Connect with us

Законодавство

Проект ВРУ щодо контролювання доходів і витрат фізосіб Податковою

Верховна Рада України ухвалила проект Закону №1183 “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо добровільного одноразового декларування активів фізичних осіб”.

Його мета полягає в наступному:

  • З метою виявлення податкових злочинів і правопорушень проводиться добровільна кампанія декларування фізичними особами власного майна станом на 31.12.2019 в період з 01.01.2020 р. – 31.05.2020 р.
  • Запуск роботи системи контрольного моніторингу щодо витрат власних доходів фізособами.

Нові впровадження несуть зміни до:

  • Податкового кодексу;
  • Кримінального кодексу;
  • Кримінально-процесуального кодексу;
  • Кодексу про адміністративні правопорушення;
  • Кодексу адміністративного судочинства;
  • Закону “Про банки і банківську діяльність”;
  • Закону “Про регулювання містобудівної діяльності”;
  • Закону “Про захист економічної конкуренції”.

Для декларування власних активів громадянин України має можливість одноразово вказати інформацію, в якій будуть зазначені всі активи приватної власності. Зазначати, звідки взялося майно, та його вартість не потрібно.

До активів приватної власності відносяться:

  • валютні цінності;
  • цінні папери;
  • рухоме/нерухоме майно;
  • об’єкти незавершеного будівництва;
  • частки у майні юр.осіб;
  • інші нематеріальні активи в Україні і за кордоном.

Фіз.особа має право визначити обсяг доходу, з якого не був сплачений податок, та сплатити з нього 9 % в державний бюджет.

Якщо в період подання декларації суб’єкт розмістить кошти на депозит у банку держави на термін від 1 року без права повернення вкладу достроково або інвестує кошти в державні облігації зі строком обігу від 1 року з доходів, раніше з яких не був сплачений ПДФО, застосовується ставка 5%.

При декларуванні власних активів громадянин України звільняється від кримінальної, адміністративної та фінансової відповідальності щодо порушень податкового законодавства.

В процесі декларування активів держава гарантує:

  • не притягнення до відповідальності згідно вищевказаного Закону;
  • звільнення від надання повної інформації щодо джерел набуття активів;
  • збереження отриманої інформації та персональних даних суб’єкта в повній таємниці.

Після періоду декларування активів контролюючий орган застосовує метод контролю за доходами і витратами фізичних осіб. Порівняння отриманих і витрачених коштів проводиться в тому випадку, коли сума витрат перевищує 150 тисяч гривень.

У випадку перевищення витрат особи над власними доходами в розмірі 10 мінімальних заробітних плат (і більше), розпочинається процес з’ясування витрат. Вищевказана процедура спеціально вводиться в Україні з метою контролю приватних активів.

Якщо особа документально підтверджує власні витрати, контролюючий орган припиняє процедуру роз’яснення. В іншому випадку проводиться невиїзна документальна перевірка. У випадку підтвердження контролюючий орган встановлює податок на доходи суб’єкта у розмірі 18 %.

Ухвалення нового законопроекту дозволить підвищити протидію розмиванню бази податків, оцінити наявний майновий стан суб’єктів.

Законодавство

Два державних агентства у сфері мистецтва об’єднали

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності центральних органів виконавчої влади у сфері культури» від 27 травня 2020 р. № 434.

Уряд перейменував Державне агентство з питань мистецтв на Державне агентство з питань мистецтв та мистецької освіти та ліквідував Державне агентство з питань мистецької освіти.

Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра культури та інформаційної політики і який реалізує державну політику у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти.

Основними завданнями Держмистецтв є:

  • реалізація державної політики у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти;
  • внесення на розгляд Міністра культури та інформаційної політики пропозицій щодо формування державної політики у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти.

Читати далі

Законодавство

Затверджено нову Особову картку державного службовця

Набрав чинності наказ Національного агентства України з питань державної служби «Про затвердження форми Особової картки державного службовця» від 19 травня 2020 р. № 77-20.

Затверджено форму Особової картки державного службовця та встановлено, що:

  • Особова картка заповнюється в електронній формі українською мовою у називному відмінку без скорочень;
  • відомості, зазначені у пунктах 1 – 10 Особової картки, заповнює державний службовець, а відомості, зазначені у пунктах 11 – 18, – працівник служби управління персоналом;
  • до Особової картки та додатків до неї за потреби може додаватись необхідна кількість рядків та сторінок;
  • за наявності у державному органі інформаційної системи управління людськими ресурсами Особова картка зберігається в особовій справі у такій інформаційній системі (з проставленням кваліфікованого електронного підпису);
  • за відсутності у державному органі інформаційної системи управління людськими ресурсами заповнена Особова картка друкується та зберігається в особовій справі (з використанням власноручного підпису);
  • зміна відомостей в Особовій картці здійснюється шляхом їх оновлення в інформаційній системі управління людськими ресурсами або заміни відповідних сторінок в роздрукованій формі.

Також, наказом НАДС від 19 травня 2020 р. № 76-20, який набрав чинності 5 червня 2020 р., визнано таким, що втратив чинність, НАДС «Про затвердження форми Особової картки державного службовця та Інструкції щодо її заповнення» від 5 серпня 2016 р. № 156.

Читати далі

Законодавство

Законсервовані в’язниці продадуть

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» № 3591, який дозволить не тільки продавати законсервовані в’язниці, але й використовувати 70% надходжень від продажу на нове будівництво і реконструкцію старої в’язничної інфраструктури.

Пропонується внести зміни до ст.ст. 29, 30 Бюджетного кодексу України, якими   віднести до доходів загального фонду (30 %) та спеціального фонду (70 %) Державного бюджету України кошти, одержані від продажу відповідно до Закону України «Про управління об’єктами державної власності» нерухомого майна Державної кримінально-виконавчої служби України, що безпосередньо не забезпечує виконання встановлених законодавством завдань і функцій.

«На сьогодні у нас існує 27 законсервованих в’язниць, використовувати які, наприклад, для розвантаження слідчих ізоляторів, неможливо. Крім того, за останні три роки наповнення в’язниць скоротилось і стабілізувалось приблизно на рівні 35 тис осіб. Зважаючи на це, сьогодні ми вважаємо за доцільне закрити у 2020 році 9 установ виконання покарань і «донаповнити» відповідні по режиму тюрми, оптимізуючи таким чином видатки на тюремну систему», – пояснив Міністр юстиції України Денис Малюська.

Кошти, які надійдуть до спеціалізованого фонду бюджету, будуть спрямовані на проведення будівництва, реконструкції (реставрації) та капітального ремонту об’єктів Державної кримінальної-виконавчої служби України».

«Завдяки продажу законсервованих в’язниць, яких у нас надлишок, ми зможемо винести старі слідчі ізолятори за межі міст або у промзону, підвищити стандарти утримання ув’язнених та дотримання їхніх прав та зменшити витрати на поточне утримання СІЗО завдяки енергоефективності та відсутності потреби у постійних ремонтах», – каже Міністр юстиції.

Таким чином, реалізація цього законопроекту сприятиме поліпшенню умов тримання засуджених та осіб, узятих під варту, в установах виконання покарань без додаткового залучення коштів з державного бюджету та зменшить витрати на утримання закритих установ.

Ознайомитися з Проектом «Створення сучасних слідчих ізоляторів в Україні за рахунок закритих в’язниць» можна за посиланням.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.