Connect with us

Законодавство

Надавачів довірчих послуг перевірятимуть на «відповідність» кожні 24 місяці

Дата публікації:

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення процедури оцінки відповідності у сфері електронних довірчих послуг» від 18 грудня 2018 р. № 1215.

Дія порядку щодо оцінки відповідності у сфері електронних довірчих послуг (ЕДП) не поширюється на надання кваліфікованих електронних довірчих послуг у банківській системі та під час здійснення переказу коштів.

Процедура оцінки відповідності проводиться на добровільних засадах за рахунок замовника процедури, яким може виступати юридична особа, ФОП, які мають намір надавати кваліфіковані ЕДП, та кваліфікований надавач ЕДП. Вартість робіт з проведення процедури визначається також на договірних засадах.

Замовник процедури самостійно обирає орган з оцінки відповідності та укладає з ним договір. Таким органом може бути підприємство, установа, організація чи їх структурний підрозділ, що пройшли акредитацію в національному органі з акредитації та провадять діяльність з оцінки відповідності у сфері ЕДП.

Під час проведення оцінки, органи з оцінки відповідності та замовники повинні дотримуватися положень, визначених у стандарті ДСТУ ETSI EN 319 403:2016 «Електронні підписи та інфраструктури (ESI). Оцінювання відповідності провайдерів довірчих послуг. Вимоги до органів з оцінювання відповідності, що оцінюють провайдерів довірчих послуг» (ETSI EN 319 403:2015, IDT).

Рішення за результатами проведення процедури оцінки приймається на основі аналізу аудиторського звіту, оформленого органом оцінювання за результатами виконання усіх етапів процесу аудиту, що визначені у вказаному стандарті ДСТУ ETSI EN 319 403:2016.

Строк прийняття органом з оцінки відповідності рішення про видачу документа про відповідність або відмову у його видачі не може бути більшим ніж 6 місяців з дня укладення договору.

У разі прийняття рішення про відповідність об’єкта оцінки вимогам у сфері електронних довірчих послуг орган з оцінки відповідності видає підписаний документ про відповідність, часткову відповідність чи невідповідність, невід’ємною частиною якого є аудиторський звіт.

У разі прийняття рішення про часткову відповідність об’єкта оцінки, орган оцінювання видає замовнику процедури аудиторський звіт з висновками та переліком недоліків, які можливо виправити протягом 3 місяців після завершення процедури.

Після виправлення недоліків може бути проведена додаткова процедура оцінки виправлення недоліків.

Кваліфіковані надавачі ЕДП, які пройшли процедуру оцінки відповідності та відомості про яких внесені до Довірчого списку, повинні проходити планову процедуру оцінки відповідності у сфері ЕДП кожні 24 місяці.

Кваліфіковані надавачі ЕДП повинні повідомити Держспецзв’язку про результати проведення процедури планової чи позапланової оцінки відповідності шляхом надання копій документів про відповідність та аудиторських звітів не пізніше 3 робочих днів з дня їх отримання.

Законодавство

Ухвалено карантинні особливості перевірки банків

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про особливості проведення інспекційних перевірок під час карантину» від 2 березня 2021 р. № 23.

Відповідно до постанови керівник інспекційної групи під час карантину зобов’язаний координувати роботу членів інспекційної групи таким чином, щоб забезпечити:

1) дотримання членами інспекційної групи під час здійснення перевірки в приміщенні об’єкта перевірки необхідних запобіжних заходів (використання індивідуальних засобів захисту та антисептиків, дотримання соціальної дистанції);

2) мінімально необхідну одночасну присутність членів інспекційної групи в приміщенні об’єкта перевірки;

3) обмін інформацією та документами з об’єктом перевірки з використанням інформаційно-комунікаційних технологій у режимі реального часу або шляхом надсилання захищеними каналами зв’язку;

4) проведення зустрічей та інтерв’ю в режимі відеоконференцій.

Керівник об’єкта перевірки під час проведення інспекційних перевірок у період карантину має:

1) забезпечити дотримання працівниками об’єкта перевірки, які контактують із членами інспекційної групи, необхідних запобіжних заходів (використання індивідуальних засобів захисту та антисептиків, дотримання соціальної дистанції);

2) для ефективної роботи членів інспекційної групи в умовах карантину в разі наявності виробничої/технічної можливості забезпечити:

– віддалений доступ членам інспекційної групи до запитуваних документів та інформації об’єкта перевірки, з урахуванням тих, що містять інформацію з обмеженим доступом, або їх надсилання електронною поштою Національного банку України, або передавання на змінних носіях інформації;

– віддалений доступ членам інспекційної групи до систем автоматизації банку, які використовуються об’єктом перевірки (без права внесення, модифікації, видалення та несанкціонованого копіювання інформації), а також технологічну та консультаційну підтримку з питань функціонування таких систем.

Також визначено, що під час проведення інспекційної перевірки члени інспекційної групи, керівники та працівники об’єкта перевірки мають право:

1) складати та подавати у формі електронного документа, підписаного КЕП відповідної(их) уповноваженої(их) особи(іб), відповідні документи;

2) проводити зустрічі, інтерв’ю членів інспекційної групи з керівниками, працівниками, іншими уповноваженими особами об’єкта перевірки за наявності технічної можливості в режимі відеоконференції, за результатами яких (за потреби) складати протоколи (з фіксацією питань і відповідей), що підписуються учасниками таких зустрічей та інтерв’ю.

Читати далі

Законодавство

Ті, хто має іноземне громадянство, не зможуть працювати у владних органах

Опубліковано

on

Набрав чинності Указ Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 26 лютого 2021 року «Про невідкладні заходи щодо протидії загрозам національній безпеці у сфері громадянства» від 4 березня 2021 р. № 85/2021.

Ним уведено в дію зазначене рішення Ради національної безпеки і оборони, яким Кабінету Міністрів України доручено забезпечити, зокрема:

1) разом із Центральною виборчою комісією і Службою безпеки України проведення у двомісячний строк інвентаризації та змістовного аналізу законодавства України щодо стану унормування питань, пов’язаних з подвійним (множинним) громадянством;

2) за результатами виконання зазначеного завдання разом із Центральною виборчою комісією, Службою безпеки України та розвідувальними органами України розроблення та у шестимісячний строк внесення на розгляд Верховної Ради України проектів законів України про внесення змін до законодавчих актів, якими:

а) передбачити термінологічну уніфікацію та правову визначеність чинних та пропонованих положень стосовно громадян України, які мають (набули) громадянство (підданство) іноземної держави, насамперед у частині визнання встановленим факту наявності (набуття) іноземного громадянства;

б) встановити громадянам України, які мають (набули) громадянство (підданство) іноземної держави або подали документи (проходять процедуру) для набуття громадянства (підданства) іноземної держави, заборону:

– претендувати на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, якими наділені уповноважені особи, зазначені в п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», претендувати на зайняття керівних посад на об’єктах державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави;

– мати допуск до державної таємниці;

– бути членом виборчої комісії, офіційним спостерігачем або проводити передвиборну агітацію на загальнодержавних і місцевих виборах;

– бути членом політичної партії;

в) встановити порядок подання громадянами України декларацій про набуття (наявність) громадянства (підданства) іноземної держави;

г) встановити відповідальність за:

– подання недостовірних відомостей у деклараціях про відсутність громадянства (підданства) іноземної держави та неперебування у процесі набуття громадянства (підданства) іноземної держави;

– порушення порядку повідомлення про набуття (наявність) громадянства (підданства) іноземної держави та про подання документів (проходження процедури) для набуття громадянства (підданства) іноземної держави.

Читати далі

Законодавство

Реалізацію проектів розвитку охорони здоров’я на селі продовжено

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості» від 3 березня 2021 р. № 167.

Згідно зі змінами до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 р. № 983, продовжено на 2021 р. можливість обласним державним адміністраціям здійснювати для цієї мети перерозподіл субвенції між проектами і заходами за погодженням з Мінрегіоном та МОЗ.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Про затвердження Порядку проведення процедури оцінки відповідності у сфері електронних довірчих послуг
||
№ Документа: 1215
Дата прийняття: 18.12.2018
Дата набрання чинності: 28.02.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram
Про затвердження Порядку проведення процедури оцінки відповідності у сфері електронних довірчих послуг
||
№ Документа: 1215
Дата прийняття: 18.12.2018
Дата набрання чинності: 28.02.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає