Connect with us

Законодавство

Проекти фортифікаційних споруд треба узгоджувати з військовим командуванням

Опубліковано

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2023 р. № 1415, якою для підвищення обороноздатності держави на період воєнного стану в Україні Міністерству оборони, обласним, Київській міській, районним військовим (державним) адміністраціям, військовим адміністраціям населених пунктів, Державному агентству відновлення та розвитку інфраструктури доручено забезпечити будівництво військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд за рахунок і в межах видатків державного бюджету, місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.

Також установлено, що на період воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:

1) Міністерство оборони, Державна спеціальна служба транспорту, обласні, Київська міська, районні військові (державні) адміністрації, військові адміністрації населених пунктів, Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури є державними замовниками у сфері оборони щодо закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення (товарів подвійного призначення) для будівництва фортифікаційних споруд;

2) рішення про належність об’єктів будівництва з непостійним місцем розташування до фортифікаційних споруд та їх будівництво для потреб оборони приймається Генеральним штабом Збройних Сил шляхом погодження пропозицій військового командування, в межах території відповідальності якого буде здійснюватися таке будівництво, із зазначенням місць та кількості об’єктів будівництва, а також з урахуванням безпекової ситуації в ході будівництва та направляється до Міністерства оборони, відповідних обласних військових (державних) адміністрацій, Київської міської військової (державної) адміністрації для здійснення функцій замовника;

3) обласні військові (державні) адміністрації, Київська міська військова (державна) адміністрація у разі необхідності можуть делегувати функції замовника іншим обласним, районним військовим (державним) адміністраціям, військовим адміністраціям населених пунктів, Державному агентству відновлення та розвитку інфраструктури;

4) для зазначених об’єктів будівництва оформлення документів на право користування земельними ділянками, отримання містобудівних умов та обмежень не здійснюється;

5) будівництво фортифікаційних споруд здійснюється шляхом виконання будівельних робіт, придбання устаткування, здійснення авторського, технічного нагляду, інших робіт (послуг), зокрема в разі потреби вишукувальних і проектних робіт, витрати на які включені до зведеного кошторисного розрахунку, складеного відповідно до законодавства, з урахуванням безпекової ситуації в ході будівництва;

6) будівництво фортифікаційних споруд здійснюється з урахуванням положень Робочої документації «Будівництво інженерних споруд з метою зміцнення обороноздатності держави» (редакція 04 від 2023 року), а також з урахуванням необхідності улаштування невибухових загороджень (залізобетонних пірамід, надовбів, протитанкових ровів тощо) для прикриття фортифікаційних споруд, що розташовані на важливих (загрозливих) напрямках;

Читайте також: Інтерактивна карта споруд цивільного захисту з’явиться у Дії

7) згідно з договорами про виконання робіт з будівництва фортифікаційних споруд розроблення проектної документації може бути покладено на підрядника;

8) проектна документація щодо будівництва фортифікаційних споруд узгоджується з військовим командуванням, в межах території відповідальності якого здійснюється таке будівництво;

9) Міністерство оборони, обласні, Київська міська військові (державні) адміністрації, Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури затверджують примірний договір на будівництво фортифікаційних споруд (зокрема проектування). Примірний договір на будівництво фортифікаційних споруд (зокрема проектування), розроблений обласними військовими (державними) адміністраціями, застосовується районними військовими (державними) адміністраціями, військовими адміністраціями населених пунктів в межах відповідної області.

Крім того, доручено:

1) державним замовникам:

  • здійснювати контроль за матеріально-технічним, фінансовим та соціально-побутовим забезпеченням під час будівництва фортифікаційних споруд;
  • здійснювати контроль за якістю будівництва, ефективним і цільовим використанням бюджетних коштів;
  • під час розрахунку вартості основних матеріалів, необхідних для будівництва фортифікаційних споруд, при укладанні договорів на будівництво фортифікаційних споруд враховувати ціни, що склалися на ринку, зокрема у відповідному регіоні, та забезпечити укладення договорів за найбільш економічно вигідними цінами, що склалися на ринку;

Читайте також: Безпеку і оборону визначено пріоритетними напрямами інновацій

2) обласним, Київській міській, районним військовим (державним) адміністраціям, військовим адміністраціям населених пунктів забезпечити:

  • прийняття, утримання та обслуговування побудованих фортифікаційних споруд відповідно до порядку, визначеного Кабінетом Міністрів України;
  • визначення балансоутримувачів побудованих фортифікаційних споруд для утримання, обслуговування та відображення їх у бухгалтерському обліку;
  • поточне обслуговування фортифікаційних споруд та утримання їх у готовності до використання за призначенням за рахунок коштів відповідних балансоутримувачів;
  • передачу фортифікаційних споруд у тимчасове користування підрозділам сил оборони, визначеним у зверненні військового командування, в межах території відповідальності якого розташовані відповідні споруди;

3) Міністерству оборони забезпечити:

  • розроблення і подання Кабінетові Міністрів України проекту акта щодо затвердження порядку прийняття до сфери управління місцевих державних адміністрацій та до комунальної (спільної) власності територіальних громад фортифікаційних споруд, їх утримання, обслуговування та обліку;
  • ведення оперативного обліку фортифікаційних споруд, моніторингу виконання робіт, контролю за їх готовністю до використання за призначенням;
  • утримання та обслуговування фортифікаційних споруд, переданих у тимчасове користування.

Читайте також збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Деякі питання підвищення обороноздатності держави на період воєнного стану в Україні
||
№ Документа: 1415
Дата прийняття: 29.12.2023
Дата набрання чинності: 30.12.2023
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Деякі питання підвищення обороноздатності держави на період воєнного стану в Україні
||
№ Документа: 1415
Дата прийняття: 29.12.2023
Дата набрання чинності: 30.12.2023
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає