Connect with us

Законодавство

Півтора мільярди на шкільну інфраструктуру

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти» від 3 квітня 2019 р. № 319.

Головним розпорядником субвенції є Міністерство освіти і науки України.

Субвенція у розмірі 1 500 000 000 грн. спрямовується на придбання для закладів загальної середньої освіти комунальної власності:

  • шкільних автобусів, у т.ч. з місцями для дітей з особливими освітніми потребами;
  • спеціальних автомобілів, призначених для надання додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг працівниками інклюзивно-ресурсного центру;
  • персональних комп’ютерів;
  • послуг з доступу до Інтернету.

Про розподіл коштів на комп’ютеризацію ми вже писали

Придбання шкільних автобусів, спеціальних автомобілів, та їх доставка здійснюється на засадах співфінансування:

  • для закладів, розташованих у містах обласного значення, здійснюється за принципом 70% / 30% (70% субвенції, як 30% – кошти місцевих бюджетів);
  • для закладів у районах та в об’єднаних територіальних громадах, – 90% / 10%;
  • для закладів у селах (селищах), що мають статус гірських населених пунктів, та в населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення – 95% / 5%.

Забезпечення здійснюється у такій черговості:

  1. опорні заклади;
  2. заклади освіти, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або будуть такими протягом поточного року;
  3. інші заклади освіти з кількістю учнів 100 та більше осіб, чи які мають учнів, що проживають на відстані більше 3 км від закладу і потребують підвезення;
  4. інші заклади освіти.

Зокрема, за додатком до Рішення № 319, найбільшу суму субвенцій на придбання послуг з доступу до Інтернету направлено до обласного бюджету Львівської області у розмірі 61 925 400 грн, а найменшою сумою – 13 128 800 грн – перераховано до обласного бюджету Луганської області.

Щодо закупівлі шкільних автобусів, то 20 593 000 грн передбачено для обласного бюджету Дніпропетровської області, що є найбільшою сумою, та найменша субвенція направлена також до Луганської області на суму 5 843 900 грн.

Загалом для закупівлі автобусів виділено 325 000 000 грн; спец. авто – 175 000 000 грн; для придбання комп’ютерів – 300 000 000 грн та на видатки з придбання Інтернет- послуг – 700 000 000 грн.

Законодавство

Мораторій на стягнення майна громадян, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті, продовжать до 1 січня 2022 р.

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо мораторію на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» від 11 червня 2020 р. № 3640.

Мораторій діє відповідно до Закону України «Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» в Україні з 2014 р.

У квітні 2019 р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства, який не вирішив питання щодо особливостей погашення (реструктуризації) заборгованості цієї категорії позичальників, проте скасовує мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті, з 21 жовтня 2020 р.

Законопроектом № 3640 пропонується продовжити мораторій на примусове відчуження (звернення стягнення) на єдине житло позичальників (майнових поручителів, поручителів), заставлене як забезпечення виконання зобов’язань позичальників за валютними кредитами до набрання чинності законом, який врегульовує питання особливостей здійснення реструктуризації за кредитами в іноземній валюті, наданими кредитними установами – резидентами України фізичним особам.

За результатами обговорення, Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти зазначений законопроект за основу і в цілому з урахуванням пропозиції щодо продовження дії мораторію до 1 січня 2022 р. та з урахуванням техніко-юридичних правок.

Читати далі

Законодавство

Під час карантину орендна плата підлягає зменшенню за вимогою наймача

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної підтримки сфери культури, креативних індустрій, туризму, малого та середнього бізнесу у зв’язку з дією обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби COVID-19» від 16 червня 2020 р. № 692-IX.

Зокрема, новою редакцією п. 14 розд. «Прикінцеві та перехідні положення» Цивільного кодексу України встановлено, з моменту встановлення карантину, введеного Постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11 березня 2020 р. № 211, і до його відміни (скасування) в установленому законом порядку, плата за користування нерухомим майном (його частиною) підлягає зменшенню за вимогою наймача, який здійснює підприємницьку діяльність з використанням цього майна, впродовж усього часу, коли майно не могло використовуватися в підприємницькій діяльності наймача в повному обсязі через запроваджені обмеження та (або) заборони.

У цьому випадку розмір плати за користування майном не може перевищувати сукупний (пропорційно до орендованої площі) обсяг витрат, які наймодавець здійснив або повинен буде здійснити за відповідний період для внесення плати за землю, сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і сплати вартості комунальних послуг.

Зазначені витрати покладаються на наймача як плата за користуванням майном за відповідний період пропорційно площі нерухомого майна, яку він наймає відповідно до договору, якщо договором не передбачений обов’язок наймача самостійно сплатити ці витрати повністю або частково.

Ця норма не поширюється на суб’єктів господарювання, які впродовж дії карантину фактично здійснювали діяльність з використанням цього майна в своїй господарській діяльності в повному обсязі, а також на договори найму майна, яке належить територіальній громаді.

Статтю 2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» доповнено частиною 8, відповідно до якої, цей Закон не поширюється на правовідносини, що виникають при наданні державним або комунальним закладом культури у користування державного та комунального майна, пов’язаного з наданням платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою, перелік яких затверджено Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері культури.

Читати далі

Законодавство

За неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян – конфіскація майна

Кабінет Міністрів України схвалив законопроект МВС щодо посилення відповідальності за завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян.

Проектом пропонується, зокрема, встановити як обов’язкове додаткове покарання ‑ конфіскацію майна.

«Кількість завідомо неправдивих повідомлень про загрозу безпеці громадян, знищення чи пошкодження об’єктів власності за останній час набула загрозливого масштабу. У 2019 р. слідчими Нацполіції розпочато досудове розслідування 2000 кримінальних проваджень. Правоохоронці вимушені реагувати на кожне таке повідомлення, задіюючи значну кількість спеціальної техніки та особового складу», ‑ повідомив Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.

Також передбачено посилення кримінальної відповідальності у вигляді позбавлення волі строком від 4 до 8 років з конфіскацією майна, якщо об’єктами неправдивого повідомлення стали критично важливі об’єкти інфраструктури чи споруди, що забезпечують діяльність органів державної влади, або заклади охорони здоров’я та освіти.

Читати далі

В тренді

Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти
||
№ Документа: 319
Дата прийняття: 03.04.2019
Дата набрання чинності: 17.04.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти
||
№ Документа: 319
Дата прийняття: 03.04.2019
Дата набрання чинності: 17.04.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає