитини віком до трьох років у легковому автомобілі на місці для сидіння першого ряду допускається встановлення дитячих утримуючих систем, які встановлюються проти напрямку руху з обов’язковим відключенням фронтальної подушки безпеки цього місця для сидіння (у разі її наявності).
Дитячі утримуючі системи встановлюють та використовують відповідно до інструкцій виробників цих систем та транспортних засобів.
Характеристики дитячої утримуючої системи повинні відповідати масі та зросту дитини, яка у ній перевозиться.
Діти повинні перебувати у дитячих утримуючих системах у пристебнутому положенні.
Законодавство
Послуга «єМалятко» стала доступною на тимчасово окупованих територіях

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку надання комплексної послуги «єМалятко» від 24 лютого 2021 р. № 155.
Доповненням до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 691, комплексну послугу «єМалятко» поширено також на дітей, які народилися на тимчасово окупованій території у Донецькій або Луганській області, Автономної Республіки Крим чи м. Севастополя та народження якої не зареєстровано органом державної реєстрації актів цивільного стану.
Так, батьки зможуть отримати комплексну послугу «єМалятко» на підставі судового рішення про встановлення факту народження дитини, яке надходитиме від Єдиного державного реєстру судових рішень до Єдиного державного веб-порталу електронних послуг «Портал Дія» в е-формі відповідно до порядку інформаційної взаємодії, визначеного Мінцифри разом з ДСА.
Законодавство
Інспекційні перевірки надавачів небанківських фінпослуг – за новим ризик-орієнтованим підходом

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про затвердження Положення про організацію, проведення та оформлення результатів інспекційних перевірок учасників ринків небанківських фінансових послуг» від 26 лютого 2021 р. № 22.
Положення розроблено відповідно до Законів України «Про Національний банк України», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», «Про страхування», з метою врегулювання процесу організації, проведення та оформлення результатів Національним банком України інспекційних перевірок діяльності учасників ринків небанківських фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг), за якими здійснює нагляд Національний банк, їх афілійованих та споріднених осіб.
Як повідомляє Національний банк, нове положення дозволить ефективно та системно здійснювати інспекційні перевірки згідно з новим ризик-орієнтованим підходом. Регулятор керуватиметься принципом пропорційності, оцінюватиме ризики та доцільність.
НБУ здійснюватиме:
– планові інспекційні перевірки – проводяться відповідно до річного плану, який затверджується Правлінням Національного банку до 25 грудня року, що передує року проведення перевірок. План перевірок на 2021 рік був оприлюднений у грудні минулого року;
– позапланові інспекційні перевірки – проводяться на підставі наказу НБУ за наявності законних підстав.
Крім того, якщо до складу фінансової групи входять небанківські фінансові установи, які регулює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, НБУ може ініціювати перед нею проведення інспекційних перевірок учасників групи на консолідованій основі.
За результатами інспекційної перевірки складатиметься довідки та звіт. Довідки надаватимуться об’єкту перевірки на етапі завершення перевірки, а звіт міститиме рекомендації та враховуватиме можливі обґрунтовані заперечення до фактів, викладених у довідках.
Якщо НБУ виявлятиме порушення вимог законодавства в частині регулювання діяльності з надання фінансових послуг, то готуватиме пропозиції про надання розпорядження про усунення порушення та/або доцільність застосування до об’єкта перевірки адекватного заходу впливу.
-
Судова практика6 днів тому
Заподіяння педагогічним працівником шкоди психічному здоров’ю учня внаслідок булінгу є підставою для звільнення такого працівника
-
В Україні3 дні тому
Положення про ліцей винесено на повторне обговорення
-
В Україні2 дні тому
Ухвалено перелік підручників для 4-го класу, які друкуватимуть бюджетним коштом в 2021 р.
-
Законодавство7 днів тому
Керівників закладів вищої освіти обиратимуть у два тури
-
Судова практика7 днів тому
При вирішенні питання про визнання особи такою, що втратила право користування житлом, слід враховувати баланс інтересів сторін
-
Законодавство7 днів тому
Визначено особливості звітування з ЄСВ для різних груп платників