Connect with us

Законодавство

Інформацію можуть визнати речовим доказом

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та Кримінального кодексу України (щодо вдосконалення порядку застосування окремих заходів забезпечення кримінального провадження)» від 17 січня 2019 р. № 9484.

Пропонується ввести поняття пристрою (його складових) для обробки передавання та зберігання електронної інформації. Під цим розуміють практично будь-які інформаційні системи, комп’ютери, модеми, банкомати, сканери, і таке подібне.

За новими положеннями ст. 98 КПК електронна інформація, яка є засобом або предметом правопорушення чи може бути використана як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час провадження визнаватиметься речовим доказом.

При цьому, сам пристрій з обробки, зберігання інформації визнаватиметься речовим доказом лише у разі, якщо він саме він є знаряддям або предметом правопорушення.

Пристрій не буде визнаний доказом, коли ознакою складу правопорушення виступатиме інформація, що в ньому міститься, а також у випадку, що інформація як доказ не зможе бути скопійована без пошкодження чи знищення такого пристрою.

Вилучати пристрій, складові компоненти, порушувати роботу комп’ютерних та інших мереж заборонятиметься, якщо предметом правопорушення буде інформація.

Якщо ж пристрій використовується власником (або законним володільцем) як предмет праці чи його арешт може завдати шкоди фізичній чи юридичній особі, яка не є учасником кримінального провадження, то арешт можливий лише з метою забезпечення спеціальної конфіскації чи конфіскації як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.

До документів, які можуть бути використані як доказ, прирівняють будь-які можливі форми фіксації візуальної або аудіальної інформації (у тому числі електронні), а також електронні документи відповідно до Закону «Про електронні документи та електронний документообіг» (п.1 ч. 2 ст. 99 КПК).

Копію документа, а за необхідності – оригінал, з матеріалів провадження зможе взяти також представник володільця відповідного документа. Чинною ч. 3 ст. 100 КПК це право передбачено лише для володільця.

Кримінальний кодекс України запропоновано доповнити статтею 374-1, якою передбачать покарання за порушення порядку тимчасового доступу до речей і документів та порядку тимчасового вилучення чи арешту майна.

За умисні порушення таких порядків, або під час огляду / обшуку буде завдано істотну шкоди власнику майна / документів, очікуватиме обмеженням волі на строк до 5 років або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років.

Законодавство

Прогресивної шкали оподаткування ускладнить діяльність сумлінного бізнесу

Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації не підтримують запропоноване проектом Закону № 2758 збільшення податкового навантаження на оплату праці, яке матиме негативний вплив саме на законослухняний бізнес.

Зазначеним законопроектом пропонується запровадити прогресивну шкалу оподаткування для нарахування податку на доходи фізичних осіб, зокрема, ввести найвищу серед країн Європи ставку податку на доходи.

На думку експертів Європейської Бізнес Асоціації, у разі впровадження прогресивної шкали витрати бізнесу суттєво зростуть, а негативними наслідками збільшення податкового навантаження можуть бути як збільшення вартості товарів та послуг сумлінних компаній, так і втрата ними висококваліфікованих кадрів. Зросте попит на «тіньову» оплату праці, що дасть додаткові переваги недобросовісним роботодавцям.

Як результат, маємо ситуацію, коли умови діяльності ускладнюються для сумлінного бізнесу, а тіньовий сектор, де використовуються різні схеми ухилення від сплати податку, залишається поза увагою.

Читати далі

Законодавство

Керівників Укрдержархіву тестуватимуть з питань забезпечення прав осіб з інвалідністю

Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Методики оцінювання роботи із забезпечення прав осіб з інвалідністю у Державній архівній службі України та установах, що належать до сфери її управління» від 5 лютого 2020 р. № 388/5.

Методику розроблено з метою захисту та забезпечення дотримання в Укрдержархіві та установах, що належать до сфери його управління, основоположних прав і свобод осіб з інвалідністю.

Оцінювання здійснюється керівниками структурних підрозділів апарату Укрдержархіву та установ, що належать до сфери його управління, шляхом надання письмових відповідей на запитання, які складені у вигляді тестів, керуючись вимогами Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю, Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».

У разі відсутності керівників структурних підрозділів Укрдержархіву та установ, що належать до сфери його управління, з поважних причин, оцінювання здійснюється особами, які виконують їх обов’язки.

Оцінювання складається з 9 загальних запитань відповідно до Переліку питань для оцінювання роботи із забезпечення прав осіб з інвалідністю у Державній архівній службі України та установах, що належать до сфери її управління, який наведено у додатку до затвердженої Методики.

Керівники структурних підрозділів апарату Укрдержархіву та установ, що належать до сфери управління Укрдержархіву щороку до 15 січня подають до відділу управління персоналом Укрдержархіву заповнені примірники Переліку питань з відповідями на запитання.

Відділ управління персоналом Укрдержархіву узагальнює отриману інформацію та проставляє кожному структурному підрозділу апарату Укрдержархіву загальну оцінку.

Читати далі

Законодавство

НБУ визначився із завданнями своєї процентної політики

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» від 18 лютого 2020 р. № 20.

Змінами до постанови Правління Національного банку України від 21 квітня 2016 р. № 277 «Про затвердження Положення про основи процентної політики Національного банку України» заголовок постанови змінено на «Про затвердження Положення про процентну політику Національного банку України».

Змінами до Положення про основи процентної політики Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 21 квітня 2016 р. № 277 заголовок положення викладено в такій редакції «Положення про процентну політику Національного банку України».

Крім цього, розд. I зазначеного Положення доповнено п. 3-1, яким визначено завдання процентної політики Національного банку, а саме:

  • досягнення визначеної в розд. V цього Положення операційної цілі процентної політики Національного банку шляхом визначення ставок за стандартними інструментами регулювання ліквідності банківської системи;
  • посилення дієвості процентного каналу трансмісійного механізму грошово-кредитної політики через установлення процентних ставок за операціями Національного банку, які проводяться з метою розвитку фінансових ринків, що сприяє забезпеченню впливу зміни короткострокової процентної ставки міжбанківського ринку на вартість середньо- та довгострокових фінансових ресурсів.

З метою реалізації процентної політики Національний банк установлює, поміж іншого, процентні ставки за операціями своп та умови їх проведення.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.