Connect with us

Законодавство

На визначених територіях припинено доступ до реєстрів, держателем яких є Мін’юст

Опубліковано

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 209» від 24 березня 2022 р. № 364.

Зокрема змінено назву постанови КМУ від 6 березня 2022 р. № 209 на «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» та встановлено, що протягом дії воєнного стану:

1) припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в межах адміністративно-територіальних одиниць, перелік яких затверджується Міністерством юстиції;

2) в межах адміністративно-територіальних одиниць, що не включені до затвердженого Міністерством юстиції переліку, доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, забезпечується з урахуванням зумовлених умовами воєнного стану технічних характеристик (можливостей);

3) у разі появи загрози несанкціонованого доступу до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, зокрема внаслідок тимчасової окупації державою-агресором певної адміністративно-територіальної одиниці, адміністратор таких реєстрів невідкладно припиняє доступ користувачів до них в межах відповідної території, про що у дводенний строк інформує Міністерство юстиції.

Читайте також: Особливості державної реєстрації в умовах воєнного стану

Також установлено, що в умовах воєнного стану державна реєстрація обтяжень рухомого майна, надання/отримання відомостей з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, у тому числі шляхом безпосереднього доступу до нього, проводиться/забезпечується з урахуванням таких особливостей:

1) державна реєстрація приватних обтяжень рухомого майна, інформація з Державного реєстру обтяжень рухомого майна за зверненнями фізичних та юридичних осіб проводиться/надається нотаріусами, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не входить до переліку адміністративно-територіальних одиниць, затвердженого Мін’юстом, на яких доступ користувачів до таких реєстрів припиняється, та які відповідно до законодавства отримали доступ до Державного реєстру обтяжень рухомого майна, а також державна реєстрація приватних обтяжень рухомого майна може проводитися адміністратором Державного реєстру обтяжень рухомого майна на підставі договору про надання сервісної послуги з опрацювання електронних заяв та/або сервісної послуги з опрацювання електронних заяв, поданих з використанням прикладного програмного інтерфейсу Державного реєстру обтяжень рухомого майна;

2) доступ користувачів до Державного реєстру обтяжень рухомого майна для отримання відомостей з нього надається технічним адміністратором цього Реєстру у порядку, визначеному законодавством:

  • за допомогою прикладного програмного інтерфейсу Державного реєстру обтяжень рухомого майна;
  • шляхом надання ідентифікаторів доступу посадовим особам державних органів;

3) здійснення плати за внесення до Державного реєстру обтяжень рухомого майна запису, а також змін і додаткових відомостей до запису, надання інформації з Державного реєстру обтяжень рухомого майна може підтверджуватися електронною копією (у тому числі скрін-копією) відповідного платіжного документа. Якщо фінансова установа, через яку здійснено платіж, забезпечує можливість проведення перевірки достовірності відповідного платіжного документа, нотаріус проводить таку перевірку.

Читайте також: Держреєстрацію юросіб та ГО може проводити будь-який реєстратор

Окрім того, передбачено, що:

1) вимоги законодавства щодо обов’язку подання/підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника, а також документів, передбачених законом для подання/підтвердження таких відомостей, не застосовуються, крім випадків державної реєстрації:

  • банків, небанківських фінансових установ та осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги (крім операторів поштового зв’язку);
  • юридичних осіб, засновником (учасником) та/або кінцевим бенефіціарним власником яких є або буде внаслідок відповідних змін Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, юридична особа, утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації;

2) відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) за зверненнями фізичних та юридичних осіб надаються виключно державними реєстраторами, посадовими особами, включеними до переліку, затвердженого Мін’юстом, а також нотаріусами, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до переліку адміністративно-територіальних одиниць, затвердженого Мін’юстом, на яких доступ користувачів до таких реєстрів припиняється. Доступ до Єдиного державного реєстру для надання відомостей з нього надається таким нотаріусам за їх зверненнями до технічного адміністратора цього Реєстру у порядку, визначеному законодавством;

3) доступ користувачів до Єдиного державного реєстру для отримання відомостей з нього, у тому числі установчих документів, надається технічним адміністратором цього Реєстру у порядку, визначеному законодавством:

  • за допомогою прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру;
  • шляхом надання ідентифікаторів доступу посадовим особам державних органів, органів місцевого самоврядування, нотаріусам, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до переліку адміністративно-територіальних одиниць, затвердженого Мін’юстом, на яких доступ користувачів до таких реєстрів припиняється;

Читайте також: Нові вимоги до державної реєстрації нерухомості

4) доступ користувачів (крім нотаріусів) до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно для отримання інформації з нього надається технічним адміністратором цього Реєстру за допомогою прикладного програмного інтерфейсу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

5) доступ нотаріуса до Єдиного державного реєстру припиняється технічним адміністратором цього Реєстру невідкладно після виявлення ним факту вчинення таким нотаріусом інших технічних дій в Єдиному державному реєстрі, не пов’язаних з наданням/отриманням відомостей з цього Реєстру, про що у дводенний строк інформує Міністерство юстиції;

6) у разі виявлення Міністерством юстиції факту порушення державними реєстраторами, посадовими особами, включеними до переліку, обмежень (умов) проведення (прийняття) реєстраційних дій (рішень про державну реєстрацію прав), інших порушень вимог законодавства технічному адміністратору Єдиного державного реєстру, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно невідкладно надається доручення щодо припинення доступу таких осіб до відповідних реєстрів.

Читайте також: Для працевлаштування біженця з України в Польщі досить повідомлення – закон уже діє

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 209
||
№ Документа: 364
Дата прийняття: 24.03.2022
Дата набрання чинності: 27.03.2022
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 209
||
№ Документа: 364
Дата прийняття: 24.03.2022
Дата набрання чинності: 27.03.2022
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає