Connect with us

Законодавство

Остаточне схвалення законопроекту № 1210 спричинить надмірний фіскальний тиск

Бізнес-спільнота, об’єднана Американською торговельною палатою в Україні (Палата), Європейською Бізнес Асоціацією (ЄБА) та Спілкою Українських Підприємців (СУП), висловлює тривогу щодо прийняття проекту Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 30 серпня 2019 р. № 1210 в першому читанні.

Безперечно, важливим є внесення змін до Податкового кодексу України з метою імплементації Плану протидії розмиванню бази оподатковування та виведенню прибутку з-під оподаткування (Base erosion and profit shifting, BEPS). Водночас, проект Закону № 1210 містить велику кількість пропозицій, здатних підвищити фіскальний тиск на сумлінних платників податків, погіршити інвестиційний клімат країни та негативно позначитися на розвитку економіки країни в цілому.

Зокрема, підприємці вважають що слід переглянути та доопрацювати положення проекту Закону щодо:

  • збільшення можливостей фіскальних органів застосовувати штрафні санкції;
  • продовження тривалості податкових перевірок;
  • зняття обмежень на запит інформації податковими органами від бізнесу;
  • вибіркового суттєвого збільшення податкового навантаження на певні галузі, такі як гірничодобувна, металургійна та тютюнова;
  • відсутності чіткого для платника податків алгоритму визначення розумної економічної причини (ділової мети);
  • масштабних змін у правилах трансфертного ціноутворення;
  • запровадження ПДВ на деякі операції з експорту (експорт нижче собівартості).

Враховуючи, що запровадження змін, пропонованих проектом у поточній редакції, завдасть значної шкоди інвестиційному клімату та економіці України, експерти компаній АСС, ЄБА та СУП закликають забезпечити максимально прозорий, якісний та конструктивний процес підготовки проекту Закону до другого читання із детальним вивченням та широким обговоренням пропозицій з бізнес-спільнотою.

Графік подальшої роботи над законопроектом має формуватися з урахуванням того, що бізнес-спільнота повинна мати достатньо часу для ретельного напрацювання пропозицій. Також необхідно передбачити достатній час для належного обговорення наданих пропозицій із органами влади.

Законодавство

За якими критеріями IT-компанії зможуть отримати резидентство Дія City?

Як повідомляє прес-служба Мінцифри, у Верховній Раді зареєстровано профільний проект Закону «Про заходи щодо стимулювання розвитку ІТ-індустрії в Україні» № 3979, який регламентуватиме роботу Дія City і де зазначено основні заходи щодо стимулювання розвитку ІТ-індустрії.

Водночас, щоб резиденти Дія City могли працювати за спеціальними податковими умовами, паралельно із профільним зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України (щодо заходів стимулювання розвитку індустрії інформаційних технологій в Україні)» № 3933-1.

Профільним законопроектом передбачено впровадження:

  • особливого режиму оподаткування суб’єктів ІТ-індустрії;
  • спеціальної моделі оподаткування доходів працівників ІТ-індустрії;
  • можливості обрання контрактної форми трудового договору під час оформлення трудових відносин в IT-компаніях.

У проекті визначено критерії, за якими IT-компанії зможуть отримати резидентство Дія City:

  • компанія, відповідно до установчих документів та відомостей в ЄДР, має здійснювати виключно види діяльності ІТ-індустрії;
  • середньомісячна зарплата працівників компанії становить 1 200 євро;
  • витрати компанії на оплату праці працівників у загальній структурі її витрат має становити не менше ніж 70%.

Також резидентство зможуть отримати стартапи, якщо:

  • компанія залучила фінансування від одного або декількох венчурних фондів або інших інституційних інвесторів на загальну суму не менше 50 000 євро;
  • стартап або його учасники взяли участь в акселераційній програмі та отримали від уповноваженого органу акселераційної програми документ, що підтверджує успішне її проходження.

Законопроектом, який вноситиме зміни до Податкового Кодексу, передбачається:

  • оподаткування заробітної плати працівників ІТ-індустрії на 5% податку з доходів фізичної особи та 5% єдиного соціального внеску (за умови, якщо сума єдиного внеску буде не меншою за подвійний розмір мінімального страхового внеску);
  • введення податку на виведений капітал за ставкою 18%.

Право на користування податковими пільгами матимуть ІТ-компанії, що відповідатимуть вимогам профільного законопроекту та будуть включені до спеціального реєстру, ведення якого здійснюватиме уповноважений центральний орган виконавчої влади.

Читати далі

Законодавство

АРМА отримає доступ до інформації про експортно-імпортні операції

Кабінет Міністрів України підтримав проект Закону «Про внесення змін до статті 452 Митного кодексу України», який врегульовує питання автоматизованого доступу АРМА до джерел інформації про активи, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні.

Зазначені зміни дозволять розширити доступ Агентства до джерел даних, зокрема, інформації щодо експортно-імпортних операцій конкретних суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Наразі така інформація може надаватися лише органам досудового розслідування та державному уповноваженому Антимонопольного комітету.

Первинний збір та обробка зазначеної інформації здійснюватиметься в автоматичному режимі із застосуванням сучасних ІТ-інструментів, що забезпечить мінімізацію ризиків, пов’язаних з безпосередньою участю людини у цих процесах.

Читати далі

Законодавство

Перевезення пасажирів пропонують визнати суспільно важливою послугою

Міністерство інфраструктури України оприлюднило для обговорення проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів автомобільним та міським електричним транспортом».

Законопроект покликаний вирішити проблеми з недостатньою кількістю сучасних автобусів середньої та великої пасажиромісткості, недотриманням графіку руху громадського транспорту та низку інших питань. Ним, зокрема, пропонується:

  • визначити відповідальними за організацію пасажирських перевезень в межах району обласну держадміністрацію або ОТГ;
  • впровадити на транспорті систему отримання оплати за послуги та фінансового відшкодування, що виплачується перевізникам;
  • забезпечити підтримку екологічного транспорту.

Новим абзацом ч. 1 ст. 1 Закону «Про автомобільний транспорт» пропонується визнати послугу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що становить загальний економічний інтерес, – суспільно важливою послугою.

Так само суспільно важливою послугою запропоновано визнати перевезення міським електричним транспортом (нова ч. 9 ст. 4 Закону «Про міський електричний транспорт»).

Ознайомитися із законопроектом повністю та висловити зауваження й пропозиції можна до 10 вересня 2020 р. на е-mail: obgovorennia@mtu.gov.ua, yusina@mtu.gov.ua.

Читати далі

В тренді

Telegram