Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Кожен школяр визначить власну освітню траєкторію

Опубліковано

on

Міністерство освіти і науки України повідомляє, що Уряд  подав до Верховної Ради України проект Закону «Про повну загальну середню освіту», який продовжить реалізацію реформи Нової української школи.

Учні отримають можливість визначати власну освітню траєкторію. Наприклад, певні досягнення учня у музичній школі зараховуватимуться до здобутків за основним закладом навчання. Учням, які перебувають на домашньому навчанні, такий механізм дозволить зарахувати навчальні досягнення та отримати документ про повну загальну середню освіту.

Для роботи за індивідуальною траєкторією учень та/або його батьки повинні будуть подати заяву і під таку траєкторію створюватимуть індивідуальний навчальний план, над яким працюватимуть педагоги разом із батьками та учнями. План схвалюватиме педрада та затверджуватиме директор.

Знання з предметів, які здобуваються поза закладом, підтверджуватимуться шляхом проведення звичайних річних оцінювань чи ДПА.

Для підтвердження знань за результатами домашньої форми навчання школяру потрібно буде здавати семестровий контроль 2 рази на рік.

Також проектом передбачено розвиток нового освітнього простору, зокрема медіатек та ресурсних кімнат, які стануть нормальним явищем для шкіл.

На законодавчому рівні буде закріплено здобуття освіти в медзакладах для дітей, які знаходяться на тривалому стаціонарному лікуванні.

Ще однією інновацією стане вільний вибір учнями предметів варіативної складової навчання. Це дасть можливість створювати міжкласні групи для вивчення вибіркових предметів, коли дисципліну слухає не один клас, а збірна учнів з класів однієї паралелі та суміжних класів, щоб діти вивчали той предмет, який дійсно їм цікавий. Особливо актуально це для школярів старшої школи, зміст освіти якої має максимально відповідати потребам, інтересам та планам дитини на майбутнє.

Попри все, до законопроекту закладено нові моделі навчання для:

  • кримських татар – навчання мовою корінного народу з 1 до 11/12 класу поряд з ґрунтовним вивченням української мови;
  • нацменшин, мова яких належить до однієї з українською мовної сім’ї – початкова школа буде вивчатись мовою меншини разом із вивченням української мови, а з 5 класу не менше 80% навчального часу читатиметься державною мовою;
  • шкіл з мовою навчання національних меншин, мови яких належать до мов ЄС, де в основу покладено:
  • материнську мову поряд з вивченням державної, якій діти навчатимуться у початковій школі;
  • у 5 класі не менше 20% річного обсягу навчального часу викладатиметься українською мовою з поступовим збільшенням обсягу, щоб у 9 класі досягти позначки не менше 40% предметів вивчення державною мовою;
  • старша школа – не менше 60% річного обсягу навчального часу повинно буде читатися державною мовою.

Закон також дає можливості автономії для вчителів у створенні програм, розробці власної системи оцінювання та заохочення учнів, підвищенні кваліфікації за власним вибором та за кошт держави.

Докладніше про законопроект можна дізнатися тут, а детальніше про закон напишемо після його прийняття.

Законодавство

Товар з недостовірними даними вилучатимуть з продажу за два дні

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав споживачів» від 21 травня 2019 р. № 10315.

Передбачається виключити п. 2 ч. 1 ст. 39 Господарського кодексу України, відповідно до якого споживачі під час придбання, замовлення або використання товарів мають право, зокрема, на гарантований рівень споживання.

Також пропонується в абз. 1 ч. 1 ст. 15 Закону «Про захист прав споживачів» вказати, що споживач має право на одержання, зокрема, повної інформації про продукт, а не лише її певної частини.

Якщо виробник чи продавець виявить недостовірні дані про продукцію, то такий продукт необхідно буде вилучити з продажу протягом 2 робочих днів, а не за тиждень як нині (п. 6-1 ч. 1 ст. 15).

Серед інформації про продукт, пропонується вказувати дані безпосереднього місця виробництва товару (п. 12 ч. 1 ст. 15).

У новій редакції викладено абз. 5 ч. 3 ст. 15 – поруч із ціною за упаковку одного товару (наприклад пляшка молока) необхідно буде зазначати вартість такого товару за одиницю вимірювання у кілограмах чи літрах.

Читати далі

Законодавство

Правила адвокатської етики не мають поширюватися на приватне життя

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» щодо забезпечення прав адвокатів у дисциплінарних провадженнях» від 16 травня 2019 р. № 10299.

Пропонується уточнити ч. 1 ст. 34 Закону положенням, що адвоката можна притягнути до дисциплінарної відповідальності за вчинення ним проступку лише у разі, якщо правила адвокатської етики порушені безпосередньо під час здійснення адвокатської діяльності.

За пропонованою редакцією ч. 1 ст. 41 рішення про позбавлення адвоката права на заняття адвокатською діяльністю з наступним виключенням з Єдиного реєстру адвокатів може буде прийнято лише двома третинами голосів від загального складу дисциплінарної палати кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури.

Чинне положення  вимагає простої більшості для прийняття такого рішення.

У разі оскарження рішення у дисциплінарній справі до суду, його дія зупиняється (ч. 1 ст. 42). Нині ж оскарження не впливає на чинність прийнятого рішення.

Читати далі

Законодавство

Держрибагентство не вестиме облік виробників консервів

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про Державне агентство рибного господарства України» від 17 квітня 2019 р. № 406.

Серед повноважень Держрибагентства, відтепер немає обліку суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво консервів і пресервів із водних біоресурсів, видання свідоцтв про стабільність і надводний борт судна. Також Агентство не вестиме реєстр гідротехнічних споруд рибогосподарських водних об’єктів щодо їх технічної експлуатації та використання та не проводитиме атестацію педагогічних працівників закладів I рівня зі сфери управління Держрибагентства (виключено пп. пп. 9, 16, 34, 65 п. 4).

За новою редакцією пп. 37 п. 4 Держрибагентство подаватиме на затвердження Мінагрополітики форму та правила ведення списку осіб суднового екіпажу, суднового і машинного журналів на риболовних суднах, правила пожежної безпеки на суднах флоту рибної промисловості, статут служби на риболовних суднах.

Агентство замість обліку зовнішньоекономічних договорів стосовно рибогосподарської продукції проводитиме моніторинг внутрішнього і зовнішнього ринку рибної продукції та здійснюватиме державне регулювання внутрішнього ринку рибної продукції (нова редакція пп. 48 п. 4).

Пропозиції щодо призначення Урядом Голови Держрибагентства тепер надаватимуться Комісією з питань вищого корпусу державної служби. Раніше для цього вносив відповідне подання Прем’єр-Міністр України за пропозицією Міністра аграрної політики та продовольства. (зміни до п. 10).

Також Комісія надаватиме пропозиції щодо заступників Голови відповідно до внесених змін до п. 13.

Читати далі

В тренді

 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.