Connect with us

Законодавство

Кримінальні проступки і злочини нарешті розділили

Дата публікації:

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» від 22 листопада 2018 р. № 2617-VIII.

Новою редакцією ст.ст. 11, 12 Кримінального кодексу України змінено класифікацію кримінальних правопорушень.

Тепер є кримінальні проступки та злочини (нетяжкі, тяжкі та особливо тяжкі).

Кримінальним проступком є передбачене КК України діяння (дія чи бездіяльність), за вчинення якого передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше трьох тисяч н.м.д.г. або інше покарання, не пов’язане з позбавленням волі.

Розслідувати кримінальні проступки уже взялися дізнавачі. Розслідування проводитися у формі дізнання за спрощеною процедурою, включаючи скорочені строки – не більше 72 годин з моменту повідомлення особі про підозру чи затримання, або в інших випадках у строк до одного місяця.

Для досудового розслідування кримінальних проступків дозволяється виконувати всі слідчі (розшукові) дії, а також відбирати пояснення, проводити медичне освідування; отримувати висновок спеціаліста, знімати показання технічних приладів та технічних засобів, вилучати знаряддя вчинення проступку, речі і документи, до внесення відомостей про кримінальний проступок до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Процесуальними джерелами доказів у провадженні про кримінальні проступки, крім загальних, також є пояснення осіб, результати медичного освідування, висновок спеціаліста, показання технічних приладів і технічних засобів. Такі процесуальні джерела доказів не можуть бути використані у кримінальному провадженні щодо злочину, окрім як на підставі ухвали слідчого судді, яка постановляється за клопотанням прокурора.

Підозрюваного у вчиненні кримінального проступку зможуть затримати: до 72 годин – якщо особа чинить опір правоохоронцю, відмовляється припинити чинити порушення, намагається втекти; на 24 години – якщо людина нетвереза та може завдати шкоду собі або оточуючим.

Прокурор зобов’язаний не пізніше трьох днів після отримання матеріалів дізнання разом з повідомленням про підозру (а якщо затримали нетверезого підозрюваного – протягом 24 годин) прийняти рішення про закриття кримінального провадження, або повернути дізнавачу матеріали з одночасним продовженням строку дізнання, або звернутися до суду з обвинувальним актом, а у разі встановлення ознак злочину направити кримінальне провадження для проведення досудового слідства.

Суд, отримавши обвинувальний акт щодо вчинення кримінального проступку, у 5 денний строк або у разі затримання підозрюваного у визначенні строки затримання невідкладно призначає судовий розгляд. Якщо обвинувачений не оспорює встановлені обставини і згоден з розглядом обвинувального акта, суд розглядає обвинувальний акт без проведення розгляду у судовому засіданні за відсутності учасників судового провадження.

Окрім цього, КК України доповнено ст. 286-1, відповідно до якої, керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, – карається штрафом від 1000 до 2000 н.м.д.г. з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк до трьох років. Ті самі дії, вчинені повторно, – караються штрафом у розмірі до 3000 н.м.д.г. з позбавленням права керування транспортними засобами на строк від двох до трьох років.

Законодавство

Винних у безпідставній невиплаті зарплати, стипендії, пенсії не звільнятимуть від кримінальної відповідальності

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до статті 175 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за невиплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи інших установлених законом виплат» № 4589.

Змінами до ст. 175 Кримінального кодексу України пропонується виключити ч. 3 цієї статті, якою встановлено, що особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо до притягнення до кримінальної відповідальності нею здійснено виплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи іншої встановленої законом виплати громадянам.

Також передбачається посилення відповідальності за невиплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи інших установлених законом виплат.

Так, згідно з законопроектом безпідставна невиплата заробітної плати, стипендії, пенсії чи іншої установленої законом виплати громадянам більш як за один місяць, вчинена умисно керівником підприємства, установи або організації незалежно від форми власності чи громадянином – суб’єктом підприємницької діяльності, – каратиметься штрафом від 1 500 до 3 000 (зараз – від 500 до 1 000) н.м.д.г. або виправними роботами на строк до двох років, або позбавленням волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Те саме діяння, вчинене внаслідок нецільового використання коштів, призначених для виплати заробітної плати, стипендії, пенсії та інших встановлених законом виплат, – штрафом від 3 000 до 5 000 (зараз – від 1 000 до 1 500) н.м.д.г. або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до п’яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Читати далі

Законодавство

Співробітники Служби судової охорони зможуть утворювати профспілки

Опубліковано

on

Комітет з питань правової політики рекомендував Верховній Раді прийняти у другому читанні та в цілому законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо врегулювання окремих питань проходження служби у Службі судової охорони» від 24 липня 2020 р. № 3935.

Проектом пропонується внести зміни до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» в частині, що стосуються проходження служби у Службі судової охорони, зокрема передбачається:

– утворення державної служби у Службі судової охорони та її територіальних підрозділів;

– вдосконалення наявного порядку визначення стажу служби у Службі судової охорони;

– поширення дії Дисциплінарного статуту Національної поліції на співробітників Служби судової охорони, а також визначення повноважень Голови Служби судової охорони та інших керівників Служби щодо застосування заохочень та накладення дисциплінарних стягнень на підпорядкованих співробітників;

– створення можливості співробітникам Служби судової охорони для захисту своїх прав та законних інтересів утворювати професійні об’єднання та професійні спілки відповідно до Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

Також передбачено внесення змін до низки законодавчих актів.

Читати далі

Законодавство

Законопроект про реформу СБУ Рада розгляне в січні

Опубліковано

on

Верховна Рада має намір розглянути законопроект про реформу Служби безпеки України в січні.

Про це повідомив глава фракції партії «Слуга народу» Давид Арахамія під час підсумкової прес-конференції. «Великі реформи ми відклали трохи далі, бо хочемо в січні повернутися і в ударному темпі розглянути низку законопроектів. Це — «амністія капіталу», створення Бюро економічної безпеки та реформа СБУ», — сказав він.

Нагадаємо, Верховна Рада вперше дійшла до розгляду законопроекту № 3196-д, який має радикально змінити СБУ, 18 грудня, але не змогла ухвалити рішення через нестачу голосів.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень
||
№ Документа: 2617-VII
Дата прийняття: 22.11.2018
Дата набрання чинності: 01.07.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень
||
№ Документа: 2617-VII
Дата прийняття: 22.11.2018
Дата набрання чинності: 01.07.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає