Connect with us

Законодавство

Інвестиційний податковий кредит для інноваторів

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо надання платникам податків податкового інвестиційного кредиту» № 3063.

Новою редакцією ст. 32 Податкового кодексу України запроваджується інвестиційний податковий кредит як форма зміни строків сплати податків (зборів).

Новою ст. 100-1 Податкового кодексу визначається, що інвестиційним податковим кредитом є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань на строк до шістдесяти місяців, при якому платник податків має можливість протягом певного строку та у певних межах зменшувати сплату податків з наступною поетапною сплатою суми такого зменшення та нарахованих процентів.

Розмір процентів за користування інвестиційним податковим кредитом пропонується встановити на рівні 50 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день прийняття контролюючим органом рішення про надання інвестиційного податкового кредиту.

Інвестиційний податковий кредит надаватиметься на підставі письмової заяви платника податків та довідки центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного розвитку про затвердження інноваційного проекту. До заяви платника податків додається перелік майна, що вноситься в податкову заставу для забезпечення погашення податкових зобов’язань, які пропонується розстрочити, або договір банківської поруки на суму таких зобов’язань.

Інвестиційний податковий кредит може надаватися платникам податків – юридичним особам та фізичним особам – суб’єктам підприємницької діяльності, які здійснюють реалізацію інвестиційних, інноваційних, інфраструктурних та інших проектів за такими напрямками:

  • проекти, що мають стратегічне значення для розвитку національної економіки, встановлення конкурентних переваг українських підприємств та товарів,  а також створенню нових робочих місць;
  • інвестиційні проекти, фінансування яких здійснюється за рахунок кредитів (позик), що залучаються від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій;
  • інноваційні та інвестиційні проекти із впровадження передових енергозберігаючих технологій і технологій з виробництва альтернативних джерел палива;
  • інвестиційні проекти, пов’язані із розвитком транспортної інфраструктури (будівництва автомобільних і залізничних шляхів, метро, мостів, тощо).

Порядок відбору та затвердження інвестиційних проектів (програм, договорів), які мають стратегічне значення для розвитку національної економіки та безпеки України, а також порядок контролю за виконанням таких проектів (програм) визначаються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного розвитку.

Законодавство

НБУ дозволив зважати на карантин при роботі з проблемними активами

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про особливості застосування вимог окремих нормативно-правових актів і внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України у зв’язку з установленням карантину та запровадженням обмежувальних заходів» від 3 квітня 2020 р. № 46.

Згідно з Постановою, зокрема, не застосовуються вимоги щодо проведення тестування керівників банку та кандидатів на керівні посади (включаючи керівника підрозділу внутрішнього аудиту банку, працівника небанківської фінансової установи, відповідального за проведення фінансового моніторингу, та інших осіб, визначених нормативно-правовими актами Національного банку України).

У період дії карантину Правління Національного банку України/Кваліфікаційна комісія Національного банку України проводить співбесіди з кандидатами шляхом відеоконференції.

НБУ дозволило банкам, небанківським фінансовим установам, іншим особам, які подають документи до Національного банку України, не подавати документи на паперових носіях за умови подання цих документів або їх електронних копій засобами електронної пошти (системи електронного документообігу) Національного банку України з накладенням на них кваліфікованого електронного підпису.

Також дозволено банкам під час застосування вимог Положення про організацію процесу управління проблемними активами в банках України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 18 липня 2019 р. № 97:

  • ураховувати норми постанови Правління Національного банку України від 26 березня 2020 р. № 39 «Про особливості застосування вимог Положення про визначення банками України розміру кредитного ризику за активними банківськими операціями у зв’язку із запровадженням обмежувальних заходів»;
  • у період дії карантину та до 30 вересня 2020 р. застосовувати до боржників/контрагентів, які відповідають критеріям і умовам, установленим у пп. 4 п. 1 Постанови № 39, інструменти довгострокової реструктуризації без передачі заборгованості таких боржників/контрагентів до підрозділу роботи з непрацюючими активами.

Окрім цього, додаток до постанови Правління Національного банку України від 18 липня 2019 року № 97 «Про затвердження Положення про організацію процесу управління проблемними активами в банках України» викладено в новій редакції.

Читати далі

Законодавство

Укравтодор залучатиме кредити на будівництво та реконструкцію автошляхів

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Умов залучення кредитних коштів та надання державних гарантій у 2020 році для забезпечення виконання боргових зобов’язань за запозиченнями Державного агентства автомобільних доріг і переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення у 2020 році та обсягів бюджетних коштів для їх фінансування за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії» від 1 квітня 2020 р. № 254.

Уряд затвердив Умови залучення кредитних коштів та надання державних гарантій у 2020 році для забезпечення виконання боргових зобов’язань за запозиченнями Державного агентства автомобільних доріг і Перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення у 2020 році та обсяги бюджетних коштів для їх фінансування за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії.

Умовами визначено, що державні гарантії надаються в межах загального обсягу, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», у разі, коли розмір зобов’язань щодо повернення запозичень не перевищує 19,274 млрд. гривень. Державною гарантією забезпечується виконання зобов’язань із погашення основної суми запозичень та сплати відсотків за ними.

Укравтодор здійснює запозичення шляхом емісії відсоткових облігацій без здійснення публічної пропозиції, зобов’язання за якими забезпечені державною гарантією.

Запозичення використовуються для фінансування об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення за переліком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2020 р. № 254.

Для надання державних гарантій за запозиченнями Укравтодор подає Мінфіну документи, передбачені Порядком здійснення Державним агентством автомобільних доріг запозичень під державні гарантії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 2020 р. № 142.

Також у новій редакції викладено пп. 10 п. 4 Положення про Державне агентство автомобільних доріг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 439, відповідно до якого, Укравтодор відповідно до покладених на нього завдань залучатиме в установленому порядку додаткові (позабюджетні) джерела та кредитні кошти, у тому числі шляхом емісії облігацій, для фінансування будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг, відповідного інженерного облаштування та інших споруд, забезпечення розвитку виробничих потужностей дорожнього господарства.

Читати далі

Законодавство

За держслужбовцями на період карантину зберігаються посади і зарплати

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення трудових прав державних службовців, працівників державних органів, підприємств, установ та організацій на час встановлення карантину у зв’язку із загостренням ситуації, пов’язаної з поширенням випадків гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 25 березня 2020 р. № 256.

Уряд зобов’язав керівників органів виконавчої влади та голів місцевих державних адміністрацій:

  • забезпечити на час встановлення карантину дотримання трудових прав державних службовців та працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома;
  • узяти до відома, що на час встановлення карантину за державними службовцями та працівниками, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома, зберігаються займана посада, умови оплати праці та соціальні гарантії та виконання такої роботи не тягне за собою будь-яких обмежень трудових прав державних службовців та працівників.

Уряд також рекомендував:

  • державним органам, органам місцевого самоврядування дотримуватись вимог цієї постанови з метою забезпечення трудових прав працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома;
  • підприємствам, установам та організаціям незалежно від форми власності на час встановлення карантину не звільняти працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома, та працівників, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину, з підстав, установлених п.п. 3, 4 і 5 ч. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України;
  • суб’єктам господарювання державного сектору економіки, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, і державним банкам з метою забезпечення безперебійної роботи в умовах встановленого карантину утримуватись від кадрових змін в органах управління, не допускати звільнення працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома, та працівників, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину, з підстав, установлених п.п. 3, 4 і 5 ч. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.