Connect with us

Законодавство

Електронний доказ чи оригінал електронного доказу?

Дата публікації:

Комітети АПУ з кримінального та кримінально-процесуального права, з питань телекомунікацій, інформаційних технологій та Інтернету та з податкового та митного права звернулися до Комітету ВР з питань правоохоронної діяльності з вимогою доопрацювати законопроект «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо підвищення ефективності боротьби з кіберзлочинністю та використання електронних доказів» № 4004.

Правники надали низку пропозицій, зокрема щодо визначення понять «електронні докази» та «оригінал електронних доказів». Експерти АПУ зауважили, що неточність термінології та невичерпність переліку електронних доказів спровокує маніпуляцію в трактуванні цих норм на практиці.

Правники підкреслили: потрібно чітко визначити, що оригінали електронних доказів вилучаються лише у виключних випадках. Не менш важливо передбачити детальну процедуру та форму долучення, реєстрації та зберігання доказів в матеріалах справи з визначенням кола відповідальних осіб.

Низка неочевидних змін у документі також викликає занепокоєння фахівців, зокрема, невідповідність назви законопроекту його змісту.

«Поряд із введенням інституту електронних доказів, значна частина законопроекту присвячена використанню в кримінальному судочинстві такого поняття, як «віртуальні активи», – йдеться у зверненні.

Правники звернули увагу і на недостатнє врегулювання інституту «віртуальних активів». Тому вони пропонують видалити із законопроекту:

а) вказівку на «віртуальні активи» як окремий вид електронного документа;

б) масив положень щодо регламентації порядку спеціальної конфіскації віртуальних активів, викладених у ч. 9 ст. 100-2 законопроекту.

Правники також наголосили, що коло осіб, яким може бути наданий тимчасовий доступ до інформації, повинно бути обмежено конкретними слідчими, прокурорами тощо в кримінальному провадженні. Пов’язана така вимога, передусім, із таємницею досудового розслідування.

Крім того,  правники вважають, що втручання у приватне життя громадян шляхом отримання тимчасового доступу до систем операторів та провайдерів телекомунікаційного зв’язку шляхом негласних слідчих дій є недопустимим.

З повним текстом звернення можна ознайомитися за посиланням.

Законодавство

Розпочато запровадження е-лікарняних

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України» від 31 березня 2021 р. № 323, якою розпочато процес впровадження е-листків непрацездатності.

«Запуск е-лікарняних допоможе мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних, а також значно пришвидшить отримання страхових виплат громадянами та зменшить навантаження на лікарів», – прокоментував Міністр охорони здоров’я України Максим Степанов.

За його словами, постановою оновлюється алгоритм видачі листків непрацездатності задля електронізації послуги «е-лікарняний», що дозволить забезпечити запровадження цільової моделі формування та видачі електронних листків непрацездатності на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

Водночас визнано такими, що втратили чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України:

  • від 15 вересня 1993 р. № 721;
  • від 12 серпня 1994 р. № 605.

Постанова застосовується з 1 травня 2021 р.

Читати далі

Законодавство

У «червоних» зонах дозволено торгівлю садивним матеріалом та діяльність із прання та хімчистки

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236» від 7 квітня 2021 р. № 310.

Зокрема змінами до п. 3-4 постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» визначено, що рішення щодо скасування «червоного» рівня епідемічної небезпеки приймається Державною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій у разі досягнення регіоном показників, які характеризують відсутність ознак, передбачених пунктом 3-3 цієї постанови (раніше таке рішення приймалось у разі досягнення регіоном таких показників протягом не менше ніж п’яти днів підряд).

Доповненням до пп. 4 п. 3-5 на території регіонів, на яких установлений «червоний» рівень епідемічної небезпеки дозволено:

– приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які торгують товарами на торговельних площах, не менше 60 відсотків яких призначено для торгівлі продуктами харчування, пальним, лікарськими засобами та виробами медичного призначення, засобами гігієни та побутовою хімією, засобами зв’язку, друкованими засобами масової інформації, ветеринарними препаратами, кормами, насінням і садивним матеріалом, засобами захисту рослин, без обмеження доступу відвідувачів до інших товарів, представлених в асортименті зазначених суб’єктів господарювання;

– провадження діяльності з надання послуг з прання та хімічного чищення текстильних і хутряних виробів.

Читати далі

Законодавство

Щорічна разова грошова допомога до 5 травня ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання виплати разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» від 8 квітня 2021 р. № 325, якою затверджено Порядок використання коштів та встановлено розміри відповідної щорічної разової грошової допомоги.

Разова грошова допомога до 5 травня у 2021 р. виплачується в таких розмірах:

1) особам з інвалідністю внаслідок війни та колишнім малолітнім (яким на момент ув’язнення не виповнилося 14 років) в’язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, визнаним особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин:

  • I групи – 4421 гривня;
  • II групи – 3906 гривень;
  • III групи – 3391 гривня;

2) учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності та колишнім неповнолітнім (яким на момент ув’язнення не виповнилося 18 років) в’язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, а також дітям, які народилися в зазначених місцях примусового тримання їх батьків, – 1491 гривня;

3) особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, – 4421 гривня;

4) членам сімей загиблих і дружинам (чоловікам) померлих осіб з інвалідністю внаслідок війни, дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни та жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге, – 966 гривень;

5) учасникам війни та колишнім в’язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, особам, яких було насильно вивезено на примусові роботи, дітям партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістським режимом у тилу ворога – 612 гривень.

Отримувачі грошової допомоги, зокрема ті, що набули відповідного статусу згідно із ст.ст. 6, 7, 9, 10 і 11 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» до 5 травня поточного року включно, яким не виплачено грошову допомогу станом на 5 травня, мають право звернутися по неї до місцевого органу соціального захисту населення за місцем реєстрації та отримати її до 30 вересня поточного року.

Читати далі


Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram