Connect with us

Законодавство

При розрахунку оподатковуваного доходу адвокатів будуть враховані рекламні послуги

Для більш точного визначення оподатковуваного доходу практикуючого адвоката, передбачена можливість враховувати і ті витрати, які були здійснені з метою купівлі рекламних послуг, пов’язаних з поширенням інформації про адвоката та пропонованих ним послуг. Формування відомостей про рекламні витрати повинні проводитися з урахуванням документально підтверджених платежів за такі послуги. Таке рішення знайшло своє відображення в тексті постанови КАС ВС №816 / 431/16 від 15.08.2019 року.

Подробиці причин прийнятого рішення

Звернення до суду з позовною заявою до ДФС з боку адвоката, було направлено в березні 2016 року. Суть позовної заяви полягала в скасуванні індивідуальної податкової консультації. Своє клопотання адвокат аргументував тим, що повинна бути передбачена система включення в розрахунок оподатковуваного чистого доходу, отримуваного в результаті ведення адвокатської діяльності, підтверджених витрат. Зокрема, мова йде про ті витрати, які спрямовані на оплату рекламних послуг адвоката.

Таку думку адвокат пояснює прямим зв’язком між рекламою і здійсненням діяльності в цілому, оскільки відсутність поширення інформації про можливості скористатися професійними послугами адвоката призведе до значного зменшення рівня його доходів. Посилаючись на норми Узагальнюючої податкової консультації, адвокат зазначив відсутність правового механізму, який дозволив би включити до розрахунку загального чистого доходу витрати на рекламу.

Місцевий суд, після розгляду позову прийняв рішення про задоволення такого, що призводить до скасування індивідуальної податкової консультації. Рішення місцевого суду було залишено без змін і після розгляду матеріалів справи в апеляційному суді. Представниками з боку відповідача структури ДФС, була подана касаційна скарга. Суть її полягала в скасуванні рішень судів, прийнятих раніше в частині задоволення позову. У скарзі відображалось прохання винести рішення щодо повної відмови в задоволенні позову.

Після розгляду касаційної скарги, Верховним судом України було прийнято рішення про залишення скарги без задоволення. ВС у своєму рішенні наголосив на необхідності врахування деяких ключових нюансів.

Можливість оскаржити в судовому порядку податкову консультацію контролюючого органу як правовий акт, який носить індивідуальний характер, є у платника податків в тому випадку, коли він вважає незаконним суть її викладу частково або повністю. Причиною для подачі такого позову може служити і протиріччя нормам або ж змісту відповідного податку чи збору наданої консультації контролюючого органу.

Поняття оподатковуваного доходу згідно з нормами чинного Податкового кодексу України визначається як розрахунок різниці між отриманим доходом з витратами, які необхідні для здійснення діяльності платника податків і які підтверджені документально (договори, чеки, виписки рахунків і так далі). Ця норма передбачає зміну подачі підзвітного доходу адвоката в меншу сторону, з умовою обов’язкового документального підтвердження витрат і приналежності їх до таких, які є обов’язковими для здійснення професійної діяльності.

Закон України «Про рекламу» дає визначення терміну реклама. Згідно з нормами закону, це розповсюджувана в будь-якій формі і будь-яким способом інформація про особу, послуги, товар, покликана ознайомити споживачів з пропонованими товарами або послугами, а також сформувати їх інтерес до запропонованих продуктів (товарів або послуг). Кінцевою метою реклами є збільшення попиту на ті товари або послуги, інформація про яких поширюється. Отже рекламні витрати безпосередньо впливають на здійснення господарської діяльності платником податків і є такими, які мають прямий зв’язок з отриманням доходу від  здійснення професійної діяльності.

Це означає, що підтверджені відповідними документами витрати адвоката, понесені в результаті придбання відповідних рекламних послуг, спрямованих на інформування потенційних клієнтів про послуги, що надаються адвокатом, можуть враховуватися при розрахунку доходу, оподатковуваного податком.

Законодавство

Затримки розрахунків за «зелену» енергію негативно вплинуть на інвестиційний клімат – АПУ

Комітет Асоціація правників України з питань енергетики, нафти та газу направив відкрите звернення Голові Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо необхідності своєчасного затвердження розміру вартості послуги із забезпечення збільшення частки виробництва електроенергії відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) та зазначення граничного терміну розрахунків з переможцями аукціонів за відпущену електроенергію.

Проаналізувавши Постанову «Про затвердження нормативно-правових актів, що регулюють діяльність гарантованого покупця та купівлі електричної енергії за «зеленим» тарифом» від 26 квітня 2019 р. № 641, в АПУ підкреслили, що норми законодавства не містять остаточної дати для затвердження Регулятором вартості послуг із забезпечення збільшення частки виробництва електроенергії з альтернативних джерел, що, у свою чергу, призведе до затримок остаточного розрахунку з виробниками ВДЕ.

У зв’язку з цим, на думку Комітету АПУ, для виконання вимог Закону України «Про альтернативні джерела енергії» потрібно зазначити граничний термін для розрахунків з переможцями аукціонів за відпущену електроенергію, – не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим періодом.

Крім цього, будь-які затримки виплат справлятимуть негативний вплив на інвестиційний клімат в Україні, відносини з державами та партнерами. Вони також призведуть до порушень строків виплат за кредитними договорами, укладеними для фінансування проектів. Це викликає недовіру фінансових установ, які уклали відповідні кредитні договори, до сектору ВДЕ та енергетики в цілому, що ускладнює подальше фінансування енергетичних проектів, а також підвищує вартість такого фінансування.

Таким чином, необхідно внести зміни до Постанови НКРЕКП від 26 квітня 2019 р. № 641 та привести Порядок купівлі гарантованим покупцем електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії, Типовий договір з переможцем аукціону у відповідність до Закону України «Про альтернативні джерела енергії».

Ознайомитись детальніше зі зверненням Комітету АПУ можна за цим посиланням.

Читати далі

Законодавство

Прикордонників на пенсії лікуватимуть у медзакладах Держприкордонслужби

Набрав чинності наказ Міністерства внутрішніх справ України «Про внесення змін до Інструкції про порядок надання медичної допомоги у закладах охорони здоров’я Державної прикордонної служби України» від 30 січня 2020 р. № 82.

Тепер у закладах охорони здоров’я Держприкордонслужби на медичному обслуговуванні можуть перебувати, поміж інших, пенсіонери із числа військовослужбовців Держприкордонслужби, яким відповідно до законодавства надано пільгу щодо безоплатного користування закладами охорони здоров’я Держприкордонслужби.

У разі надання амбулаторно-поліклінічної допомоги лікарські засоби за рецептами лікарів закладів охорони здоров’я Держприкордонслужби відпускаються безоплатно чи на пільгових умовах згідно з постановою Кабінету Міністрів України «Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань» від 17 серпня 1998 р. № 1303 та відповідно до Національного переліку основних лікарських засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2009 р. № 333.

Прикріплення особи на медичне обслуговування до закладу охорони здоров’я Держприкордонслужби проводиться за місцем проходження військової служби (роботи) або проживання (раніше – також з урахуванням Порядку вибору та зміни лікаря первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та форм первинної облікової документації, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 4 листопада 2011 р. № 756).

Читати далі

Законодавство

Банки повідомлятимуть виборчу комісію про відкриття рахунків виборчих фондів

Національний банк опублікував для громадського обговорення проект постанови Правління Національного банку України «Про Порядок відкриття і закриття рахунків виборчих фондів».

Проект постанови розроблено відповідно до вимог Виборчого кодексу України, що набрав чинності 1 січня 2020 р., згідно з якими, порядок відкриття і закриття рахунків виборчих фондів відповідно до норм Кодексу встановлюється Національним банком України за погодженням з Центральною виборчою комісією.

У проекті постанови, зокрема, визначається порядок відкриття і закриття рахунків виборчих фондів та встановлюється обов’язок банків повідомляти:

  • Центральну виборчу комісію та Національне агентство з питань запобігання корупції про відкриття рахунків виборчих фондів кандидатів на пост Президента України, політичної партії, яка висунула кандидатів у народні депутати України у загальнодержавному виборчому окрузі та їх реквізити;
  • регіональне або територіальне представництво Центральної виборчої комісії та Національне агентство з питань запобігання корупції про відкриття поточного рахунку виборчого фонду кандидата у народні депутати України у загальнодержавному виборчому окрузі та його реквізити;
  • територіальну виборчу комісію про відкриття рахунків виборчих фондів організації політичної партії, яка висунула виборчий список, кандидата в депутати в багатомандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости села, селища та їх реквізити.

Ознайомитись з проектом постанови Правління НБУ можна за цим посиланням. Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 28 березня 2020 р. на електронну адресу nbu@bank.gov.ua.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.