Законодавство
НБУ осучаснив стратегічний підхід до проведення валютних інтервенцій
Набрало чинності рішення Правління НБУ "Про внесення змін до Стратегії валютних інтервенцій Національного банку України на 2016 – 2020 роки" від 29 березня 2018 р. № 182-рш.
Відповідно до цього документу, змін зазнала Стратегія валютних інтервенцій Національного банку України на 2016-2020 роки, яка визначає політику Національного банку на міжбанківському валютному ринку з вересня 2016 р.
Стратегія тепер передбачає можливість Національного банку здійснювати валютні інтервенції у чотирьох формах – валютний аукціон, інтервенція за єдиним курсом, запит щодо найкращого курсу (в подальшому – інтервенція за найкращим курсом) та адресна інтервенція.
Правління Національного банку вважає, що інтервенція за єдиним курсом, запит щодо найкращого курсу та адресна інтервенція показали свою ефективність під час оперативного втручання в незначних обсягах, тому необхідно відмовитися від пріоритезації конкретних форм інтервенцій (останнім часом пріоритетом був валютний аукціон).
Також Національний банк планує перейти до здійснення валютних інтервенцій з використанням Matching, що є новим функціоналом для укладання угод в торговельно-інформаційних системах Bloomberg, Thomson Reuters тощо.
Новий функціонал передбачає можливість для учасників ринку миттєво укладати угоди з купівлі-продажу іноземної валюти шляхом вибору найкращого з анонімних котирувань, наявного в функціоналі в певний момент часу, або введенням в систему власних анонімних котирувань, які у подальшому акцептуються контрагентами.
Основною перевагою проведення валютних інтервенцій через функціонал Matching стане анонімність. Котирування всіх учасників функціоналу, у тому числі Національного банку, виставлятимуться анонімно, і учасники угоди з купівлі-продажу валюти отримуватимуть інформацію про контрагента лише після укладання угоди.
Національний банк має намір використовувати функціонал Matching для проведення інтервенцій за двома формами:
- за найкращим курсом (у такому випадку Національний банк виступатиме «прайс-тейкером», обираючи найкращу з цін, анонімно запропонованих учасниками ринку),
- за єдиним курсом (у такому випадку Національний банк виступатиме «прайс-мейкером», анонімно пропонуючи ринку ціну).
Проте, разом з функціоналом Matching, НБУ планує продовжити у разі необхідності здійснювати валютні інтервенції і через ті функціонали, що використовувалися досі.
You must be logged in to post a comment Login