Куди подінеться майно, покинуте на кордоні? | LexInform - Правові новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Куди подінеться майно, покинуте на кордоні?

Опубліковано

on

Набрав чинності спільний наказ Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку взаємодії органів Державної прикордонної служби України та Державної фіскальної служби України під час виявлення ознак порушень митних правил, а також виявлення майна, яке не має власника або власник якого невідомий» від 18 жовтня 2018 р. № 849/828.

Службова особа охорони державного кордону (далі – ОДК), у разі виявлення поза контрольним пунктом пропуску чи в’їзду-виїзду через державний кордон осіб, у діях яких вбачаються ознаки порушення митних правил, повинна:

  • вжити заходи з припинення неправомірних дій;
  • проінформувати центр управління службою про затримання осіб і предметів правопорушення (старший зміни центру повинен протягом 30 хвилин повідомити начальника органу ОДК та направити оперативну групу);
  • скласти акт про виявлення;
  • забезпечити збереження предметів правопорушення та унеможливити доступ до них сторонніми особами;
  • передати до адміністративно-оперативної групи затриману особу разом з актом , предметами, іншими виявленими документами.

Оперативна група повинна прибути протягом 3 годин з моменту виявлення правопорушення та:

  • прийняти супровідні документи та затриманих осіб, ключі до транспортного засобу, тощо;
  • перевірити отримані документи;
  • провести опитування правопорушників та можливих свідків;
  • скласти схему місця виявлення правопорушення за участі особи органу охорони кордону;
  • здійснити доставку порушника до місця тимчасового тримання органу охорони державного кордону; тощо.

Вилучені предмети (наприклад транспортні засоби, ящики, і т.ін.) разом з супроводжувальними документами передаються посадовій особі митниці ДФС, яка має прибути на місце правопорушення протягом 3 годин поза межами пункту пропуску, чи негайно – в межах пункту.

Посадові особи органу митниці ДФС мають право збирати пояснення не лише від порушників чи свідків, а також і від службових осіб органу ОДК.

Описані процедури також супроводжують виявлення працівником органу ОДК безхазяйного майна, яке транспортується оперативною групою та передається до відповідного ГУ ДФС на адміністративній території, де виявлено майно.

Знайдене майно передається щомісяця разом з копією акта про виявлення та актом приймання-передавання,

Водночас втратив чинність наказ Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства доходів і зборів України від 3 жовтня 2013 р. № 947/525.

Законодавство

22 картки на бензин для слідчого прокуратури та інші резонансні кримінальні справи вівторка, 22 січня 2019 р.

Опубліковано

on

От

Сьогодні, 22 січня 2019 р. в судах розглядають такі резонансні справи:

  • Шевченківський районний суд м. Києва. Обвинувачується громадянин у вчиненні державної зради шляхом надання представникам РФ допомоги у проведенні підривної діяльності проти України; готування до терористичного акту з метою дестабілізації суспільно-політичної ситуації та зриву процесу виборів Президента України 2019 року.
  • Ленінський районний суд м. Запоріжжя. Обвинувачується тимчасово виконуючий обов’язки начальника Запорізької митниці ДФС України та заступник начальника управління адміністрування митних платежів указаної митниці, які одержали від директора комерційної структури неправомірну вигоду в розмірі 174 000 грн за сприяння у митному оформленні вантажів.
  • Вишгородський районний суд Київської області. Обвинувачується колишній начальник Іванківського відділу Броварського місцевої прокуратури Київської області у вимаганні та одержанні неправомірної вигоди в розмірі 3 000 доларів США за зняття арешту з майна та закриття кримінального провадження.
  • Старобільський районний суд Луганської області. Обвинувачується народний депутат України VII скликання у вчиненні умисних дій з метою зміни меж території та державного кордону України; сприянні створенню та діяльності терористичної організації; організації та пособництві в захопленні будівель, що забезпечують діяльність органів державної влади.
  • Дарницький районний суд м. Києва. Обвинувачується командир батальйону міліції особливого призначення «Беркут» ГУ МВС України однієї з областей, який надав незаконний наказ про розгін учасників мирної акції протесту в центральній частині Києва, внаслідок чого спричинені тілесні ушкодження різного ступеню тяжкості понад 140 протестувальникам.
  • Подільський районний суд м. Києва. Обвинувачується тимчасово виконуючий обов’язки заступника командира роти спеціального призначення полку міліції особливого призначення ГУ МВС України в Київській області в службовій недбалості, чим було спричинено тяжкі наслідки, а також заподіяно істотну шкоду охоронюваним державним та громадським інтересам під час масових акцій протесту.
  • Шевченківський районний суд м. Києва. Обвинувачуються колишній голова Київської облдержадміністрації, директор ДП «Дніпровсько-Тетерівське державне лісомисливське господарство» та 17 їхніх пособників у незаконному заволодінні земельною ділянкою лісового фонду названого господарства на території Сухолуцької сільської ради Вишгородського району Київської області площею 17,5 га вартістю 22 000 000 грн.
  • Малиновський районний суд м. Одеси. Обвинувачується начальник ДУ «Одеська УВП № 21» у службовій недбалості, яка виразилась у невжитті заходів щодо усунення порушення режиму утримання, внаслідок чого обвинувачений, перебуваючи на території господарського подвір’я, вчинив убивство інспектора відділу режиму і охорони Одеської установи виконання покарань № 21, що призвело до виплати з Державного бюджету України одноразової грошової допомоги при загибелі (смерті), співробітника ДКВС у розмірі 500 000 грн.
  • Шевченківський районний суд м. Києва. Обвинувачується працівник суду, який підбурив громадянина до пропозиції та наданні неправомірної вигоди в розмірі 23 000 доларів США судді Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних та кримінальних справ за позитивний розгляд касаційної скарги громадянина на вирок Києво-Святошинського районного суду Київської області та ухвалу апеляційного суду цієї ж області.
  • Соснівський районний суд м. Черкаси. Обвинувачується старший слідчий в особливо важливих справах одного з департаментів Генпрокуратури, який під час проведення обшуку заволодів 22 скретч-картками на бензин, що належали Свидівоцькій сільській раді, чим завдав шкоду цій сільраді у розмірі 4 800 грн.

Інформацію оприлюднила Генеральна прокуратура України

Читати далі

Законодавство

Соціальні інспектори не визначатимуть ступеня нужденності лише за заявами громадян

Опубліковано

on

От

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про головного державного соціального інспектора та державного соціального інспектора» від 6 січня 2019 р. № 18.

Соціальний інспектор, серед іншого, здійснює контроль  за правильністю надання допомоги на дітей одиноким матерям, житлових субсидій, тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату.

При цьому допомога на дітей призначається тепер без урахування доходу сім’ї, субсидії чи компенсаційних додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги (змінено абз. 1 п. 1).

Новим абз. 2 п. 1 встановлено, що в об’єднаних територіальних громадах акти обстеження матеріально-побутових умов сімей уповноваженими особами виконавчих органів сільських, селищних, міських рад передаються до відповідних органів соціального захисту.

Проводити обстеження умов життя заявника з метою визначення складу сім’ї, ступеня нужденності, тощо, інспектори можуть відтепер лише за рішенням керівника органу соціального захисту населення (або його заступника) (нова редакція абз. 2 п. 4).

Про права соцінспекторів ми вже писали

Читати далі

Законодавство

Інформацію можуть визнати речовим доказом

Опубліковано

on

От

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та Кримінального кодексу України (щодо вдосконалення порядку застосування окремих заходів забезпечення кримінального провадження)» від 17 січня 2019 р. № 9484.

Пропонується ввести поняття пристрою (його складових) для обробки передавання та зберігання електронної інформації. Під цим розуміють практично будь-які інформаційні системи, комп’ютери, модеми, банкомати, сканери, і таке подібне.

За новими положеннями ст. 98 КПК електронна інформація, яка є засобом або предметом правопорушення чи може бути використана як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час провадження визнаватиметься речовим доказом.

При цьому, сам пристрій з обробки, зберігання інформації визнаватиметься речовим доказом лише у разі, якщо він саме він є знаряддям або предметом правопорушення.

Пристрій не буде визнаний доказом, коли ознакою складу правопорушення виступатиме інформація, що в ньому міститься, а також у випадку, що інформація як доказ не зможе бути скопійована без пошкодження чи знищення такого пристрою.

Вилучати пристрій, складові компоненти, порушувати роботу комп’ютерних та інших мереж заборонятиметься, якщо предметом правопорушення буде інформація.

Якщо ж пристрій використовується власником (або законним володільцем) як предмет праці чи його арешт може завдати шкоди фізичній чи юридичній особі, яка не є учасником кримінального провадження, то арешт можливий лише з метою забезпечення спеціальної конфіскації чи конфіскації як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.

До документів, які можуть бути використані як доказ, прирівняють будь-які можливі форми фіксації візуальної або аудіальної інформації (у тому числі електронні), а також електронні документи відповідно до Закону «Про електронні документи та електронний документообіг» (п.1 ч. 2 ст. 99 КПК).

Копію документа, а за необхідності – оригінал, з матеріалів провадження зможе взяти також представник володільця відповідного документа. Чинною ч. 3 ст. 100 КПК це право передбачено лише для володільця.

Кримінальний кодекс України запропоновано доповнити статтею 374-1, якою передбачать покарання за порушення порядку тимчасового доступу до речей і документів та порядку тимчасового вилучення чи арешту майна.

За умисні порушення таких порядків, або під час огляду / обшуку буде завдано істотну шкоди власнику майна / документів, очікуватиме обмеженням волі на строк до 5 років або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Порядку взаємодії органів Державної прикордонної служби України та Державної фіскальної служби України під час виявлення ознак порушень митних правил, а також виявлення майна, яке не має власника або власник якого невідомий
||
№ Документа: 849/828
Дата прийняття: 18.10.2018
Дата набрання чинності: 18.12.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: 13.11.2018
Номер реєстрації в Мінюсті: 1290/32742
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.