Законодавство
Оновлено Стратегію розвитку морських портів до 2038 р.
Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Стратегії розвитку морських портів України на період до 2038 року» від 23 грудня 2020 р. № 1634-р.
Нею Стратегію розвитку морських портів України на період до 2038 року, затверджену розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11 липня 2013 р. № 548 Стратегію викладено в новій редакції.
«Стратегія розвитку морських портів України була затверджена ще у 2013 році та сьогодні є вкрай застарілою. Тому ми актуалізували ключові її норми та положення. У довгостроковій перспективі це дасть змогу залучити близько 50 млрд грн приватних інвестицій у галузь і створити близько 4700 нових робочих місць. Крім цього, це дозволить стивідорним компаніям досягти обсягів переробки вантажів у портах на рівні 209-265 млн тонн, на 75% збільшити ефективність використання перевантажувальних комплексів та покращити показник якості послуг морських портів згідно з глобальним індексом конкурентоспроможності з 3,9 до понад 5», – заявив Міністр інфраструктури Владислав Криклій.
Стратегія закріплює на державному рівні такі ключові напрямки розвитку морських портів:
– розробка механізмів впровадження моделі управління «порт-лендлорд», відповідно до якої адміністрація морського порту має право надавати інвесторам об’єкти портової інфраструктури та земельні ділянки для будівництва, а інвестори мають право оперувати збудованими терміналами протягом певного часу, після закінчення якого можуть або продовжити дію договору, або повернути земельну ділянку разом із терміналом;
– оптимізація діяльності неприбуткових адміністрацій морських портів шляхом їх об’єднання за регіональним принципом;
– розроблення механізму участі органів місцевого самоврядування у процесах планування розвитку морських портів з можливістю входження до рад морських портів;
– впровадження стандартів корпоративного управління в портовій галузі;
– розвиток е-сервісів у морських портах;
– впровадження смарт-інфраструктури, екологічно безпечних технологій, спрямованих на зменшення шкідливих викидів від виробничих процесів у портах та отримання енергії з альтернативних джерел;
– впровадження інформаційної системи «Морське вікно» з подальшою її інтеграцією з інформаційними системами контролюючих органів;
– інтеграція українського сегмента з європейською системою SafeSeaNet тощо.
Крім цього, Стратегія окреслює основні напрямки розвитку інфраструктури морських портів на середньо- та довгострокову перспективу, а також встановлює передумови для гармонізації розвитку портової інфраструктури та під’їзних (залізничних та автомобільних) шляхів до морських портів.