Connect with us

Законодавство

Окремі групи для дітей з особливими потребами створять у дитсадках

Міністерство освіти і науки України повідомляє про набрання чинності Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, затвердженим постановою КМУ від 10 квітня 2019 р. № 530.

Для реалізації інклюзії в дошкільних установах в Держбюджеті передбачено 37 200 000 млн грн.

Щоб зарахували дитину з особливими потребами до садочка, необхідно буде подати заяву та додати висновок інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ), а за наявності інвалідності – і копію медвисновку/посвідчення. Окрім цього, необхідно прикласти до заяви копію індивідуальної програми реабілітації.

Програма розвитку у дитсадку створюватиметься командою психолого-педагогічного супроводу на навчальний рік та тричі переглядатиметься протягом року, узгоджуватиметься з програмою реабілітації у разі відвідування дитиною ІРЦ.

Інклюзивна група включатиме до 3 дітей, наприклад з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором тощо.

Якщо діти сліпі, глухі, з тяжкими порушеннями мовлення, і т.д. – група буде з 2 осіб. У випадку складного порушення розвитку у дитини, її реабілітація здійснюватиметься індивідуально.

Залежно від віку дитини,  та інших факторів стану здоров’я  передбачатиметься від 2 до 8 психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять на тиждень.

Години, витрачені на такі заняття не враховуватимуть під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дитину.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаватимуть  індивідуально або у групі до 6 осіб з однорідними порушеннями.

Законодавство

Звільняти суддю, засудженого за злочин чи за правопорушення? ВРП проти законопроекту № 2484

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення Вищої ради правосуддя № 51/0/15-20 про надання консультативного висновку до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» № 2484.

Про зміни запропоновані цим законопроектом ми вже писали.

Вища рада правосуддя не підтримує зазначений законопроект з огляду на те, що за законодавством України, у разі виникнення колізії між нормами Конституції України та будь-яких інших нормативно-правових актів, мають застосовуватися саме норми Конституції.

Водночас Законом № 2617-VIII запроваджено поняття «кримінальне правопорушення», яким є суспільно небезпечне винне діяння (дія або бездіяльність), вчинене суб’єктом кримінального правопорушення. Воно включає такі поняття, як «злочин» і «кримінальний проступок».

У зв’язку із цим законопроектом № 2484 пропонується внести зміни до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», замінивши слово «злочин» словами «кримінальне правопорушення», що, на думку суб’єкта законодавчої ініціативи, відповідає термінології, яка вживається у Законі № 2617-VIII. Зокрема, законопроектом № 2484 пропонується внести зміни до ст. 124 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», чинною редакцією якого передбачено припинення повноважень судді у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком щодо судді за вчинення ним злочину.

При цьому, згідно із ч. 7 ст. 126 Конституції України однією з підстав для звільнення судді є набрання законної сили обвинувальним вироком щодо судді за вчинення ним злочину.

Наявність двох або більше норм права, які спрямовані на регулювання тих самих суспільних відносин, але по-різному їх регламентують, є досить поширеним явищем у правовій дійсності і створює колізію права.

Запропоновані зміни можуть спричинити виникнення ієрархічної колізії (колізія між нормативними актами різної юридичної сили), а саме призвести до невідповідності змін, запропонованих законопроектом № 2484, Конституції України в частині припинення повноважень судді за вчинення злочину.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП № 51/0/15-20 можна за цим посиланням.

Читати далі

Законодавство

Будови, що не відповідають вимогам доступності для осіб з інвалідністю, не прийматимуть в експлуатацію

Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” (щодо посилення захисту осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення при здійсненні містобудівної діяльності)» (законопроект № 0863).

Законом доповнено ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» пунктами 15 і 16, якими визначено такі терміни:

  • засоби безперешкодного доступу до об’єктів – інженерно-технічні, функціональні частини (елементи, конструкції) будинків, споруд будь-якого призначення, що відповідають нормативним вимогам щодо забезпечення доступності і безпеки об’єктів для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, зокрема пандуси, підйомники та платформи для осіб з інвалідністю, звукові системи тощо;
  • маломобільні групи населення – особи, які відчувають труднощі при самостійному пересуванні, одержанні послуги, необхідної інформації або при орієнтуванні у просторі, зокрема особи з інвалідністю, особи з тимчасовим порушенням здоров’я, вагітні жінки, громадяни похилого віку, особи з дитячими візками.

Змінами до ч. 4 ст. 34 Закону встановлено, що влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури може здійснюватися без документів, що дають право на виконання будівельних робіт, та за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, з дотриманням вимог законодавства, будівельних норм та правил.

Порядок влаштування засобів безперешкодного доступу до об’єктів або їх розумного пристосування встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Крім цього, Законом розширено підстави для відмови органом державного архітектурно-будівельного контролю у видачі сертифіката, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта – невідповідність об’єкта будівництва вимогам будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (абз. 4 ч. 7 ст. 39).

Читати далі

Законодавство

Експерти з питань права тепер і в кримінальному процесі

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо проведення експертизи з питань права» № 2741.

Пропонується внести зміни до п. 25 ч. 1 ст. 3 Кримінального процесуального кодексу України, якими до учасників кримінального провадження віднести експерта з питань права.

Змінами також пропонується доповнити КПК статтею 242-1, якою визначити, що експертом з питань права може бути особа, яка має науковий ступінь доктора юридичних наук або атестат професора та є визнаним фахівцем у галузі права, а рішення про допуск до участі в справі експерта з питань права та долучення його висновку до матеріалів справи ухвалюється судом.

Експерт з питань права зобов’язаний:

  • з’явитися до суду за його викликом;
  • дати обґрунтований та об’єктивний письмовий висновок на поставлені йому запитання;
  • роз’яснити свій висновок і відповідати на поставлені судом запитання.

Експерт з питань права має право:

  • знати мету свого виклику до суду;
  • відмовитися від участі у судовому провадженні, якщо він не володіє відповідними знаннями;
  • на оплату послуг та на компенсацію витрат, пов’язаних з викликом до суду.

За відсутності заперечень учасників кримінального провадження експерт з питань права може брати участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Крім цього, аналогічні зміни пропонується внести і до Кодексу України про адміністративні правопорушення, доповнивши його статтею 273-1.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти
||
№ Документа: 530
Дата прийняття: 10.04.2019
Дата набрання чинності: 24.06.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти
||
№ Документа: 530
Дата прийняття: 10.04.2019
Дата набрання чинності: 24.06.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає