Connect with us

Законодавство

Потреба у зміні кількості суддів Верховного Суду відсутня – ВРП

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення Вищої ради правосуддя № 3301/0/15-19 про надання консультативного висновку до проекту Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо кількісного складу суддів Великої Палати Верховного Суду» (від 18 листопада 2019 р. № 2462).

Про зміни запропоновані цим законопроектом ми вже писали.

В оприлюдненому висновку ВРП зазначає, що погодження кількості суддів у судах відповідно до вимог ч. 6 ст. 19 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», п. 12 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про Вищу раду правосуддя» належить до дискреційних повноважень Вищої ради правосуддя. Вказане рішення ВРП приймає з урахуванням інформації про завантаженість суду,  кількість суддів тощо.

Зважаючи на вказані норми законодавства, враховуючи наявну інформацію про кількість у Верховному Суді нерозглянутих скарг та заяв (станом на 1 вересня 2019 р.), Вища рада правосуддя наголосила на відсутності потреби у зміні верхньої межі кількості суддів Верховного Суду, оскільки право громадян на доступ до суду не буде забезпечено повною мірою.

Ознайомитися з повним текстом рішення ВРП «Про надання консультативного висновку до законопроекту № 2462» № 3301/0/15-19 можна за цим посиланням.

Законодавство

Утворення і ліквідація районів – тільки за законопроектами, поданими КМУ

Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”» № 2653.

Ним внесено зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» – визначено терміни:

  • адміністративний центр територіальної громади – населений пункт (село, селище, місто), який має розвинуту інфраструктуру та в якому розташовані органи місцевого самоврядування територіальної громади;
  • території територіальної громади (громада) – територія, в межах якої територіальна громада здійснює свої повноваження щодо вирішення питань місцевого значення в межах Конституції і законів України, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

Також доповнено розд. V Прикінцевих та перехідних положень Закону пунктом 7-1 – уповноважити Кабінет Міністрів України, до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій, визначати адміністративні центри територіальних громад та територій територіальних громад, а також подавати до Верховної Ради України проекти законодавчих актів щодо утворення і ліквідації районів.

Читати далі

Законодавство

ФОПам більше не потрібно платити усі податки та збори аби перерахувати кошти на власний рахунок

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення зміни до Інструкції про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків – резидентів і нерезидентів» від 15 січня 2020 р. № 7.

Варто нагадати, що нещодавнім роз’ясненням з питань дотримання вимог цієї Інструкції НБУ радше заплутав підприємців і самозайнятих осіб, а не прояснив зміст її найбільш суперечливого положення.

Тепер постановою №7 скасовано норму щодо порядку використання поточних рахунків фізичних осіб-підприємців та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, закріплену постановою Правління Національного банку України від 27 грудня 2019 № 162.

Так, виключено абз. 3 п. 14 розд. I Інструкції, відповідно до якого «за поточними рахунками в національній валюті фізичних осіб – підприємців / фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюються всі види розрахунково-касових операцій відповідно до умов договору та законодавства України, крім операцій, пов’язаних із власними потребами. Ці особи після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом, мають право перерахувати кошти з таких рахунків на власні поточні рахунки, відкриті для власних потреб».

Читати далі

Законодавство

Кредитних посередників зобов’язали дотримуватися вимог захисту прав споживачів фінпослуг

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до Положення про встановлення вимог до кредитних посередників банків та їх діяльності у сфері споживчого кредитування» від 15 січня 2020 р. № 6.

Згідно зі змінами тепер банки повинні враховувати законодавство про захист прав споживачів фінансових послуг під час встановлення посередницьких відносин у сфері споживчого кредитування з кредитними посередниками та укладанні відповідних договорів.

Змінами до пп. 2 п. 9 та пп. 2 п. 9-1 розд. III для кредитних посередників та їхніх працівників встановлено вимогу щодо достатнього рівня знань законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг.

Також врегульовано, що під час перевірки і визначення ділової репутації кредитних посередників та їхніх працівників, банки мають враховувати випадки порушення законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг (пп. 4 п. 11, розд. III)

Крім цього, банки зобов’язані формувати запит до Національного банку про виключення з Переліку відомостей про кредитного посередника та про укладений з ним посередницький договір у зв’язку із припиненням підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця – кредитного посередника (пп. 3 п. 16 розд. IV).

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.