Connect with us

Законодавство

Не менше половини груп у спеціальному дитсадку – для дітей з особливими освітніми потребами

Опубліковано

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 7 липня 2025 р. № 817, якою визначено основні засади функціонування спеціального дитячого садка.

Дія затвердженого Положення поширюється на заклади дошкільної освіти незалежно від форми власності (державні, комунальні, приватні, корпоративні), юридичних осіб публічного або приватного права, які мають у своєму складі або складі своїх філій дошкільні підрозділи, фізичних осіб – підприємців, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, заклади дошкільної освіти, інших юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, що провадять освітню діяльність за типом організації освітньої діяльності «спеціальний дитячий садок» (суб’єкти освітньої діяльності).

Зокрема передбачено, що спеціальний дитячий садок забезпечує здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами, зумовленими фізичними, психічними, інтелектуальними та/або сенсорними порушеннями, розладами поведінки, віком від двох до семи або восьми років з урахуванням категорій (типів) їх особливих освітніх потреб (труднощів).

Читайте також: Обмеження щодо оприлюднення актів органів місцевого самоврядування у період дії воєнного стану не стосуються громадського обговорення проектів рішень про зупинення діяльності закладів освіти

Спеціальний дитячий садок повинен:

– забезпечувати здобуття освіти вихованцями відповідно до державного стандарту дошкільної освіти у спеціально створеному освітньому середовищі та за допомогою найбільш прийнятних для них форм, методів і засобів розвитку, навчання, виховання, які максимально сприяють формуванню компетентностей, а також використання в освітньому процесі української жестової мови, допоміжних засобів навчання, засобів альтернативної комунікації тощо;

– мати кабінети з обладнанням та засобами для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг (допомоги) відповідно до особливостей контингенту вихованців;

– забезпечувати реалізацію корекційно-розвиткового складника освітньої програми та надавати психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги (допомогу);

– використовувати систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів відповідно до Положення про систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів, затвердженого наказом МОН.

У спеціальному дитячому садку кількість груп виключно для дітей з особливими освітніми потребами повинна становити не менше половини від загальної кількості груп у ньому.

Читайте також: 5 000 грн – одноразова допомога учням перших класів

Суб’єкти освітньої діяльності можуть поєднувати різні типи організації освітньої діяльності, визначені ч. 1 ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту», утворюючи для цього окремі структурні підрозділи та/або групи вихованців.

Рішення про визначення, зміну та поєднання типів організації освітньої діяльності, утворення та припинення для цього дошкільних підрозділів юридичних осіб, зокрема дошкільного підрозділу спеціального закладу загальної середньої освіти, приймають засновники або уповноважені ними органи (особи) відповідних юридичних осіб.

Рішення про визначення, зміну та поєднання типів організації освітньої діяльності, утворення та припинення функціонування груп вихованців фізична особа – підприємець, яка провадить освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, приймає самостійно.

Рішення про утворення та припинення функціонування груп вихованців спеціального дитячого садка приймається:

– керівником закладу дошкільної освіти, якщо спеціальний дитячий садок функціонує як заклад дошкільної освіти;

– керівником іншої юридичної особи, якщо спеціальний дитячий садок функціонує як дошкільний підрозділ, зокрема спеціального закладу загальної середньої освіти.

Зменшення кількості вихованців у групі державного, комунального закладу дошкільної освіти або дошкільного підрозділу державного, комунального закладу загальної середньої освіти протягом навчального року не є підставою для припинення функціонування цієї групи до закінчення навчального року.

Припинення освітньої діяльності, ліквідація чи реорганізація спеціального дитячого садка здійснюється за рішенням засновника (засновників) закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, іншої юридичної особи, рішенням фізичної особи – підприємця, яка провадить освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», а також у разі припинення дії ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти з підстав і в порядку, визначених законодавством.

Реорганізація і ліквідація комунального спеціального дитячого садка, що діє як окрема юридична особа або як дошкільний підрозділ (спеціальні групи) у спеціальному закладі загальної середньої освіти, допускається лише після погодження проекту відповідного рішення засновника МОН.

Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Про затвердження Положення про спеціальний дитячий садок
||
№ Документа: 817
Дата прийняття: 07.07.2025
Дата набрання чинності: 16.07.2025
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2025
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про затвердження Положення про спеціальний дитячий садок
||
№ Документа: 817
Дата прийняття: 07.07.2025
Дата набрання чинності: 16.07.2025
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає