Connect with us

Законодавство

Незапрошеним іноземцям зменшено площу в пунктах тимчасового перебування

Набрав чинності наказ Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження Змін до Інструкції про порядок утримання іноземців та осіб без громадянства в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні» від 18 березня 2019 р. № 191.

За новою редакцією п. 2 розділу ІІ Інструкції внесення змін до облікової документації та долучення документів до особової справи іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебуваються в Україні може здійснюватися не пізніше наступного робочого дня з дня отримання певної інформації (документів). Особові справи на осіб, розміщених у пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства (ПТПІ), мають зберігатись в замкнених металевих шафах з обмеженим доступом сторонніх осіб.

У разі ухвалення судом рішення, прийнятого за результатами розгляду скарги іноземця або особи без громадянства про скасування рішення про затримання, заінтересований орган або іноземець, особа без громадянства чи уповноважена ними особа у день проголошення такого рішення має письмово повідомити про це адміністрацію ПТПІ із надсиланням копії такого рішення суду (п. 12 розділу ІІ).

Особам без громадянства можуть видаватися їхні власні мобільні телефони для проведення розмов під час розміщення та перебування в ПТПІ у відведеній для цього кімнаті (доповнення до п. 26 розділу ІІ).

У п. 14 розділі III визначено, що територіальний орган ДМС, до якого було направлено заяву про визнання особи біженцем або такою, яка потребує додаткового захисту, має упродовж наступного робочого дня має проінформувати ПТПІ та заінтересований орган про прийняте рішення.

Змінено норми розміщення осіб в кімнатах (визначені у п. 4 розділу IV). Відтепер площа кімнати на одну особу – 7 кв. м в одномісних кімнатах (замість 7,5), 4 кв. м у багатомісних кімнатах (а не 6,75), та по 7 кв м у кімнатах для вагітних жінок і батьків з дітьми чи у медичних ізоляторах. Ці розрахунки не включають санвузла.

Доповнено п. 4, яким визначили, що крайнім заходом розміщення осіб в ПТПІ є намети, які установлені на території ПТПІ, у випадку неможливості розміщення іноземців та осіб без громадянства в житлових кімнатах.

У наметах буде забезпечено належний температурний режим (не нижче +18° C під час опалювального сезону), облаштовано доступ до питної води та створено умови для задоволення санітарно-гігієнічних потреб, тощо.

Особи, які потребують посиленого нагляду через їхні висловлювання намірів заподіяння шкоди оточуючим чи собі, перешкоджання працівникам ПТПІ у виконанні посадових обов’язків, схиляння інших осіб до порушень правил, тощо, за вмотивованим рішенням директора ПТПІ розміщуються в локалізованих кімнатах строком до 15 діб (доповнення до п. 15 розділу IV).

У п. 29 розділу IV уточнено, що прогулянки на свіжому повітрі повинні проводитись щодня не менше 2 годин.

Утримуваним особам можуть бути надані безоплатні правові консультації із залученням фахівців у галузі права від недержавних організацій, що є виконавчими партнерами Управління Верховного комісара ООН у справах біженців та інших міжнародних правозахисних організацій, взаємодія з якими передбачена відповідними міжнародними угодами України (новий п. 61 розділу IV).

Законодавство

Захист тварин чи заробіток на… котах і собаках?

У ВРУ вже підготували відповідний законопроект (щодо захисту тварин), який може перетворитися на корупційну касу.

Експерти вказують, що вже поскаржилися на пропоновану законодавчу ініціативу до Національного агентства з питань запобігання корупції та Антимонопольного комітету.

Нагадаємо, в липні цього року група з 27 народних депутатів (переважно «Слуги народу») зареєструвала у Верховній Раді законопроект (№ 3796) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідального поводження з домашніми та дикими тваринами, які утримуються в неволі». Серед ініціаторів новацій значиться й Антон Яценко, якого пов’язують зі «схемами» відмивання грошей через електронні майданчики. За словами експертів, саме він інтегрував до проекту закону низку корупційно-небезпечних норм.

Так, вказаний законопроект значно розширює перелік тварин, які підлягають обов ’язковій ідентифікації та реєстрації. Якщо зараз до нього входять лише сільськогосподарські тварини – велика рогата худоба, коні, свині, вівці та кози, то в разі прийняття законопроекту № 3796 обов’язковій ідентифікації та реєстрації підлягатимуть також і домашні, дикі, безпритульні (бездоглядні) та лабораторні тварини.

Конкретний перелік таких тварин має затвердити Кабмін. При цьому до вказаного переліку тварин, які потрібно буде зареєструвати згідно з цим законопроектом, мають увійти і домашні улюбленці: коти, собаки, папуги та хом’ячки.

Водночас, законопроект передбачає й зміну порядку ідентифікації та реєстрації тварин, згідно з яким інформація про ідентифікованих тварин зможе вноситися до Єдиного державного реєстру тварин виключно «агентами з ідентифікації тварин» і лише за допомогою «авторизованих баз даних тварин». Тобто через приватних посередників, які навряд чи будуть займатися такою діяльністю безкоштовно, тож за обов’язкову реєстрацію потрібно буде цим «прокладкам» заплатити гроші.

Законопроект та пояснювальна записка до нього не дають відповіді на запитання, навіщо впроваджувати в діючу сьогодні систему ідентифікації та реєстрації тварин низку посередників. Як і у випадку з «оціночною схемою», зайві ланки у відносинах громадян з державною базою даних, яка створена та функціонує за рахунок бюджетних коштів, жодної практичної функції не виконують, а лише створюють високі корупційні ризики.

Оскільки документом не визначено, хто такі «агенти з ідентифікації», то хто, в якому порядку та на яких умовах отримає такі повноваження? Єдиним шляхом для внесення до Єдиного державного реєстру інформації про ідентифікованих тварин стане використання «авторизованих баз даних тварин». У законопроекті зазначено, що порядок їх авторизації визначається Кабміном. Однак жодних принципів здійснення такої авторизації, зокрема, недопущення при цьому обмежень конкуренції, не визначено.

Натомість законопроект передбачає можливість прийняття адміністратором Єдиного державного реєстру рішень про тимчасове блокування або анулювання окремим суб’єктам доступу до реєстру «у випадках, передбачених чинним законодавством». Однак, згідно з тим же чинним законодавством, інформація з реєстру тварин є відкритою, і будь-яких підстав для обмеження доступу до нього не передбачено.

Ще одне «але». Автори законопроекту № 3796 стверджують, що його прийняття не потребуватиме додаткових витрат з держбюджету, однак експерти це заперечують. Адже ідентифікація та реєстрація тварин — платні процедури, а ЗУ «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин» передбачає обов’язкове відшкодування державою витрат власників тварин на їх ідентифікацію та реєстрацію.

Таким чином, очевидно, що законопроект № 3796 має стати предметом прискіпливої уваги як із боку АМКУ, так і НАЗК. Щось дуже вже на «схеми» не все схоже.

Підготував Максим БОНДАР,
спеціально для ЮВУ

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Законодавство

Схвалено Концепцію комунікації у сфері гендерної рівності

Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції комунікації у сфері гендерної рівності» від 16 вересня 2020 р. № 1128-р.

Метою Концепції є покращення розуміння в суспільстві суті та завдань державної ґендерної політики та сприйняття її як невід’ємної складової демократичної та правової держави.

Необхідною умовою реалізації Концепції є доступність загальної стратегічної мети кампаній для сприйняття всіма основними заінтересованими сторонами, які працюють над просуванням ґендерної рівності та розширенням прав і можливостей жінок і чоловіків, в тому числі засобами масової інформації на національному, регіональному та місцевому рівні.

Досягнення мети Концепції здійснюється, зокрема, шляхом:

  • інформування цільових аудиторій та широкого загалу про ключові концепції гендерної рівності та механізм захисту прав жінок;
  • підвищення рівня розуміння українського та міжнародного законодавства, програм та політик, що сприяють гендерній рівності;
  • проведення інформаційно-просвітницьких та навчальних заходів, розроблення роз’яснень та рекомендацій для посадових осіб та інших суб’єктів щодо комунікації зі ЗМІ з питань гендерної рівності;
  • комунікаційної підтримки гендерного інтегрування в реформи;
  • активізації висвітлення тематики гендерної у ЗМІ та соціальних мережах;
  • обговорення тематики на публічних тематичних заходах;
  • висвітлення питань гендерної рівності на офіційних веб-сайтах органів державної влади тощо.

Реалізація Концепції розрахована на період до 2025 р. Конкретні заходи, їх виконавці та необхідні ресурси будуть розписані у Плані заходів з реалізації Концепції, який Міністерство культури та інформаційної політики має розробити та подати Уряду у тримісячний строк.

Читати далі

Законодавство

Україна приєднається до Міжнародної коаліції за рівну оплату праці

Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення проекту листа Уряду України до секретаріату Міжнародної коаліції за рівну оплату праці (EPIC)» від 16 вересня 2020 р. № 1127-р.

Уряд схвалив проект листа Уряду України до секретаріату Міжнародної коаліції за рівну оплату праці (EPIC), започаткованої на 72-й сесії Генеральної Асамблеї ООН 18 вересня 2017 року в м. Нью-Йорку (США).

Коаліція – це міжнародна ініціатива, започаткована зацікавленими сторонами для зменшення розриву в оплаті праці жінок і чоловіків, дотримання принципу рівної оплати за рівноцінну працю в усіх країнах і галузях.

До Коаліції приєднуються центральні органи виконавчої влади (міністерства, відповідальні за формування та реалізацію політики у сфері праці та зайнятості, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, центральні органи виконавчої влади в галузі статистики), об’єднання роботодавців і профспілок, відповідні агенції ООН, громадські об’єднання та наукові установи.

Після отримання відповіді від секретаріату Міжнародної коаліції за рівну оплату праці Уряд України стане членом цієї коаліції разом з Конфедерацією роботодавців України, Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні, Київським інститутом гендерних досліджень.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Про затвердження Змін до Інструкції про порядок утримання іноземців та осіб без громадянства в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні
||
№ Документа: 191
Дата прийняття: 18.03.2019
Дата набрання чинності: 23.04.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: 04.04.2019
Номер реєстрації в Мінюсті: 362/33333
Внутрішній номер документа: Немає
Telegram
Про затвердження Змін до Інструкції про порядок утримання іноземців та осіб без громадянства в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні
||
№ Документа: 191
Дата прийняття: 18.03.2019
Дата набрання чинності: 23.04.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: 04.04.2019
Номер реєстрації в Мінюсті: 362/33333
Внутрішній номер документа: Немає