Набрав чинності Закон, який передбачає покарання у вигляді підвищення штрафів за «Євробляхи» - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

Набрав чинності Закон, який передбачає покарання у вигляді підвищення штрафів за «Євробляхи»

Дата публікації:

Закон №73-9 набрав чинності. Його норми регулюють порядок і умови відстрочки штрафів, передбачених за порушення правил стосовно розмитнення транспортних засобів, що ввозяться на територію України. Згідно з положеннями цього Закону, продовжено термін вступу в силу деяких законодавчих актів. Йдеться про ті НПА та Закони України, які передбачають посилення відповідальності за правопорушення, вчинені в сфері ввезення транспортних засобів (зокрема за порушення правил розмитнення і транзиту по території України). Терміном набрання юридичної сили Законів, які передбачають посилення покарань за вказані вище правопорушення, визначено кінець 2019 року – початок 2020 року.

З текстами законів можна ознайомитися в системі LEX, замовивши тестовий доступ.

Значні штрафи передбачені за перевищення терміну доставки транспортних засобів. Йдеться про ті ТЗ, які ввозяться для особистого або ж комерційного використання. Так, згідно з нормами Закону, термін перевищення транспортування таких ТЗ від 20 до 30 діб буде каратися накладанням штрафу, сума якого становить 85 000 грн. У разі, якщо термін перевищено більш ніж на 30 днів, сума штрафу становитиме вже 175 000 грн або ж конфіскацію таких автомобілів. Останнє правопорушення передбачає не тільки порушення терміну транзиту, але і розкомплектування автомобілів, що ввозяться в митних режимах.

Норми, які регулюють суми штрафів та порядок їх застосування за порушення при переміщенні транспортних засобів в митних режимах тимчасового ввезення та транзиту були закріплені ще 08 листопада 2018 року. Закон отримав номер 2612-8. У самому ж тексті Закону була передбачена дата, від якої він набирав чинності. Йшлося про 180 днів від дня офіційної публікації Закону. Тобто посилення відповідальності передбачалося впровадити з 22 травня 2019 року.

Продовження вступу в силу зазначеного Закону, було здійснено 16 травня 2019 року, коли Верховна Рада України прийняла відповідний Закон №2725-8. Даним законодавчим актом строк набрання чинності Закону 2612-8 був продовжений на 90 днів, тобто до 22 серпня 2019 року. З цього моменту на території України діють передбачені штрафні санкції за порушення при переміщенні ТЗ в митних режимах імпорту та транзиту.

Законодавство

У разі зміни місця проживання особа не підлягає зняттю з квартирного обліку

Опубліковано

on

Другий сенат Конституційного Суду України ухвалив Рішення № 5-р(ІІ)/2022, яким визнав таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), пункту 2 частини другої статті 40 Житлового кодексу України, згідно з яким знімають з обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов у випадку «виїзду на постійне місце проживання до іншого населеного пункту».

Суд дійшов висновку, що гарантоване статтею 47 Конституції України право на житло випливає з права кожного на достатній життєвий рівень (стаття 48 Основного Закону України), оскільки житлом можуть бути визнані лише такі умови для проживання людини, які забезпечують для неї можливість перебувати в безпеці, спокої та гідності.

Реалізація права на житло має ключове значення не лише для реалізації інших економічних та соціальних прав людини, а й для ефективного здійснення кожним прав і свобод особистого й політичного характеру.

Суд наголосив на особливо тісному зв’язкові, що існує між гарантованими Конституцією України правом на житло, з одного боку, і свободою пересування й вільного вибору місця проживання, з другого боку. Європейський суд з прав людини також неодноразово вказував на значенні свободи пересування і вибору місця проживання для демократичного суспільства у взаємозв’язку з іншими людськими правами. Особа, здійснюючи конституційні права і свободи, може мати кілька місць проживання, зокрема водночас у кількох населених пунктах, і це не може призводити до перешкоджання ефективній реалізації інших конституційних прав.

Читайте також: Цивільна відповідальність за неналежне виконання кредитних зобов’язань не обмежує права на отримання процентів

Суд звернув увагу на те, що крім Кодексу, законодавець урегулював питання реалізації конституційного права на житло громадянами, які потребують соціального захисту, Законом України «Про житловий фонд соціального призначення», яким, зокрема визначено житловий фонд соціального призначення, а також запроваджено соціальний квартирний облік громадян України, які користуються правом на соціальне житло й перебувають у черзі на його отримання.

Водночас, установивши, що однією з підстав для зняття громадянина з обліку тих, хто потребує поліпшення житлових умов, є його виїзд на постійне місце проживання до іншого населеного пункту, законодавець обумовив наявність зв’язку між реалізацією права на житло в населеному пункті, у якому він перебував на обліку, та дотриманням критерію «постійне місце проживання», а також запровадив різне правове регулювання щодо двох категорій осіб: тих із них, які виїхали на інше постійне місце проживання з населеного пункту, у якому вони перебували на обліку таких, хто потребує поліпшення житлових умов, і тих, які не змінювали місця постійного проживання. Відмінність, яка виражається в покладені обмежень на осіб першої категорії, не може бути визнана об’єктивно виправданою, а відтак, є дискримінаційною.

Ураховуючи наведене, Суд дійшов висновку про те, що законодавець у пункті 2 частини другої статті 40 Кодексу допустив порушення конституційної заборони щодо привілеїв чи обмежень, установлених у частині другій статті 24 Основного Закону України, що також не узгоджується з частиною першою статті 33 Конституції України.

Припис Кодексу, визнаний неконституційним, втрачає чинність з дня ухвалення Судом цього Рішення.

Читати далі

Законодавство

Порядок проходження стажування арбітражними керуючими визначатиме їхня саморегулівна організація

Опубліковано

on

От

Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України з питань банкрутства (щодо стажування осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого)» від 21 червня 2022 р. № 2577/5, яким, зокрема передбачено, що порядок проходження стажування осіб, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, встановлюється саморегулівною організацією арбітражних керуючих.

Інформація про стажування розміщується на офіційному веб-сайті саморегулівної організації арбітражних керуючих в мережі Інтернет та повинна містити відомості про стажиста, керівника стажування та дату початку стажування.

Читайте також: Професійний стандарт «Арбітражний керуючий» внесено до Реєстру кваліфікацій

Особи, які мають намір здійснювати діяльність арбітражного керуючого, стажування яких розпочалося до набрання чинності цим наказом, завершують стажування у порядку, що діяв до моменту набрання чинності цим наказом.

Читати далі

Законодавство

Центри спільного користування обладнанням для науковців

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання центрів колективного користування науковим обладнанням» від 21 червня 2022 р. № 703, якою:

1) затверджено Примірне положення, яке визначає основні засади Центру колективного користування науковим обладнанням щодо:

  • створення, провадження та припинення діяльності Центру;
  • передачі, придбання (в тому числі за договором лізингу), обміну наукового обладнання, інструментів, приладів, інвентаря Центром;
  • урегулювання фінансових та матеріально-технічних питань, пов’язаних з діяльністю Центру;
  • надання Центром таких видів послуг: надання доступу до наукового обладнання для проведення наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок; проведення досліджень і розробок з використанням наукового обладнання;

2) внесено зміни до низки постанов Кабінету Міністрів України.

Читайте також: Премії Верховної Ради у сфері освіти 2022 року не присуджуватимуть

Зокрема передбачено, що Центр створюється з метою надання доступу до наукового обладнання для проведення досліджень і розробок вітчизняними та іноземними вченими відповідно до умов, визначених у регламенті доступу до наукового обладнання та користування ним.

До суб’єктів наукової та науково-технічної діяльності, яким можуть надаватися послуги Центру, належать наукові та науково-педагогічні працівники, студенти, магістри, аспіранти, ад’юнкти і докторанти, інші вчені, а також наукові установи, заклади вищої освіти, музеї, інші юридичні особи незалежно від форми власності, що мають відповідні наукові підрозділи, та громадські наукові організації.

Учасниками Центру є наукові установи та заклади вищої освіти, які уклали договір про спільну діяльність без утворення юридичної особи та без об’єднання вкладів з метою оптимального використання наукового обладнання для проведення досліджень і розробок.

Замовниками послуги з проведення досліджень і розробок з використанням наукового обладнання можуть бути суб’єкти наукової та науково-технічної діяльності, які не є учасниками Центру та з якими укладено договір про надання такої послуги.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2022
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.