Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Коли штрафмайдан, а коли блокування?

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 р. № 1102» від 14 листопада 2018 р. № 989.

Постановою № 1102 затверджено Порядок тимчасового затримання працівниками уповноважених підрозділів Національної поліції транспортних засобів та їх зберігання.

Згідно з абз. 2 п. 2 Постанови не лише територіальні органи поліції можуть укладати договори з державними підприємствами управління МВС щодо доставки та зберігання автомобілів, а також і міжрегіональні підрозділи.

Новою редакцією абз. 1 п. 2 Порядку встановлено, що тимчасове затримання авто проводиться у разі вчинення водієм порушення:

  • ч.ч. 1 – 4, 6 – 7 ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення (керування несправним авто чи без проходження техконтролю, керування незареєстрованим авто);
  • ч.ч. 3 – 5 ст. 122 КпАП (порушення правил зупинки, стоянки, якщо авто створює перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху, чи знаходяться на місцях для водіїв з інвалідністю);
  • ст.ст. 122-5, 124, 126, ч. 1 – 4 ст. 130, ст.ст. 132-1, 206-1 КпАП.

Порядок доповнено п. 2-1, за яким авто доставляється на спеціальний майданчик чи стоянку виключно у разі створення ним перешкод у дорожньому русі чи загрози безпеки руху. Також авто заберуть на «штраф-стоянку» у випадку його залишення на місцях для паркування водіїв з інвалідністю.

За відсутності вказаних умов, транспортний засіб блокуватимуть за допомогою технічних пристроїв.

Зазначено, що випадки, коли авто суттєво перешкоджає дорожньому руху або створює загрозу безпеці руху, перераховані у ч. 3 ст. 265-4 КУпАП (наприклад авто поставлено на проїзній частині у два і більше рядів, на трамвайних коліях, на пішохідних переходах, тощо).

У випадку тимчасового затримання інформація про це невідкладно передається на мобільний номер та е-пошту особи, що були вказані при реєстрації авто.

Ці та інші  зміни узгоджені з постанови Уряду № 99, про яку ми повідомляли

Законодавство

Товар з недостовірними даними вилучатимуть з продажу за два дні

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав споживачів» від 21 травня 2019 р. № 10315.

Передбачається виключити п. 2 ч. 1 ст. 39 Господарського кодексу України, відповідно до якого споживачі під час придбання, замовлення або використання товарів мають право, зокрема, на гарантований рівень споживання.

Також пропонується в абз. 1 ч. 1 ст. 15 Закону «Про захист прав споживачів» вказати, що споживач має право на одержання, зокрема, повної інформації про продукт, а не лише її певної частини.

Якщо виробник чи продавець виявить недостовірні дані про продукцію, то такий продукт необхідно буде вилучити з продажу протягом 2 робочих днів, а не за тиждень як нині (п. 6-1 ч. 1 ст. 15).

Серед інформації про продукт, пропонується вказувати дані безпосереднього місця виробництва товару (п. 12 ч. 1 ст. 15).

У новій редакції викладено абз. 5 ч. 3 ст. 15 – поруч із ціною за упаковку одного товару (наприклад пляшка молока) необхідно буде зазначати вартість такого товару за одиницю вимірювання у кілограмах чи літрах.

Читати далі

Законодавство

Правила адвокатської етики не мають поширюватися на приватне життя

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» щодо забезпечення прав адвокатів у дисциплінарних провадженнях» від 16 травня 2019 р. № 10299.

Пропонується уточнити ч. 1 ст. 34 Закону положенням, що адвоката можна притягнути до дисциплінарної відповідальності за вчинення ним проступку лише у разі, якщо правила адвокатської етики порушені безпосередньо під час здійснення адвокатської діяльності.

За пропонованою редакцією ч. 1 ст. 41 рішення про позбавлення адвоката права на заняття адвокатською діяльністю з наступним виключенням з Єдиного реєстру адвокатів може буде прийнято лише двома третинами голосів від загального складу дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури.

Чинне положення  вимагає простої більшості для прийняття такого рішення.

У разі оскарження рішення у дисциплінарній справі до суду, його дія зупиняється (ч. 1 ст. 42). Нині ж оскарження не впливає на чинність прийнятого рішення.

Читати далі

Законодавство

Держрибагентство не вестиме облік виробників консервів

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про Державне агентство рибного господарства України» від 17 квітня 2019 р. № 406.

Серед повноважень Держрибагентства, відтепер немає обліку суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво консервів і пресервів із водних біоресурсів, видання свідоцтв про стабільність і надводний борт судна. Також Агентство не вестиме реєстр гідротехнічних споруд рибогосподарських водних об’єктів щодо їх технічної експлуатації та використання та не проводитиме атестацію педагогічних працівників закладів I рівня зі сфери управління Держрибагентства (виключено пп. пп. 9, 16, 34, 65 п. 4).

За новою редакцією пп. 37 п. 4 Держрибагентство подаватиме на затвердження Мінагрополітики форму та правила ведення списку осіб суднового екіпажу, суднового і машинного журналів на риболовних суднах, правила пожежної безпеки на суднах флоту рибної промисловості, статут служби на риболовних суднах.

Агентство замість обліку зовнішньоекономічних договорів стосовно рибогосподарської продукції проводитиме моніторинг внутрішнього і зовнішнього ринку рибної продукції та здійснюватиме державне регулювання внутрішнього ринку рибної продукції (нова редакція пп. 48 п. 4).

Пропозиції щодо призначення Урядом Голови Держрибагентства тепер надаватимуться Комісією з питань вищого корпусу державної служби. Раніше для цього вносив відповідне подання Прем’єр-Міністр України за пропозицією Міністра аграрної політики та продовольства. (зміни до п. 10).

Також Комісія надаватиме пропозиції щодо заступників Голови відповідно до внесених змін до п. 13.

Читати далі

В тренді

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2008 р. № 1102
||
№ Документа: 989
Дата прийняття: 14.11.2018
Дата набрання чинності: 05.12.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.