Законодавство
Кому треба застосовувати РРО з нового року?

Дев’ятого грудня в «Голосі України» офіційно опублікувано Закон № 1017-ІХ (проект № 4439-д), яким відтерміновано до 2022 року запровадження обов’язкового використання РРО.
Отже, з 1 січня 2021 року до 1 січня 2022 року можна не застосувати РРО (ПРРО) ФОП-єдинникам II—IV груп, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати (у 2021 році — 1 320 000 грн), незалежно від обраного виду діяльності. Але є винятки. Мова про види діяльності в сферах з істотними ризиками ухилення від оподаткування, для яких РРО вже є обов’язковим. Це:
— реалізація технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
— реалізація лікарських засобів та виробів медичного призначення;
— надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
— реалізація ювелірних та побутових виробів із дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, обробленого дорогоцінного каміння та напівдорогоцінного каміння.
Раніше цей перелік ризикових видів діяльності був значно ширший, але законом з нього виключили інтернет-торгівлю, роздрібну торгівлю вживаними товарами, діяльність ресторанів та кафе, туристичні агентства та операторів, готелів, реалізацію текстилю й продаж автозапчастин. Тепер ці види діяльності не зобов’язують використовувати РРО з 1 січня 2021, якщо обсяг доходу протягом року не перевищує вказаної суми в 1 мільйон 320 тисяч гривень. У разі перевищення вказаного ліміту доходу застосування РРО або ПРРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим і починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.
Джерело: Юридичний вісник України
Законодавство
Проїзд дітей – у дитячих утримуючих системах

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил дорожнього руху» від 24 лютого 2021 р. № 152.
Змінами до Правил дорожнього руху надається визначення терміну «дитяча утримуюча система» – обладнання, що здатне утримувати дитину в сидячому або нахиленому положенні, яка у разі зіткнення або різкого гальмування транспортного засобу зменшує небезпеку травмування дитини, що в ньому перебуває, шляхом обмеження рухливості її тіла.
Новою редакцією пп. «б» п. 21.11 визначено, що забороняється перевозити дітей, зріст яких менше 145 см, у транспортних засобах без використання дитячих утримуючих систем, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу; на задньому сидінні мотоцикла та мопеда, крім:
– транспортних засобів, що здійснюють регулярні, регулярні спеціальні та нерегулярні пасажирські автобусні перевезення, за умови дотримання встановлених цими Правилами обмежень швидкості руху;
– спеціалізованих санітарних автомобілів бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, оперативних транспортних засобів Міноборони, МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, Служби безпеки, Управління державної охорони під час виконання ними невідкладного службового завдання.
Також новими п. 21.12 – 21.16 встановлено, що дитячі утримуючі системи повинні використовуватися у транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки чи системами з’єднання дитячої утримуючої системи, передбаченими їх конструкцією, та відповідати вимогам чинних в Україні правил і нормативів.
Дитячі утримуючі системи встановлюють на місцях для сидіння, крім першого ряду. У разі перевезення дитини віком до трьох років у легковому автомобілі на місці для сидіння першого ряду допускається встановлення дитячих утримуючих систем, які встановлюються проти напрямку руху з обов’язковим відключенням фронтальної подушки безпеки цього місця для сидіння (у разі її наявності).
Дитячі утримуючі системи встановлюють та використовують відповідно до інструкцій виробників цих систем та транспортних засобів.
Характеристики дитячої утримуючої системи повинні відповідати масі та зросту дитини, яка у ній перевозиться.
Діти повинні перебувати у дитячих утримуючих системах у пристебнутому положенні.
Законодавство
Послуга «єМалятко» стала доступною на тимчасово окупованих територіях

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку надання комплексної послуги «єМалятко» від 24 лютого 2021 р. № 155.
Доповненням до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 691, комплексну послугу «єМалятко» поширено також на дітей, які народилися на тимчасово окупованій території у Донецькій або Луганській області, Автономної Республіки Крим чи м. Севастополя та народження якої не зареєстровано органом державної реєстрації актів цивільного стану.
Так, батьки зможуть отримати комплексну послугу «єМалятко» на підставі судового рішення про встановлення факту народження дитини, яке надходитиме від Єдиного державного реєстру судових рішень до Єдиного державного веб-порталу електронних послуг «Портал Дія» в е-формі відповідно до порядку інформаційної взаємодії, визначеного Мінцифри разом з ДСА.
Законодавство
Інспекційні перевірки надавачів небанківських фінпослуг – за новим ризик-орієнтованим підходом

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про затвердження Положення про організацію, проведення та оформлення результатів інспекційних перевірок учасників ринків небанківських фінансових послуг» від 26 лютого 2021 р. № 22.
Положення розроблено відповідно до Законів України «Про Національний банк України», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», «Про страхування», з метою врегулювання процесу організації, проведення та оформлення результатів Національним банком України інспекційних перевірок діяльності учасників ринків небанківських фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг), за якими здійснює нагляд Національний банк, їх афілійованих та споріднених осіб.
Як повідомляє Національний банк, нове положення дозволить ефективно та системно здійснювати інспекційні перевірки згідно з новим ризик-орієнтованим підходом. Регулятор керуватиметься принципом пропорційності, оцінюватиме ризики та доцільність.
НБУ здійснюватиме:
– планові інспекційні перевірки – проводяться відповідно до річного плану, який затверджується Правлінням Національного банку до 25 грудня року, що передує року проведення перевірок. План перевірок на 2021 рік був оприлюднений у грудні минулого року;
– позапланові інспекційні перевірки – проводяться на підставі наказу НБУ за наявності законних підстав.
Крім того, якщо до складу фінансової групи входять небанківські фінансові установи, які регулює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, НБУ може ініціювати перед нею проведення інспекційних перевірок учасників групи на консолідованій основі.
За результатами інспекційної перевірки складатиметься довідки та звіт. Довідки надаватимуться об’єкту перевірки на етапі завершення перевірки, а звіт міститиме рекомендації та враховуватиме можливі обґрунтовані заперечення до фактів, викладених у довідках.
Якщо НБУ виявлятиме порушення вимог законодавства в частині регулювання діяльності з надання фінансових послуг, то готуватиме пропозиції про надання розпорядження про усунення порушення та/або доцільність застосування до об’єкта перевірки адекватного заходу впливу.
-
Судова практика6 днів тому
Заподіяння педагогічним працівником шкоди психічному здоров’ю учня внаслідок булінгу є підставою для звільнення такого працівника
-
В Україні3 дні тому
Положення про ліцей винесено на повторне обговорення
-
В Україні2 дні тому
Ухвалено перелік підручників для 4-го класу, які друкуватимуть бюджетним коштом в 2021 р.
-
Законодавство7 днів тому
Керівників закладів вищої освіти обиратимуть у два тури
-
Судова практика7 днів тому
При вирішенні питання про визнання особи такою, що втратила право користування житлом, слід враховувати баланс інтересів сторін
-
Законодавство7 днів тому
Визначено особливості звітування з ЄСВ для різних груп платників