Connect with us

Законодавство

Остаточне схвалення законопроекту № 1210 спричинить надмірний фіскальний тиск

Бізнес-спільнота, об’єднана Американською торговельною палатою в Україні (Палата), Європейською Бізнес Асоціацією (ЄБА) та Спілкою Українських Підприємців (СУП), висловлює тривогу щодо прийняття проекту Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» від 30 серпня 2019 р. № 1210 в першому читанні.

Безперечно, важливим є внесення змін до Податкового кодексу України з метою імплементації Плану протидії розмиванню бази оподатковування та виведенню прибутку з-під оподаткування (Base erosion and profit shifting, BEPS). Водночас, проект Закону № 1210 містить велику кількість пропозицій, здатних підвищити фіскальний тиск на сумлінних платників податків, погіршити інвестиційний клімат країни та негативно позначитися на розвитку економіки країни в цілому.

Зокрема, підприємці вважають що слід переглянути та доопрацювати положення проекту Закону щодо:

  • збільшення можливостей фіскальних органів застосовувати штрафні санкції;
  • продовження тривалості податкових перевірок;
  • зняття обмежень на запит інформації податковими органами від бізнесу;
  • вибіркового суттєвого збільшення податкового навантаження на певні галузі, такі як гірничодобувна, металургійна та тютюнова;
  • відсутності чіткого для платника податків алгоритму визначення розумної економічної причини (ділової мети);
  • масштабних змін у правилах трансфертного ціноутворення;
  • запровадження ПДВ на деякі операції з експорту (експорт нижче собівартості).

Враховуючи, що запровадження змін, пропонованих проектом у поточній редакції, завдасть значної шкоди інвестиційному клімату та економіці України, експерти компаній АСС, ЄБА та СУП закликають забезпечити максимально прозорий, якісний та конструктивний процес підготовки проекту Закону до другого читання із детальним вивченням та широким обговоренням пропозицій з бізнес-спільнотою.

Графік подальшої роботи над законопроектом має формуватися з урахуванням того, що бізнес-спільнота повинна мати достатньо часу для ретельного напрацювання пропозицій. Також необхідно передбачити достатній час для належного обговорення наданих пропозицій із органами влади.

Законодавство

Підпис клієнта та касира під час обміну валюти буде не потрібен

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 04 січня 2019 року № 16 та втрату чинності постановою Правління Національного банку України від 17 лютого 2005 року № 54» від 17 січня 2020 р. № 10.

Змінами передбачено створення під час здійснення валютно-обмінних операцій електронних розрахункових документів, які матимуть таку ж форму та зміст як і їх паперові аналоги.

Також змінюються вимоги до розрахункових документів РРО під час здійснення валютно-обмінних операцій. Так, у ньому більше не потрібно буде зазначати інформацію про крос-курс та проставляти такі додаткові реквізити:

  • підпис клієнта;
  • підпис працівника уповноваженої установи, яка отримала відповідну ліцензію НБУ;
  • відбиток штампа.

Зазначені зміни набирають чинності з 19 квітня 2020 р.

Крім цього, втрачає чинність постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до Правил здійснення операцій на міжбанківському валютному ринку України» від 17 лютого 2005 р. № 54.

Читати далі

Законодавство

Банки мають надавати повну інформацію про вартість споживчого кредиту

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про затвердження Змін до Правил розрахунку банками України загальної вартості кредиту для споживача та реальної річної процентної ставки за договором про споживчий кредит» від 16 січня 2020 р. № 8.

Відповідно до змін у додатку 1 Правил до вартості споживчого кредиту, залежно від його виду та за наявності додаткових та супутніх послуг третіх осіб, банки повинні включати вартість страхових та податкових платежів, зборів на обов’язкове державне пенсійне страхування, біржові збори, вартість послуг нотаріусів, платежі за послуги державних реєстраторів, оцінювачів тощо, які сплачуються споживачем згідно з вимогами законодавства України та/або умовами договору про споживчий кредит.

У разі відсутності інформації про вартість додаткових та супутніх послуг третіх осіб, які є обов’язковими для отримання споживчого кредиту, для надання такої інформації враховуються вимоги законодавства про споживче кредитування щодо визначення вартості цих послуг відповідно до їх орієнтовної вартості.

Читати далі

Законодавство

Самостійно змінити по батькові можна буде з 16 років

Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо права фізичної особи на зміну по батькові» № 2450, оскільки його ухвалення забезпечить реалізацію права громадян України на вільний розвиток особистості, що включає в себе право змінювати по батькові.

Як ми вже писали, законопроектом пропонується внести зміни до низки законодавчих актів щодо права особи віком старше 16 років на власний розсуд змінювати своє по батькові, а з 14 років за згодою батьків, або за згодою одного з батьків у разі, якщо другий з батьків помер, визнаний безвісно відсутнім, оголошений померлим, визнаний обмежено дієздатним, недієздатним, позбавлений батьківських прав щодо цієї дитини, відомості про батька (матір) дитини виключено з актового запису про її народження або якщо відомості про чоловіка як батька дитини внесені до актового запису про її народження за заявою матері (нова редакція ст. 295 ЦК).

Враховуючи тенденцію поширення сімейних спорів між батьками, від яких, насамперед, страждають діти, в Комітеті визнали за доцільне вилучити норму щодо права дитини віком від чотирнадцяти до шістнадцяти змінювати по батькові, оскільки ця норма радше сприятиме конфліктам. Тим більше, спір у суді може затягнутися на ті ж два роки, аж поки дитина зможе самостійно вирішувати це питання.

Водночас, представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини під час засідання Комітету запропонував дозволити дітям самостійно змінювати по батькові з чотирнадцяти років, оскільки саме з чотирнадцяти років дитина має право отримувати паспорт громадянина України.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.