Законодавство
«Електронний суд» запускатимуть частинами

Рада підтримала проект закону (№ 3985) про поетапне впровадження Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
За те, щоб усі 15 підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС) запускали поетапно, проголосували 250 народних депутатів. Зроблено це тому, що повна готовність системи, як відзначалося, – це справа кількох років та й то за наявності достатнього фінансування. Зараз деякі підсистеми вже майже готові до експлуатації, а деякі перебувають лише на етапі розробки, тому й пропонується вводити ЄСІТС в експлуатацію частинами. Правда, дехто з депутатів висловлював занепокоєння, що це призведе до зволікання з цифровізацією роботи судової системи.
Хоча, як зазначається в пояснювальній записці до законопроекту, Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему створювали для формування єдиного інформаційного простору для органів та установ системи правосуддя, міжвідомчого обігу інформації, обміну нею, забезпечення максимальної прозорості й відкритості системи правосуддя для суспільства, прискорення розгляду судових справ та проваджень, автоматизації роботи, переходу на електронні версії документів у судовому провадженні, оцифровування судових архівів тощо. Загалом же дана система, про яку говорять уже досить давно, покликана підвищити ефективність судових органів шляхом впровадження сучасних технологій у їхню повсякденну діяльність і спростити комунікацію учасників судових процесів та їхніх представників із судовими органами.
ЄСІТС має діяти в судах, Вищій раді правосуддя, Раді суддів, Вищій кваліфікаційній комісії суддів, Державній судовій адміністрації, на підприємствах, що належать до сфери правосуддя, в Національній школі суддів України.
Й ця система мала запрацювати давно, проте цьому завадила низка факторів, зокрема неготовність усього обсягу модулів (підсистем) ЄСІТС до повноцінного, стабільного функціонування. Введення Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи на початку 2019 року в стані готовності, який був на той час, за оцінками Вищої ради правосуддя та окремих експертів призвело б до протилежних результатів, ніж ті, заради яких цю систему створюють.
На думку авторів законопроекту, він дозволить використовувати підсистеми та модулі ЄСІТС, які перебувають на фінальному етапі розробки, не чекаючи готовності інших підсистем, розробка яких знаходиться на початковому етапі. А це сприятиме комплексній підготовці до початку функціонування системи. Окрім того, після введення в дію підсистеми ЄСІТС «Електронний суд» в судів буде можливість в електронному вигляді направляти сторонам документи, що дозволить економити кошти держави та учасників справ.
Для довідки. Оголошення про створення Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи було опубліковано в «Голосі України» 1 грудня 2018 року, дослідна експлуатація системи мала розпочатися з 1 березня 2019 року в складі вісьмох підсистем (модулів). Загальна підсистема ЄСІТС складається з 6 модулів: Електронний кабінет, портал «Судова влада України», Єдиний державний реєстр судових рішень, Єдиний державний реєстр виконавчих документів, «Відкриті набори даних» й «Автоматизована взаємодія з іншими автоматизованими системами». Натомість єдина підсистема електронного діловодства судів, органів та установ системи правосуддя складається з 5 модулів: Електронний суд, Електронне діловодство, «Автоматизований розподіл» судових справ між суддями, «Електронний архів» та «Судова статистика».
Джерело: Юридичний вісник України
Законодавство
Перелік кодів КВЕД для отримання 8 000 грн держдопомоги

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236» від 7 квітня 2021 р. № 329, якою затверджено перелік основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи, запроваджені з метою запобігання поширенню на території окремих адміністративно-територіальних одиниць гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, що призводять до тимчасової зупинки роботи суб’єктів господарювання, в яких працюють застраховані особи, та фізичних осіб – підприємців.
Код | Розділ | Назва | Довідник |
45.32 | 45 | Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів | 2010 |
47.19 | 47 | Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах | 2010 |
47.41 | 47 | Роздрібна торгівля комп’ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням у спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.43 | 47 | Роздрібна торгівля в спеціалізованих магазинах електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворення звуку й зображення | 2010 |
47.51 | 47 | Роздрібна торгівля текстильними товарами в спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.52 | 47 | Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.53 | 47 | Роздрібна торгівля килимами, килимовими виробами, покриттям для стін і підлоги в спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.54 | 47 | Роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.59 | 47 | Роздрібна торгівля меблями, освітлювальним приладдям та іншими товарами для дому в спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.61 | 47 | Роздрібна торгівля книгами в спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.63 | 47 | Роздрібна торгівля аудіо- та відеозаписами в спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.64 | 47 | Роздрібна торгівля спортивним інвентарем у спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.65 | 47 | Роздрібна торгівля іграми та іграшками в спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.71 | 47 | Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.72 | 47 | Роздрібна торгівля взуттям і шкіряними виробами в спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.76 | 47 | Роздрібна торгівля квітами, рослинами, насінням, добривами, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.77 | 47 | Роздрібна торгівля годинниками та ювелірними виробами в спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.78 | 47 | Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах | 2010 |
47.79 | 47 | Роздрібна торгівля уживаними товарами в магазинах | 2010 |
47.82 | 47 | Роздрібна торгівля з лотків і на ринках текстильними виробами, одягом і взуттям | 2010 |
47.89 | 47 | Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами | 2010 |
47.99 | 47 | Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами | 2010 |
56.10 | 56 | Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування | 2010 |
56.21 | 56 | Постачання готових страв для подій | 2010 |
56.30 | 56 | Обслуговування напоями | 2010 |
59.14 | 59 | Демонстрація кінофільмів | 2010 |
82.30 | 82 | Організування конгресів і торговельних виставок | 2010 |
90.01 | 90 | Театральна та концертна діяльність | 2010 |
90.02 | 90 | Діяльність щодо підтримання театральних і концертних заходів | 2010 |
90.04 | 90 | Функціювання театральних і концертних залів | 2010 |
91.01 | 91 | Функціювання бібліотек і архівів | 2010 |
91.02 | 91 | Функціювання музеїв | 2010 |
93.11 | 93 | Функціювання спортивних споруд | 2010 |
93.12 | 93 | Діяльність спортивних клубів | 2010 |
93.13 | 93 | Діяльність фітнес-центрів | 2010 |
93.21 | 93 | Функціювання атракціонів і тематичних парків | 2010 |
93.29 | 93 | Організування інших видів відпочинку та розваг | 2010 |
96.01* | 96 | Прання та хімічне чищення текстильних і хутряних виробів | 2010 |
96.04 | 96 | Діяльність із забезпечення фізичного комфорту | 2010 |
* Застосовується для виплат найманим працівникам суб’єктів господарювання у зв’язку із втратою частини заробітної плати та фізичним особам – підприємцям у зв’язку із втратою частини доходу внаслідок запроваджених у лютому – березні 2021 р. обмежувальних протиепідемічних заходів, введених з метою запобігання поширенню на території окремих адміністративно-територіальних одиниць гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Законодавство
Схвалено Концепцію розвитку кримськотатарської мови

Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції розвитку кримськотатарської мови» від 7 квітня 2021 р. № 296-р.
Метою Концепції є визначення базових підходів та основних напрямів розроблення Стратегії розвитку кримськотатарської мови на 2022 – 2032 роки для створення нормативно-правових, інституційних, організаційних та інших умов ревіталізації мови, розширення сфери її застосування, реалізації мовних прав носіїв кримськотатарської мови, підвищення престижу мови корінного народу як засобу комунікації, сприяння деокупації та реінтеграції тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя після її повернення в єдиний конституційний простір України.
Реалізувати Концепцію планується двома етапами:
– перший – на територіях, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі, з активним використанням інструментів дистанційної взаємодії з аудиторією на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя до моменту її деокупації, а також з кримськотатарською діаспорою в інших країнах;
– другий – масштабування всіх заходів Концепції на всю територію України у межах її міжнародно визнаних кордонів після деокупації тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, у тому числі шляхом заповнення прогалин, які виникли внаслідок тимчасової окупації; збереження активної взаємодії з кримськотатарською діаспорою.
Основними напрямами розв’язання проблем є:
– збільшення кількості носіїв мови шляхом забезпечення умов для спілкування мовою всіх поколінь та її безперервної передачі між поколіннями; сталого підвищення в кримськотатарському етнічному середовищі частки осіб, які використовують мову в повсякденному спілкуванні;
– забезпечення умов для розширення сфер застосування кримськотатарської мови, заохочення громадян незалежно від етнічної належності до її вивчення, створення можливостей для опанування кримськотатарської мови бажаючими від початкового до академічного рівня включно.
Для розв’язання проблем та надання ефективних відповідей на виклики пропонується вжити заходів після їх відповідного обґрунтування у таких сферах:
– інформаційно-аналітичного забезпечення;
– нормативно-правового та інституційного забезпечення, стандартизації і кодифікації;
– вдосконалення інфраструктури вивчення і викладання мови;
– комунікації та візуалізації кримськотатарської мови.
Міністерству з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій разом із заінтересованими центральними та місцевими органами виконавчої влади за участю органів місцевого самоврядування, Національної академії наук, Меджлісу кримськотатарського народу доручено розробити та подати до 2 серпня 2021 р. проект Стратегії розвитку кримськотатарської мови на 2022 – 2032 роки та план заходів з її реалізації з метою виконання Концепції, схваленої цим розпорядженням.
Законодавство
Розмір внеску аудиторів до органу суспільного нагляду у 2021 р. залишиться зменшеним

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 313» від 7 квітня 2021 р. № 311, якою подовжено на 2021 р. дію, встановленого у 2020 р., зменшеного розміру внеску, який сплачується суб’єктами аудиторської діяльності на користь Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, у розмірі (без урахування податку на додану вартість) 0,5 відсотка суми винагороди за договором з надання аудиторських послуг з обов’язкового аудиту підприємствам, що становлять суспільний інтерес.
-
В Україні5 днів тому
Все про систему якості освіти в школах – на спеціальному сайті
-
Законодавство3 дні тому
Щорічна разова грошова допомога до 5 травня ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань
-
В Україні5 днів тому
Вступ до закладів профосвіти – 2021: відповіді на поширені запитання від МОН
-
Законодавство4 дні тому
Діти без профілактичних щеплень зможуть відвідувати дитячі заклади
-
В Україні3 дні тому
Негативний ПЛР-тест не потрібен прибулим іноземцям та особам без громадянства віком до 12 років
-
Законодавство5 днів тому
Правила паркування оновлено. Що змінилося?