Законодавство
На упаковках продуктів мають вказувати наявність алергенів
На Урядовому порталі повідомляється, що набрала чинності більша чистина Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від 6 грудня 2018 р. № 2639-VIII
Закон набув чинності відразу після опублікування – 7 лютого 2019 р., але за Прикінцевими положеннями, основна його частина почала діяти через півроку, тобто 6 серпня 2019 р.
Закон поширюється насамперед на операторів ринку харчових продуктів і харчові продукти. Також його норми стосуються й пересічних громадян, оскільки він встановлює чіткі та зрозумілі правила, які дозволяють отримати вичерпну інформацію про харчові продукти та подбати про своє здоров’я і захистити права.
Так, дані про продукт повинні бути достовірними та зрозумілими і жодним чином не вводили в оману – наголошує Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Тобто реклама, стікери, маркування не повинні вказувати, що ковбаса чи сосиски мають лікувальний ефект.
Зокрема до обов’язкової інформації про харчовий продукт віднесено:
- фізичний стан харчового продукту – тобто сублімованої сушки, швидкозаморожений, концентрований, копчений, порошкоподібний, рідкий тощо;
- перелік/кількість інгредієнтів;
- наявність алергенів – повинно бути виділено окремим кольором, шрифтом, стилем;
- термін придатності – вводяться терміни «Вжити до…», «Краще спожити до…», «Краще спожити до кінця…»;
- умови зберігання/використання.
- чи піддавався продукт заморожуванню/розморожуванню; тощо.
Якщо товар не фасований, то дані про продукт повинні надаватися на вимогу покупця чи зазначатись на стенді поряд.
На сайті КМУ також визначено, що закон не вимагає моментальних змін та передбачає перехідний період у 3 роки.
Законом встановлений також мінімальний розмір літер на етикетці