Connect with us

Законодавство

Ратифіковано Протокол про уникнення подвійного оподаткування в рамках домовленості Урядів України і Туреччини

Протокол між Урядами Туреччини та України було ратифіковано в стінах Верховної Ради України 18 вересня 2019 року. Положення Протоколу спрямовані на внесення змін до чинної Угоди, щодо попередження подвійного оподаткування, а також уникнення ухилень від сплати податкових зборів (на доходи і майно). Рішення про ратифікацію Протоколу отримало підтримку більшості народних обранців (320 позитивних голосів).

Нагадаємо, Угода між Урядами Турецької Республіки та України була укладена 2 роки тому (09 жовтня 2017 року). Внесені зміни ратифіковані 18 вересня 2019 року Протоколом, стали необхідними, на думку Урядів Туреччини і України, в ході проведення переговорів щодо питань подвійного оподаткування та ухилення від сплати податків на доходи і майно. Досягнуті домовленості знайшли своє відображення в таких положеннях Протоколу як:

  1. Визначення чіткого переліку податків, регульовані Угодою відповідно до національного законодавства обох сторін.
  2. Термін «резидент» розширено. Ця умова необхідна до виконання в зв’язку з Конвенцією ОЕСР.
  3. Стаття, що містить норми, що регулюють порядок здійснення обміну інформацією між Україною та Туреччиною викладається в новій редакції. Це дозволить значно розширити допустимі межі в обміні інформацією, що стосується податків, так як усуваються застереження, що перешкоджали повноцінному обміну даними. Таким чином, вимоги національного інтересу або банківська таємниця не впливатимуть на здійснення обміну інформацією.
  4. Стягнення податків буде здійснюватися при обопільній підтримці договірних сторін. Ця норма досягнута завдяки новій статті, яка регулює порядок надання правової допомоги, сприянню стягнень заборгованостей по сплаті податків.

Чи дійсно необхідна ратифікація Протоколу?

Повідомляється, що попередні домовленості між Україною і Турецькою Республікою втратили свою актуальність, на тлі вимог до стандартів, викладених в Конвенції Організації економічного співробітництва і розвитку. Крім того, положення Угоди допоможуть запобігти ухилення від обов’язкової сплати податків на дохід або майно. В рамках міжнародних відносин покращиться правова підтримка щодо стягнення податків. Отже, ратифікація Протоколу є більшою мірою необхідністю.

Законодавство

Періодичність перевірок суб’єктів первинного фінансового моніторингу узалежнили від їх ризиковості

Набрало чинності рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про внесення змін до Порядку контролю за дотриманням професійними учасниками фондового ринку (ринку цінних паперів) вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 29 серпня 2019 року № 470.

Зміни внесені до п. 2 розд. II зазначеного Порядку і стосуються періодичності проведення перевірок суб’єктів первинного фінансового моніторингу:

  • абз. 1 викладено у новій редакції: «Включення суб’єкта первинного фінансового моніторингу до плана-графіка проведення перевірок здійснюється на підставі оцінки ризику суб’єкта первинного фінансового моніторингу бути використаним для відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення».
  • абз. 2, 3 (щодо частоти проведення перевірок та щодо дати, з якої починається відлік строку для визначення початку наступної планової перевірки) виключено.

Читати далі

Законодавство

Вводиться централізований облік доручень правоохоронних органів на митний огляд товарів і транспортних засобів

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту з організації централізованого надсилання правоохоронними органами в електронному вигляді доручень на проведення митного огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення» від 2 жовтня 2019 р. № 861.

Постановою, з метою забезпечення уніфікованого обліку доручень на проведення митного огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які направляються правоохоронними органами, відстеження результатів їх направлення, уникнення зловживань у цій сфері передбачено запровадження централізованого надсилання зазначених доручень в електронному вигляді із використанням відповідної інформаційної систем.

Учасники експериментального проекту використовують на безоплатній основі тестову версію інформаційної системи, що забезпечує централізоване надсилання правоохоронними органами та отримання органами доходів і зборів в електронному вигляді доручень на проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення.

Зазначені доручення надсилаються правоохоронними органами органам доходів і зборів централізовано в електронному вигляді з використанням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої посадової особи правоохоронного органу та обов’язково повинні містити інформацію про підстави їх надсилання, номер відповідного провадження (справи), строк виконання, відомості про товари, осіб, які їх переміщують, та/або про транспортні засоби комерційного призначення, з використанням яких можуть бути вчинені порушення законодавства з питань митної справи.

У разі відсутності в дорученні усієї інформації таке доручення не є підставою для проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення органами доходів і зборів, про що невідкладно інформується відповідний правоохоронний орган шляхом направлення повідомлення електронними каналами зв’язку.

Максимальний строк дії доручень, які надсилаються до органів доходів і зборів, не може перевищувати 90 календарних днів з моменту надсилання.

Підготовку необхідних змін до нормативно-правових актів, а також розробку необхідного програмного забезпечення буде здійснено за результатами розпочатого експериментального проекту.

Читати далі

Законодавство

Для належного облаштування Державного кордону потрібна смуга у 50 метрів

Комітет ВР з питань національної безпеки, оборони та розвідки на своєму засіданні ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти у другому читанні та в цілому проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо інженерно-технічного облаштування та утримання державного кордону» № 0905.

Задля створення належних умов для інженерно-технічного облаштування державного кордону України із суміжними державами, насамперед з Російською Федерацією, забезпечення виконання Держприкордонслужбою завдань з охорони та захисту державного кордону, запропоновано внести зміни до Земельного кодексу України, Водного кодексу України, Закону України «Про державний кордон України», а саме:

  • визначити розмір земельних ділянок, які надаються органам Державної прикордонної служби України для будівництва та утримання інженерно-технічних та фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій шириною до 50 метрів уздовж лінії державного кордону на суші, по берегу української частини прикордонної річки, озера або іншої водойми,
  • звільнити зазначені вище органи у зв’язку із цим від відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, пов’язаних із вилученням ділянок для облаштування кордону.
З текстами законів можна ознайомитися в системі LEX, замовивши тестовий доступ.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.