Connect with us

Законодавство

Змінено механізм захисту прав інтелектуальної власності на митниці

Дата публікації:

Набрали чинності два накази Міністерства фінансів («Про затвердження Порядку застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності та взаємодії митних органів з правовласниками, декларантами та іншими заінтересованими особами та Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» № 281 та «Про внесення змін до Порядку реєстрації у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, які охороняються відповідно до закону» № 282 від 9 червня 2020 р.), спрямовані на удосконалення захисту прав інтелектуальної власності на митниці.

Наказами затверджено:

  • порядок застосування заходів щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності та взаємодії між митними органами, правовласниками та декларантами;
  • новий порядок реєстрації об’єктів права інтелектуальної власності у митному реєстрі.

Як повідомляє прес-служба Мінфіну, після Закону «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України» прийняття цих наказів стало наступним кроком у подальшій імплементації положень Регламентів ЄС, що здійснюються в рамках виконання зобов’язань за Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.

Наказ № 281 встановлено єдиний підхід та порядок застосування митними органами заходів до товарів, що підозрюються у порушенні прав інтелектуальної власності, а також стандартизовані форми взаємодії з правовласниками та декларантами.

Наказом № 282 запроваджено форми заяв, які використовуються у країнах ЄС, а також переведено в електронну форму комунікації між правовласниками та Держмитслужбою.

Законодавство

За умисне декларування недостовірної інформації – позбавлення волі

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано принаймні 3 законопроекти, які можуть стати основою для вирішення питання відновлення кримінальної відповідальності за умисне декларування недостовірної інформації та її неподання, а саме:

№ 4434, ініційований Президентом України;

№ 4304, зареєстрований за ініціативи Голови Верховної Ради України та ще 124 депутатів;

№ 4310-1, ініційований 3 народними депутатами.

«Усі ці три законопроекти передбачають обґрунтоване покарання у вигляді позбавлення волі за умисне декларування недостовірної інформації, що є необхідним компонентом для ефективного запобігання корупції», – повідомив Голова НАЗК Олександр Новіков.

Законопроект Президента уводить кримінальну відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк до 2 років за умисне декларування недостовірних відомостей на суму понад 2000 прожиткових мінімумів (4,054 млн грн).

Проект, запропонований Головою Верховної Ради, передбачає кримінальну відповідальність у вигляді позбавлення волі до 2 років за умисне декларування недостовірних відомостей на понад 250 прожиткових мінімумів (525,5 тис. грн) та умисне неподання декларації.

Ініційований 3 народними депутатами законопроект пропонує покарання у вигляді позбавлення волі до 2 років у разі, якщо посадовець умисно не задекларував статки вартістю понад 500 прожиткових мінімумів (1,051 млн грн) або умисно не подав декларацію.

Читати далі

Законодавство

Посилення відповідальності за містобудівні порушення сприятиме корупції

Опубліковано

on

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу проекту Закону «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за правопорушення у сфері містобудування» № 3876.

Як зазначає НАЗК, результати антикорупційної експертизи свідчать, що положення документу містить корупціогенний фактор.

У ст. 450, якою пропонується доповнити Кримінальний кодекс України й встановити кримінальну відповідальність за самочинне будівництво, вживаються категорії оцінного характеру «істотне порушення будівельних норм, нормативних документів, обов’язковість застосування яких встановлена законодавством».

Термін «істотний» вживається в чинних нормах КК України для визначення розміру шкоди, а не для кваліфікації порушень. Тому пропоноване проектом формулювання суперечать принципу юридичної визначеності правових норм та створює передумови для корупційних правопорушень.

У зв’язку з цим НАЗК рекомендує доопрацювати вказане положення – виключити з тексту проекту  згадане оцінне поняття або розкрити його зміст в тексті відповідної статті Особливої частини КК України.

Читати далі

Законодавство

Дітям, потерпілим від Чорнобильської катастрофи, які не харчувалися в закладах освіти у період карантину, виплатять компенсацію

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1997 р. № 155» від 18 листопада 2020 р. № 1175.

Новим абзацом п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1997 р. № 155 «Про порядок та розміри компенсаційних виплат дітям, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи» встановлено грошову компенсацію на дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та дітей з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, які не харчувалися в закладах освіти, що розташовані на територіях радіоактивного забруднення у період карантину.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram