Connect with us

Законодавство

Продовження строку надання публічної інформації – до 20 днів, навіть якщо це проект землеустрою ділянки під водоймою

Київський апеляційний адміністративний суд визнав, що органи місцевого самоврядування мають право продовжити строк надання на запит громадянина публічної інформації, розпорядниками якої вони є, на 20 днів і в тому разі, коли обсяг запитуваної інформації великий.

1 лютого 2018 р. Київський апеляційний адміністративний суд виніс постанову у справі № 702/991/17 за позовом про визнання протиправною бездіяльності та зобов’язання вчинити дії.

Позивач звернувся до  виконавчого комітету сільської ради із запитом про надання копії проекту землеустрою, на земельну ділянку, що перебуває під водоймою, надану в оренду іншій особі.

Виконком надіслав позивачу письмову відповідь, що через великий обсяг запитуваної інформації копії цього документу нададуть пізніше.

Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 р. № 2939-VI у разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.

Не погоджуючи із отриманою відповіддю виконавчого комітету позивач подав до суду.

Суд першої інстанції прийшов до висновку, що на момент розгляду справи в судовому засіданні 20 денний термін не закінчився, а тому відмовив в задоволенні позову. Проте коли Київський апеляційний адміністративний суд  розглядав скаргу на це рішення, з моменту надіслання позивачем запиту та винесення постанови суду першої інстанції минуло вже більше 20 днів, а інформацію так і не надано. Отже, вимоги Закону України «Про доступ до публічної інформації» були порушені.

Відповідно ч.ч. 1, 2 ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 р. № 2939-VI, запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Згідно ч. 1 ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту, а також – продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження..

Статтею 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 р. № 280/97-ВР, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад віднесено, зокрема, координацію діяльності місцевих органів земельних ресурсів; підготовку висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; організацію і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

На підставі цих норм Київський апеляційний адміністративний суд визнав протиправною бездіяльність розпорядника інформації про земельні ділянки (проекти землеустрою) – виконавчий комітет місцевого органу самоврядування – та зобов’язав надати громадянину затребувану інформацію.

Рішення в ЄДРСР

Законодавство

Посередництво з працевлаштуванні за кордоном ліцензуватиме Мінекономіки

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до пункту 18 переліку органів ліцензування та зупинення дії підпункту 358 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України» від 12 лютого 2020 р. № 101.

Новою редакцією п. 18 Переліку органів ліцензування змінено орган ліцензування діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном з Мінсоцполітики на Мінекономіки.

Ця норма набирає чинності з 10 березня 2020 р.

Крім цього, зупинено до 10 березня 2020 р. дію пп. 358 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, за яким Мінекономіки здійснює ліцензування діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном та контроль за дотриманням суб’єктами господарювання відповідних ліцензійних умов.

Читати далі

Законодавство

Допомога дитині на майбутнє зменшить ризик народження дітей заради грошей

Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” щодо запровадження державної допомоги дитині на майбутнє» від 24.01.2020 р. № 2801.

Законопроектом пропонується розширити види державної допомоги сім’ям з дітьми – допомогою дитині на майбутнє.

В Комітеті зазначили, що допомога при народженні дитини у 2014 р. була встановлена в сумі 41 280 грн. і протягом шести років не змінювалась, незважаючи на значну інфляцію. Якщо збільшувати допомогу при народженні дитини, є ризик як її нецільового використання, так і народження дітей заради отримання коштів, що не сприяє їх нормальному вихованню. Водночас, у разі реалізації пропозиції про запровадження допомоги дитині на майбутнє можна уникнути цих ризиків та надати молодій людині після повноліття фінансові можливості для реалізації своїх планів.

Крім цього, в Комітеті визнали за доцільне при прийнятті законопроекту за основу:

  • передбачити прив’язку суми виплати до прожиткового мінімуму;
  • зазначити в тексті законопроекту,  що кошти допомоги на майбутнє мають зберігатися лише у державних банках;
  • вилучити норму щодо можливості вкладення коштів допомоги до інвестиційного фонду або до накопичувальної програми страхування життя, оскільки при цьому можливі зловживання та втрата коштів дитини.

Читати далі

Законодавство

Суддівським зарплатам «замороження» більше не загрожує

Комітетом Верховної Ради України з питань правової політики відхилив проект Закону «Про внесення зміни до пункту 24 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 23 грудня 2019 року № 2670.

Зазначений законопроект відомий серед правників як такий, яким пропонується «заморозити» з відтермінуванням на рік підвищення розміру базового окладу для суддів місцевих загальних, апеляційних та вищих спеціалізованих судів, а також ситуацію з виплатою заробітної плати працівникам апарату судів.

Як зазначив Голова ДСА України Зеновій Холоднюк, його положення суперечать Конституції України, і ДСА України вже здійснила виплати підвищеної суддівської винагороди суддям зазначених судів за січень 2020 р. Тому зворотній процес є неможливим.

З його позицією погодились представники Уряду, які зазначили, що не будуть наполягати на прийнятті законопроекту № 2670, позаяк він не знайшов підтримки серед членів комітету, а отже втратив шанси на прийняття у Верховні Раді України.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.