Connect with us

Законодавство

Правники-бакалаври дізнаватимуться чи прийняті до магістратури в е-кабінеті

Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку організації та проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти» від 5 квітня 2019 р. № 441.

Згідно з Порядком вступні випробування поділяються на єдині фахові випробування (ЄФВВ) щодо правничих компетентностей для вступників за спеціальностями «Право» та «Міжнародне право»; та на єдиний вступний іспит (ЄВІ) щодо вступного випробування з іноземної мови. Перелік спеціальностей, за якими проводиться єдиний вступний іспит, визначається Умовами прийому на навчання до закладів вищої освіти України у відповідному році (затверджується МОН).

Порядок поширюється на заклади вищої освіти, їх приймальні комісії, на вступників, Український центр оцінювання якості освіти та його регіональні центри, тощо.

Єдиний вступний іспит передбачає виконання тестової екзаменаційної роботи з англійської / німецької / французької / іспанської мови. Єдине фахове випробування потребує виконання тестової роботи з загальних питань щодо аналітичного, критичного та  логічного мислення (1 блок) та з 8 базових правничих дисциплін, зокрема цивільне, адмін. право, процесуальні питання та інше.

Реєстрацію вступників забезпечує приймальна комісія закладу освіти. Якщо особа бажає взяти участь у відборі на навчання на магістра права та магістра за іншими спеціальностями, її мають зареєструвати у комісії з відбору на навчання з правових дисциплін.

Вступник вважається зареєстрованим після отримання екзаменаційного листа, який формується за допомогою спеціального сервісу на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

Для кожного зареєстрованого вступника на сайті Українського центру оцінювання якості освіти створюється кабінет учасника ЄФВВ/ЄВІ, доступ до якого здійснюється за номером екзаменаційного листка та PIN-кодом, зазначеним у ньому.

Вступні випробування проводитимуться у 3 етапи – основна та додаткова сесії, а також спеціально організована сесія ЄВІ.

Зокрема, додаткова сесія організовуватиметься для тих, хто не зміг закінчити основну сесію через погане самопочуття не брав участь у першій частині випробувань через певні обставини, або через причини, незалежні від дій та волі вступників.

Результати вступних випробувань повідомлятимуться у кабінетах учасників ЄФВВ/ЄВІ протягом 14 календарних днів.

Наказом № 441 також затверджені Вимоги до використання приміщень закладів освіти для проведення вступних випробувань, де зокрема вказано, що аудиторії пунктів тестування повинні бути обладнані виключно аудиторною дошкою, годинником, 15 столами та стільцями для вступників, місцем для їхніх особистих речей, 1 стіл з 2 стільцями для інструкторів та 1-2 стільці для спостерігачів за випробуванням.

Пункт з тестування основної частини може створюватися в обласних центрах, м. Києві, в містах обласного підпорядкування, що визначаються Українським центром оцінювання якості освіти. Пункти тестування додаткової сесії створюватимуться лише у м. Києві. Спеціально організовані сесії ЄВІ розташовуватимуться у містах, де наявні регіональні центри оцінювання якості освіти.

Законодавство

Держгеокадастр взаємодіятиме з інформаційними системами автоматично

Набрав чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження змін до Порядку адміністрування Державного земельного кадастру» від 1 липня 2019 р. № 354.

За новою редакцією абз. 2 пп. 1.3.7 п. 1.3 Порядку адміністрування Кадастру здійснюється з метою забезпечення функціонування його програмного забезпечення, надання інформаційних сервісів, що використовується для забезпечення інформаційної взаємодії між кадастрами та інформаційними системами, а також між їх держателями та адміністраторами для користування відомостями Державного земельного кадастру.

Адміністратори тепер укладатимуть договори з Держгеокадастром, а не з Держземагентством. Вироблене програмне забезпечення адміністратором використовуватиметься, зокрема, Держгеокадастром та його територіальними органами для ведення Кадастру, суб’єктами інформаційної взаємодії інших кадастрів та інформаційних систем, тощо (нова редакція п. 2.1).

Тобто Кадастр в автоматичному режимі взаємодіятиме з різними системами (пп. 3.1.6 п. 3.1).

На автоматизацію роботи Кадастру спрямовані зміни, зокрема у абз. 4 пп. 1.3.1 п. 1.3, де локальні робочі місця користувачів системи замінені автоматизованими місцями, а також  у п.п. 3.6, 3.8, де зазначено, що технічне та технологічне забезпечення оброблення та систематизації відомостей про об’єкти Кадастру полягає у встановлені програмного забезпечення на автоматизованих робочих місцях.

Збереження та захист відомостей тепер забезпечуватиметься адміністратором шляхом реалізації функціонування комплексної системи захисту, застосування засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки та кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів з метою підтвердження цілісності даних, їх захисту, тощо (уточнено у п. 4.1).

Читати далі

Законодавство

Нещасні випадки під час навчання розслідуватимуть 5 днів чи 1 місяць?

Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу» від 16 травня 2019 р. № 659.

Положення встановлює єдиний порядок розслідування та обліку нещасних випадків, як у закладах освіти, так і в організаціях та на підприємствах під час професійного навчання.

Однак його дія не поширюється на працівників, які працюють на умовах трудового договору (контракту) або фактично допущені до роботи в закладах освіти, та щодо здобувачів освіти тих освітніх закладів, що належать до Міноборони України та МВС.

Розслідування має проводитися щодо нещасних випадків, які трапляються під час освітнього процесу та призводять до ушкодження здоров’я хоча б на 1 навчальний день та більше, чи до смерті через травми різного походження, отруєння, інші ушкодження, отримані внаслідок аварій, пожеж, тощо.

Детальніше визначено, що розслідуванню підлягають випадки, що сталися як безпосередньо під час проведення навчальних занять, та які стались під час прямування на заняття з одного корпусу закладу освіти до іншого пішки чи на транспорті, під час проведення позакласних, позашкільних та інших заходів у вихідні дні, якщо заходи здійснюються під безпосереднім керівництвом працівника закладу освіти, тощо.

Охоплюються всі можливі випадки, пов’язані з навчанням чи дозвіллям, які походять від навчального закладу (тренінги, спортивні заходи).

Щодо кожного нещасного випадку будь-який свідок має повідомляти вчителя, іншого представника закладу освіти, який в свою чергу забезпечує надання домедичної допомоги потерпілому та забезпечує недоторканість місця події (якщо це не загрожує життю та здоров’ю тих, хто там перебуває, і не призведе до ще тяжчих наслідків).

Медичний заклад обов’язково має надати на письмовий запит керівника закладу освіти довідку про характер і тяжкість ушкодження потерпілого.

Утворена комісія із розслідування нещасного випадку повинна брати до уваги і довідки, які надаватимуть батьки потерпілого, у тому числі після завершення лікування.

Комісія протягом 5 робочих днів має провести розслідування нещасного випадку, результатом якого будуть, зокрема, складені акти про розслідування та про нещасний випадок, що стався із здобувачем освіти.

Нещасні випадки, що сталися на підприємстві розслідуватимуться комісією освітнього закладу разом з представником підприємства.

Якщо про нещасний випадок потерпілий не повідомив протягом робочого / навчального дня, або певні наслідки проявилися не відразу (наприклад наслідки отруєння), то розслідування проводиться протягом місяця з дня одержання письмової заяви потерпілого.

Контроль над проведенням розслідування відбуватиметься зі сторони засновника приватного закладу освіти, чи керівника органу управління освітою, до сфери управління якого належить заклад освіти, а також професійними спілками, найманими особами з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності.

Водночас втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 31 серпня 2001 р. № 616

Читати далі

Законодавство

Як визначити знижку для транзитного вантажу на морському транспорті?

Набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства інфраструктури України» від 25 червня 2019 р. № 458.

Новою редакцією п. 1.10 розділу І Порядку справляння та розмірів ставок портових зборів, затвердженого наказом Міністерства від 27 травня 2013 р. № 316, встановлено, що для визначення питомої ваги транзитних вантажів, що навантажуватимуться або розвантажуватимуться на / із судна у певному морському порту України та в межах певного рейсу, кількість вантажу визначатимуть:

  • у тоннах – щодо навалочних, наливних, генеральних вантажі. Вага залізничних вагонів, вантажних автомашин і трейлерів не враховуватиметься у розрахунках, якщо вони не будуть оформлені з згідно коносаментами (Bill of Lading) як вантаж із визначенням їх ваги;
  • в умовних одиницях (TEU) – щодо універсальних та спеціалізованих контейнерів, що перевозяться суднами-контейнеровозами.

Зокрема 20-футовий контейнер вважатиметься за 1 TEU, а 40-футовий та більший – за 2 TEU”.

Знижка у 50% від ставок усіх видів портових зборів, крім адміністративного, для судна, що прибуває у морський порт із вантажем та здійснює його вивантаження, а потім завантажується та вибуває із морського порту, застосовуватиметься наступним чином:

  • питома вага транзитних вантажів, фактично навантажених / розвантажених із судна визначатиметься окремо за кожною операцією;
  • знижка до ставок корабельного та канального зборів застосовуватиметься при вході судна у морський порт згідно з розрахунком питомої ваги транзитних вантажів в обсязі вантажів, що розвантажуватимуться із судна; а знижка до ставок при виході судна із морського порту – згідно з розрахунком питомої ваги вантажів в обсязі вантажів, що навантажуватимуться;
  • знижка до ставок причального, маякового зборів застосовуватиметься згідно з розрахунком питомої ваги в обсязі транзитних вантажів, що розвантажуватимуться;
  • знижка до ставок санітарного, якірного зборів застосовуватиметься при виході судна із порту за розрахунком питомої ваги в обсязі транзитних вантажів, що навантажуватимуться на судно.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Порядку організації та проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти
||
№ Документа: 441
Дата прийняття: 05.04.2019
Дата набрання чинності: 07.05.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: 26.04.2019
Номер реєстрації в Мінюсті: 446/33417
Внутрішній номер документа: Немає
Про затвердження Порядку організації та проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти
||
№ Документа: 441
Дата прийняття: 05.04.2019
Дата набрання чинності: 07.05.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: 26.04.2019
Номер реєстрації в Мінюсті: 446/33417
Внутрішній номер документа: Немає