Connect with us

Законодавство

Посвідчення власника зброї зможуть отримати не всі

Дата публікації:

Комітет з питань правоохоронної діяльності рекомендував Верховній Раді прийняти за основу законопроект «Про внесення змін до статті 18-7 Закону України «Про обіг цивільної вогнепальної зброї та бойових припасів до неї» від 6 листопада 2020 р. № 4335.

Розроблення законопроекту обумовлено необхідністю законодавчого регулювання відносин, що виникають під час обігу в Україні цивільної вогнепальної зброї, бойових припасів до неї, а також конструктивно схожих зі зброєю та бойовими припасами виробів та для визначення правового режиму власності на цивільну зброю, встановлення основних прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб щодо виробництва, набуття, володіння, відчуження, носіння, транспортування, ремонту, застосування цивільної вогнепальної зброї та бойових припасів.

Зокрема, пропонується встановити такі категорії цивільної вогнепальної зброї:

– А – автоматична вогнепальна зброя;

– В – гладкоствольна короткоствольна вогнепальна зброя (травматична);

– С – короткоствольна вогнепальна зброя;

– D – довгоствольна вогнепальна гладкоствольна зброя;

– Е – довгоствольна вогнепальна нарізна і комбінована вогнепальна зброя.

Запроваджується Посвідчення власника зброї у якому зазначаються категорії зброї, яку може набути власник Посвідчення, на кожну одиницю зброї впроваджується технічний паспорт у якому зазначаються відомості про власника та серійний номер зброї.

Право на отримання Посвідчення матимуть дієздатні громадяни України, які:

– не мають медичних протипоказань;

– не мають судимості, що погашена чи знята у встановленому законом порядку за злочини передбачені Розділами І, ІІ, ІІІ, ІV, VІ, ІХ, ХІІ, ХІІІ, ХІV, XV, XVII, XVIII, ХІХ, ХХ Особливої частини Кримінального кодексу України (крім реабілітованих);

– не притягалися до адміністративної відповідальності протягом останнього року за ч. 3, 4 ст. 126, ст.ст. 130, 172-19, 172-20, 173, 173-2, 173-3, 174, 183-1, 184-3, 185, 186, 186-8, 187, 190195-6, 203, 203-1, 204-1, 204-2204-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Крім того, запроваджується:

– обов’язкове страхування цивільної відповідальності за шкоду, яка може бути заподіяна третій особі або її майну внаслідок володіння, зберігання чи використання зброї;

– Єдиний державний реєстр цивільної зброї, встановлюються засади його ведення;

– обов’язкове проходження курсу з вивчення матеріальної частини зброї, правил поводження з нею та її застосування.

Визначаються заборонені до цивільного обігу вогнепальна зброя, бойові припаси до неї, частини зброї та додаткове обладнання до зброї.

Врегульовуються питання набуття у власність юридичними особами цивільної вогнепальної зброї та бойових припасів до неї, спадкування цивільної вогнепальної зброї та бойових припасів, зберігання цивільної зброї та бойових припасів, застосування цивільної вогнепальної зброї для захисту тощо.

Законодавство

Законопроект про взаємне визнання електронних підписів з ЄС можна обговорити

Опубліковано

on

Міністерство цифрової трансформації України оприлюднило для обговорення проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення укладення угоди між Україною та Європейським Союзом про взаємне визнання кваліфікованих електронних довірчих послуг та імплементації законодавства Європейського Союзу у сфері електронної ідентифікації», яким вносяться зміни до понад 80 законодавчих актів.

Зазначається, що у сфері електронних довірчих послуг:

– українці зможуть використовувати електронні підписи та печатки всіх рівнів довіри;

– з’явиться можливість віддаленої ідентифікації громадян для формування кваліфікованого сертифіката е-підпису;

– користувачі зможуть отримувати електронні довірчі послуги — навіть якщо їхній надавач припинить свою діяльність.

У сфері електронної ідентифікації:

– набуття статусу надавача послуг електронної ідентифікації буде законодавчо врегульовано;

– дотримання вимог щодо схем електронної ідентифікації у сфері е-урядування регулюватиметься законом.

У частині безпеки та контролю:

– вимоги з безпеки та захисту інформації узгодять з нормами ЄС;

– з’явиться можливість створення системи управління інформаційною безпекою замість комплексної системи захисту інформації;

– державну експертизу у сфері технічного захисту інформації замінять процедурою оцінки відповідності;

– замість державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації будуть проводити сертифікацію засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки;

– повноваження органів у сфері державного регулювання та контролю деталізують.

Зауваження та пропозиції до проекту акта надсилати протягом одного місяця з дня його оприлюднення на адресу електронної пошти: hello@thedigital.gov.ua.

Читати далі

Законодавство

Скасовано деякі реєстри та книги (журнали) нотаріусів

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Змін до Правил ведення нотаріального діловодства» від 18.02.2021 р. № 638/5.

Змінами до Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22 грудня 2010 р. № 3253/5, зокрема:

1) уточнено порядок дій у разі втрати документів нотаріального діловодства (п. 3.2, 3.4 розд. ІІІ);

2) Скасовано низку реєстрів та книг (журналів):

– Реєстр для реєстрації заборон відчуження нерухомого та рухомого майна, а також арештів, накладених на таке майно судами, слідчими органами, і реєстрації зняття таких заборон та арештів;

– Алфавітна книга обліку заповітів;

– Алфавітна книга обліку договорів відчуження нерухомого майна;

– Алфавітна книга обліку інших договорів;

– Алфавітна книга обліку договорів довічного утримання (догляду);

– Алфавітна книга обліку реєстрації заборон відчуження нерухомого майна та рухомого майна, а також арештів, накладених на таке майно судами, слідчими органами, і реєстрація зняття таких заборон та арештів;

– Журнал обліку викликів нотаріуса для вчинення нотаріальних дій поза приміщенням державної нотаріальної контори, державного нотаріального архіву, приміщенням, яке є робочим місцем приватного нотаріуса;

– Журнал реєстрації звернень, що надійшли під час прийому фізичних та юридичних осіб;

– Книга обліку літератури;

– Книга обліку видачі документів з архіву для ознайомлення;

– Розносна книга для місцевої кореспонденції;

– Журнал обліку відбитків печаток та штампів.

Також змінено порядок надсилання вихідних документів,  номенклатуру справ нотаріуса тощо.

Крім цього, наказом визначено, що номенклатури справ, складені та затверджені державними нотаріальними конторами, приватними нотаріусами на 2021 р., до набрання чинності наказом підлягають закриттю підсумковими записами з урахуванням необхідності закриття заведених у 2021 р. або перехідних справ, які виключені з номенклатури справ. При цьому у підсумковому записі зазначаються лише кількість і категорії фактично заведених у 2021 р. або перехідних справ, індекси справ яких виключені наказом.

Інші заведені у 2021 р. або перехідні справи продовжуються діловодством та враховуються при закритті номенклатури справ, складеної на виконання цього наказу.

Погодження номенклатур справ державних нотаріальних контор та приватних нотаріусів з відповідним державним нотаріальним архівом і експертною комісією територіального органу Міністерства юстиції у зв’язку зі змінами буде проводитись до 30 квітня 2021 р.

Читати далі

Законодавство

Зниження вимог до кваліфікації нотаріусів призведе до поширення рейдерських захоплень

Опубліковано

on

Нотаріальна палата України провела правову експертизу проекту Закону «Про внесення змін до Закону України «Про нотаріат» щодо спрощення доступу до нотаріальної діяльності» № 4632 та закликала народних депутатів відхилити вказаний законопроект, яким передбачається спрощення доступу до нотаріальної діяльності, зниження кваліфікаційних вимог до осіб, які бажають стати нотаріусами, а також зміни у порядку проведення кваліфікаційних іспитів.

Автори законопроекту мотивують необхідність його прийняття тим, що «штучні обмеження доступу до нотаріальної діяльності зменшують конкуренцію, збільшують монополізацію в цій сфері, здорожчують вартість послуг». З цими твердженням НПУ не погоджується, адже подібні вимоги існують в усіх країнах латинського нотаріату та вносилися у Закон України «Про нотаріат», зокрема з метою створення організаційних умов для приєднання України до Міжнародного союзу нотаріату (UINL), розвитку міжнародної співпраці, визнання нотаріальних документів України за якістю на рівні з європейськими.

На вартість нотаріальних дій впливає не кількість нотаріусів, а більше трьох десятків різноманітних чинників, наприклад, розміри податків та зборів, плата за користування реєстрами, матеріально-технічне забезпечення, зарплатний фонд кваліфікованого персоналу, вартість приміщень, оренди, комунальних та інших платежів, навчання та підвищення професійного рівня, страхування тощо.

Щодо так званого «зменшення конкуренції» та «монополії» варто зазначити, що використання авторами законопроекту таких понять свідчить про відсутність розуміння роботи органів нотаріату в цілому. Нотаріус не є суб’єктом підприємницької діяльності, не надає послуги (так само, як їх не надає суддя чи прокурор), а діє з метою реалізації функцій, на які уповноважений державою.

Враховуючи важливу роль нотаріату у правовій державі, вимоги до кандидатів не можуть бути заниженими та формальними. Зменшення вимог до кваліфікації нотаріусів призведе до численних порушень прав громадян, може бути використано в злочинних схемах, рейдерських захопленнях нерухомості та бізнесу.

Відсутність дефіциту нотаріусів в Україні підтверджує, зокрема тенденція до зменшення кількості нотаріальних дій: тільки за 2020 р. – на 17%. Крім того, середньостатистична кількість нотаріальних дій у 2020 р. становила 1567 на одного нотаріуса, тобто лише 6 нотаріальних дій на один робочий день одного нотаріуса.

НПУ запевняє, що чинні вимоги до осіб, які прагнуть отримати право на зайняття нотаріальною діяльністю, а також порядок проведення кваліфікаційного іспиту в повній мірі забезпечують чесну та об’єктивну оцінку знань кандидатів, поповнення рядів нотаріусів виключно висококваліфікованими, досвідченими професіоналами.

Детальніше ознайомитись з аналізом законопроекту можна за посиланням.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram