Connect with us

Законодавство

Кандидати в усиновлювачі, взяті на облік до 1 вересня 2020 р., звільнені від підготовки

Дата публікації:

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання провадження діяльності з усиновлення дітей» від 1 червня 2020 р. № 475.

З метою організаційно-правового забезпечення якісного навчання кандидатів в усиновлювачі зупинено на період до 1 вересня 2020 р. дію абз. 11 п. 22, п. 25, абз. 12 п. 26 Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2008 р. № 905.

Також встановлено, що:

  • під час карантину у зв’язку із поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, строки дії документів, визначені абз. 15 п. 22 та абз. 1 п. 35 Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2008 р. № 905, продовжуються на строк дії такого карантину;
  • в разі продовження строку дії висновку про можливість бути усиновлювачами особи, які взяті на облік кандидатів в усиновлювачі до 1 вересня 2020 р., звільняються від проходження курсу підготовки з питань виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Крім цього, змінами до абз. 4 п. 2 Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2008 р. № 905, встановлена гранична чисельність працівників, які забезпечують провадження діяльності з усиновлення – не менше ніж дві особи з розрахунку один працівник на 300 дітей, які перебувають у такій службі на обліку дітей, що можуть бути усиновлені.

Новою редакцією п. 2-1 Порядку встановлено, що усиновлення дитини, яка є громадянином України, іноземцями проводиться відповідно до вимог ст. 283 Сімейного кодексу України та у разі, коли протягом року перебування дитини на обліку Мінсоцполітики вжито вичерпних заходів щодо влаштування дитини в сім’ю громадян України, проте таке влаштування не відбулося. До таких заходів належать, зокрема:

  • надання інформації про таку дитину громадянам України – потенційним кандидатам в усиновлювачі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки та батьки-вихователі в порядку, передбаченому законодавством;
  • розміщення повідомлення про дитину, яка може бути усиновлена, в засобах масової інформації, на офіційних веб-сайтах районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах рад, уповноваженого органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань дітей, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій та Мінсоцполітики, веб-сайтах установ і організацій відповідно до укладених договорів про співпрацю.

У разі виведення дитини із дитячого будинку сімейного типу, прийомної сім’ї, звільнення опікуна, піклувальника від виконання повноважень служба у справах дітей проводить аналіз причин такого виведення чи звільнення.

Інформація про причини виведення дитини із дитячого будинку сімейного типу, прийомної сім’ї, звільнення опікуна, піклувальника від виконання повноважень зазначається в довідці про вжиття вичерпних заходів для влаштування дитини в сім’ю громадян України.

Інформація про вжиті заходи невідкладно вноситься до Єдиного електронного банку даних про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.

Законодавство

Довічне позбавлення волі з конфіскацією майна за колабораціонізм

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України (щодо кримінальної відповідальності за побутове, адміністративне, економічне, військове, політичне, військово-політичне та інше співробітництво з державою-агресором – колабораціонізм)» № 5135.

Новою ст. 111-1 Кримінального кодексу України пропонується встановити, що колабораціонізм, тобто умисне і добровільне співробітництво громадянина України з державою-агресором або її представниками у будь-якій формі, в інтересах держави-агресора і на шкоду національній безпеці України чи її союзників, – караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років з конфіскацією майна або без такої.

Ті самі дії, якщо вони вчинені особою, яка є представником влади, або повторно, або за попередньою змовою групою осіб, або поєднані з розпалюванням національної чи релігійної ворожнечі, – караються позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років з конфіскацією майна або без такої.

Ті самі дії, які призвели до загибелі людей або інших тяжких наслідків, – караються позбавленням волі на строк від десяти до п’ятнадцяти років або довічним позбавленням волі з конфіскацією майна або без такої.

Публічні заклики до колабораціонізму, а також виготовлення матеріалів із закликами до колабораціонізму з метою їх розповсюдження або розповсюдження таких матеріалів – караються виправними роботами на строк до двох років або арештом на строк до шести місяців, або позбавленням волі на строк до трьох років.

Під формами колабораціонізму розуміються, зокрема:

– участь у збройному конфлікті на боці держави-агресора;

– публічні заклики, спрямовані на підтримку чи співробітництво з державою-агресором та/або окупаційною владою;

– ведення господарської діяльності спільно з окупаційною владою та суб’єктами господарювання, які знаходяться на території Автономної Республіки Крим, міста Севастополя та на територіях окремих районів Донецької та Луганської областей, незалежно від місця реєстрації таких суб’єктів господарювання;

– організація та проведення під контролем держави-агресора виборів, референдумів, опитувань, плебісцитів та інших форм безпосереднього волевиявлення громадян на тимчасово окупованих територіях;

– організація масових заходів політичного характеру (мітинги, демонстрації, пікетування, страйки тощо), в рамках співробітництва з державою-агресором, з метою сприяння та надання їй допомоги у здійсненні агресивних дій проти України, підтримки органів, самопроголошених чи створених державою-агресором, які виконували чи виконують на тимчасово окупованій території функції, властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування, а також активна участь у таких заходах з метою підтримки цих органів тощо.

Читати далі

Законодавство

Запроваджено інформаційну систему управління людськими ресурсами в державних органах

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Національного агентства України з питань державної служби «Про впровадження інформаційної системи управління людськими ресурсами в державних органах» від 16 січня 2021 р. № 6-21.

Як повідомляє Національне агентство України з питань державної служби, наказ регламентує роботу інформаційної системи управління людськими ресурсами в державних органах (HRMIS) та створює юридичні умови для подальшого впровадження HRMIS.

Зокрема, наказом затверджено форму:

– Договору про надання доступу (підключення) до інформаційної системи управління людськими ресурсами в державних органах;

– Згоди на обробку персональних даних в інформаційній системі управління людськими ресурсами в державних органах;

– Заяви про організацію доступу до інформаційної системи управління людськими ресурсами в державних органах.

Генеральний департамент з питань цифровізації у сфері державної служби має забезпечити розміщення інформаційних та методичних матеріалів щодо функціонування інформаційної системи управління людськими ресурсами в державних органах у розділі «Про HRMIS» офіційного веб-сайту підсистеми «Публічний портал» інформаційної системи управління людськими ресурсами в державних органах за посиланням: https://public.nads.gov.ua.

Читати далі

Законодавство

Конгрес місцевих та регіональних влад при Президентові України утворено

Опубліковано

on

Набрав чинності Указ Президента України «Про Конгрес місцевих та регіональних влад при Президентові України» від 25 лютого 2021 р. № 73/2021, яким утворено Конгрес місцевих та регіональних влад при Президентові України як консультативно-дорадчий орган.

Керівникові Офісу Президента України доручено внести у семиденний строк проект Положення про Конгрес.

Визнано таким, що втратив чинність, Указ Президента України «Про Раду розвитку громад та територій» від 18 грудня 2019 р. № 909.

Нагадаємо, що Конгрес місцевих та регіональних влад розробить Муніціпальний кодекс.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Деякі питання провадження діяльності з усиновлення дітей
||
№ Документа: 475
Дата прийняття: 01.06.2020
Дата набрання чинності: 16.06.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram
Деякі питання провадження діяльності з усиновлення дітей
||
№ Документа: 475
Дата прийняття: 01.06.2020
Дата набрання чинності: 16.06.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає