Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Про додаткову реабілітацію поліцейського має зазначати медична комісія МВС

Опубліковано

on

Вступив в силу наказ Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження Змін до Положення про діяльність медичної (військово-лікарської) комісії МВС» від 26 грудня 2018 р. № 1061.

Новим п. 6 розділу І визначено, що лікарська та військово-лікарська експертиза для –

  • кандидатів на службу в поліції;
  • кандидатів на вступ до навчальних закладів (НЗ);
  • резервістів військової служби;
  • кандидатів на військову службу за контрактом;
  • кандидатів на вступ до вищих військових НЗ,

– проводиться за рахунок коштів відповідного закладу охорони здоров’я МВС.

Медична чи військово-лікарська комісія МВС має право прийняти постанову про причинний зв’язок отримання поліцейським поранення чи травми відповідно до наданих їй акту про нещасний випадок та іншої медичної документації, що складено за результатами лікування постраждалої особи (новий п. 4 розділу VI).

Комісія повинна зазначати у своїй постанові щодо придатності особи до служби в поліції про необхідність додаткової медико-психологічної реабілітації, якщо у поліцейського під час стаціонарного обстеження виявлено гостре захворювання, загострення хронічного захворювання, і т.д. (доповнення до п. 7 розділу VI).

Кандидати на військову службу, резервісти та військовослужбовці згідно з направленням командира військової частини, в окремих випадках можуть проходити ВЛК за місцем проживання, а не за місцем дислокації військових частин (доповнення до п. 1 розділу VIІ).

Новою редакцією абз. 1 та пп. 1 п. 9 у розділі VIII вказано, що постанови ВЛК про причинний зв’язок поранень (контузій, травм, каліцтв) та захворювань поліцейських, а також колишніх осіб рядового і начальницького складу (яких раніше не було визначено) приймаються з такими формулюваннями:

«Поранення (контузія, травма, каліцтво), ТАК, отримане під час виконання службових обов’язків у період участі в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, із захисту незалежності, суверенітету і територіальної цілісності України» – якщо поранення одержане за зазначених обставин.

Також новим пп. 10 у п. 9 визначили формулювання у постанові як – «Захворювання, ТАК, одержане під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення» – якщо захворювання виникло під час перебування безпосередньо в районах антитерористичної операції в період її проведення, тощо.

Новою редакцією п. 19 розділу VIII вказано, що установлення причинного зв’язку захворювань, поранень, які призвели до смерті поліцейських (у т.ч. колишніх) та інших відповідних осіб, проводиться штатними комісіями з урахуванням раніше прийнятих постанови ВЛК про причинний зв’язок захворювань / поранень (за наявності) та висновку патолого-анатомічного дослідження про причину їх смерті, Вказана постанова раніше була обов’язковим для надання комісії.

Лікарська довідка про причину смерті (без проведення патолого-анатомічного дослідження) може бути врахована комісією як виняток, у разі підтвердження діагнозу медичною документацією, складеною за життя цієї особи.

Законодавство

Візу в Україну не обов’язково оформляти за кордоном

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил оформлення віз для в’їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію» від 6 березня 2019 р. № 368.

За новою редакцією абз. 7 п. 4 Правил, довгострокова віза на 90 днів може оформлюватися тепер не лише закордонною дипломатичною установою України, а й департаментом консульської служби МЗС.

Але виключно для іноземців або осіб без громадянства, які можуть в’їжджати в Україну без візи за законодавством України чи за міжнародними договорами України (новий абз. 8).

Довгострокову візу такі особи можуть отримати з метою:

  • працевлаштування/навчання;
  • реалізації проектів міжнародної технічної допомоги;
  • роботи у представництвах іноземних підприємств/у філіях банків, тощо.

Також візи можуть видаватися в цілях провадження культурної, наукової, освітньої діяльності, а також для вищевказаних осіб, які прибули з метою участі в міжнародних та регіональних волонтерських програмах.

Згідно з уточненням в абз. 2 п. 9, документи до департаменту консульської служби, як і до дипломатичної установи, можуть подаватися як особисто, так і через представника чи поштовими засобами.

Віза оформлюватиметься департаментом у загальний строк – до 10 робочих днів у звичайному порядку, та до 5 днів – у терміновому (п. 19).

Також за оформлення візи у департаменті МЗС справляється консульський збір у розмірі 150 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 25).

При чому у пунктах пропуску через державний кордон не застосовуватиметься подвійний тариф збору (абз. 3 п. 25).

Читати далі

Законодавство

Оператори систем розподілу мають деталізувати інвестиційні плани

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Змін до Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу» від 11 червня 2019 р. № 1030.

Уточненням у пп. 4 п. 2.4 глави 2 визначено, що пояснювальна записка інвестиційної програми підприємств з розподілу електричної енергії повинна містити, зокрема:

  • мету виконання запланованих робіт;
  • дані про схвалення/затвердження проектно-кошторисної документації;
  • опис планового економічного ефекту від запровадження інвестиційної програми,
  • відомості про планові роботи, їх етапи виконання та вартість тощо.

Згідно з новим абз. 2 п. 2.5 підприємство повинно додавати до проекту зведений реєстр номенклатури обладнання та матеріалів, що заплановано купувати протягом прогнозованого періоду та/або фактично куплено протягом базового періоду.

Читати далі

Законодавство

Електропостачальники – боржники не отримуватимуть клієнтських коштів

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Порядку розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання електропостачальників та внесення зміни до постанови НКРЕКП від 18 січня 2019 року № 26» від 18 червня 2019 р. № 1041.

Постановою № 26 затверджено Порядок розподілу коштів постачальників універсальних послуг, постачальника «останньої надії» та операторів системи розподілу, який діє до 1 липня 2019. Проте за змінами постанови № 1041 цей граничний термін скасовано.

За оновленим Порядком розподілу коштів електропостачальників, вони повинні відкрити поточні рахунки із спеціальним режимом використання в одному з уповноважених банків та повідомити про це НКРЕКП (регулятора). Перелік рахунків буде оприлюднений регулятором.

На такий відкритий рахунок буде здійснюватись зарахування плати за отриману електроенергію її покупцями та коштів споживачів енергії за договором про постачання електричної енергії споживачу.

Якщо електропостачальником буде прострочено оплату вартості електричної енергії, то оператор системи передачі направлятиме до уповноваженого банку довідку з повідомлення про заборгованість.

Оператор системи кожного дня поновлюватиме інформацію про стан заборгованості, подаючи до банку довідку та інформуючи про розмір заборгованості постачальника та НКРЕКП.

Банки відновлятимуть перерахунок коштів від покупців електрики на рахунки постачальника після погашення повної суми заборгованості перед оператором системи передачі.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Змін до Положення про діяльність медичної (військово-лікарської) комісії МВС
||
№ Документа: 1061
Дата прийняття: 26.12.2018
Дата набрання чинності: 12.02.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: 23.01.2019
Номер реєстрації в Мінюсті: 78/33049
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.