Connect with us

Законодавство

Не всі договори оренди державного чи комунального майна потребуватимуть нотаріального посвідчення

13 вересня 2019 р. Верховна Рада України прийняла за основу законопроект №1055-1 «Про оренду державного та комунального майна».

Метою нормативного акту є підвищення ефективності орендних відносин, спрощення та осучаснення процедури оренди державного та комунального майна,  забезпечення конкурентоспроможності державного та комунального майна у відносинах оренди та пожвавлення  економічного розвитку процесів, залучення додаткових інвестицій, посилення захисту прав орендарів тощо.

Законопроектом запроваджуються нові механізми передачі майна орендарю шляхом проведення електронного аукціону, встановлюються засоби запобігання зловживанням при передачі державного та комунального майна в оренду.

Відтепер, у сфері господарювання, за договором оренди у користування передається єдиний майновий комплекс підприємства, його структурний підрозділ, нерухоме та інше окреме індивідуально визначене майно, що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ). З переліку об’єктів оренди виключено умову, щодо відокремленої земельної ділянки, на якій розміщений об’єкт.

Тепер, Кабінет Міністрів України, здійснюючи управління об’єктами державної власності, визначає порядок передачі майна в оренду, замість порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна.

Проведення оцінки майна є обов’язковим у разі обміну, страхування державного майна, майна, що є у комунальній власності, а також повернення цього майна на підставі рішення суду; а у разі приватизації, оренди та іншого відчуження обов’язкова оцінка проводиться у випадках, встановлених законами.

Договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), предметом якого є майно державної або комунальної власності, не підлягає нотаріальному посвідченню у разі, якщо він укладений за результатами електронного аукціону строком більше ніж на п’ять років.

Право користування нерухомим майном, яке виникає на підставі договору найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менш як три роки, предметом якого є майно державної або комунальної власності, не підлягає державній реєстрації у разі його укладення за результатами електронного аукціону.

Державний орган з питань банкрутства позбувся повноважень щодо забезпечення формування і реалізацію державної політики у сфері функціонування електронної торгової систем.

Державні інформаційні ресурси або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, повинні оброблятися в ЕТС, яка відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 27001, що підтверджується сертифікатом відповідності, а не лише в системі із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю.

Законодавство

На рецензування висновків судових експертів – до 30 календарних днів

Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Порядку проведення рецензування висновків судових експертів» від 3 лютого 2020 р. № 335/5.

Відповідно до Порядку метою рецензування висновків судових експертів є вдосконалення професійної майстерності експертів, поліпшення якості та обґрунтованості їх висновків.

Рецензування не проводиться з метою спростування чи підтвердження висновків.

Підставами для рецензування висновків судових експертів, проектів висновків є:

  • план рецензування висновків судових експертів науково-дослідних установ судових експертиз Міністерства юстиції України;
  • договір або план щодо підготовки (стажування) фахівця, який має намір отримати (підтвердити) кваліфікацію судового експерта.

План рецензування складається на рік, формується структурним підрозділом Міністерства юстиції України, на який покладено функції організаційно-управлінського та науково-методичного забезпечення судово-експертної діяльності, та затверджується заступником Міністра, який координує роботу цього структурного підрозділу.

На рецензування подаються якісні копії висновків та додатків до них.

Рецензування проводять співробітники науково-дослідних установ судових експертиз Міністерства юстиції України (НДУСЕ), які мають кваліфікацію судового експерта з тієї експертної спеціальності, за якою складено поданий на рецензування висновок, та не менше ніж трирічний стаж експертної роботи.

Рецензування здійснюється у строк:

  • до 30 календарних днів – щодо висновків, передбачених Планом рецензування;
  • до 14 календарних днів – щодо висновків, які подаються під час підготовки (стажування) фахівців, які мають намір отримати (підтвердити) кваліфікацію судового експерта.

Рецензія складається окремо на кожний висновок та містить розгорнуту характеристику висновку щодо його відповідності вимогам нормативно-правових актів з питань судово-експертної діяльності та методикам проведення судових експертиз.

Рецензії на висновки, передбачені Планом рецензування, надсилаються супровідним листом НДУСЕ до Міністерства юстиції України, а рецензії, складені під час підготовки (стажування) фахівців, – залишаються в НДУСЕ.

Зразок рецензії наведено у Додатку до Порядку.

Читати далі

Законодавство

Статус учасника бойових дій – за показаннями свідків

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 413» від 12 лютого 2020 р. № 76.

Змінами до п. 2 Порядку надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, що статус учасника бойових дій також надаватиметься:

особам, які у період до набрання чинності Законом України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, брали безпосередню участь в антитерористичній операції, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення не менше ніж 30 календарних днів, у тому числі за сукупністю днів перебування в районах її проведення, у взаємодії із Збройними Силами, МВС, Національною поліцією, Національною гвардією, СБУ та іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.

Дія цього пункту не поширюється на працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися та брали безпосередню участь у забезпеченні проведення антитерористичній операції, а також на осіб, які добровільно забезпечували (або добровільно залучалися до забезпечення) проведення антитерористичної операції (у тому числі провадили волонтерську діяльність).

Змінами до п. 4 Порядку визначено, що підставою для надання статусу учасника бойових дій вищезазначеним особам є (але не виключно):

  • довідка органів, які згідно із Законом України «Про боротьбу з тероризмом» визначені суб’єктами, які безпосередньо здійснюють боротьбу з тероризмом;
  • витяг з наказу Антитерористичного центру при СБУ.

У разі відсутності зазначених документів підставою для надання статусу учасника бойових дій є свідчення (заява) свідків, які мають документальне підтвердження своєї участі в антитерористичній операції за період, за який вони свідчать, підпис на яких повинен бути засвідчений нотаріально, а також медичні документи, що підтверджують отримання особою поранення, контузії, каліцтва під час безпосереднього залучення до виконання завдань антитерористичної операції.

Читати далі

Законодавство

Регіональні сервісні центри МВС ліквідовано

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання територіальних органів Міністерства внутрішніх справ» від 12 лютого 2020 р. № 79.

Уряд скоротив кількість територіальних органів МВС, ліквідувавши регіональні сервісні центри.

«Реалізація цієї постанови дозволить зменшити адміністративні витрати, спростити процедуру забезпечення підрозділів, які безпосередньо надають послуги, спеціальною та бланковою продукцією», – зазначив міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков.

Повний перелік територіальних органів з надання сервісних послуг МВС, що ліквідуються, зазначений у Додатку до Постанови.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.