Connect with us

Законодавство

Рівень довіри менше 10% – сигнал для відставки Президента

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до статті 15 Закону України “Про вибори Президента України” (щодо підстав прийняття Верховною Радою України постанови про проведення позачергових виборів Президента України)» № 2516.

Законопроектом пропонується внести зміни до ст. 15 Закону України «Про вибори Президента України», якими визначити перелік підстав прийняття Верховною Радою України постанови про проведення позачергових виборів Президента України, а саме у разі:

  • відставки Президента України;
  • неспроможності Президента України виконувати свої повноваження за станом здоров’я;
  • усунення Президента України з поста в порядку імпічменту;
  • смерті Президента України.

У разі відставки Президент виконує свої повноваження до офіційного оприлюднення заяви Президента України про свою відставку, або до оприлюднення рішення Верховної Ради України про самоусунення Президентом України від виконання повноважень Президента. Відставка Президента набуває чинності з моменту проголошення ним особисто заяви про відставку на засіданні Верховної Ради.

Неспроможність виконання Президентом України своїх повноважень за станом здоров’я встановлюється на підставі медичного висновку та письмового подання Верховного Суду за зверненням Верховної Ради України в порядку, визначеному Законом України «Про Регламент Верховної Ради України».

Імпічментом визнається парламентська конституційна процедура розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста при наявності ознак державної зради або іншого злочину, наслідком якої може бути дострокове припинення його повноважень. Порядок проведення процедури імпічменту визначається законами України «Про Регламент Верховної Ради України» та «Про особливу процедуру усунення Президента України з поста (імпічмент)».

Президент України обов’язково подає у відставку у разі зменшення довіри до нього громадян України до 10 відсотків. Рівень довіри до Президента України визначається загальнонаціональними опитуваннями, соціологічними дослідженнями.

Законодавство

Перевезення пасажирів пропонують визнати суспільно важливою послугою

Міністерство інфраструктури України оприлюднило для обговорення проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів автомобільним та міським електричним транспортом».

Законопроект покликаний вирішити проблеми з недостатньою кількістю сучасних автобусів середньої та великої пасажиромісткості, недотриманням графіку руху громадського транспорту та низку інших питань. Ним, зокрема, пропонується:

  • визначити відповідальними за організацію пасажирських перевезень в межах району обласну держадміністрацію або ОТГ;
  • впровадити на транспорті систему отримання оплати за послуги та фінансового відшкодування, що виплачується перевізникам;
  • забезпечити підтримку екологічного транспорту.

Новим абзацом ч. 1 ст. 1 Закону «Про автомобільний транспорт» пропонується визнати послугу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що становить загальний економічний інтерес, – суспільно важливою послугою.

Так само суспільно важливою послугою запропоновано визнати перевезення міським електричним транспортом (нова ч. 9 ст. 4 Закону «Про міський електричний транспорт»).

Ознайомитися із законопроектом повністю та висловити зауваження й пропозиції можна до 10 вересня 2020 р. на е-mail: obgovorennia@mtu.gov.ua, yusina@mtu.gov.ua.

Continue Reading

Законодавство

ФОПам більше не треба доводити відсутність вини в разі збою роботи електронного кабінету

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» від 14 липня 2020 р. № 786-IX.

Ним внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема, електронної взаємодії платників податків з податковими органами. Копії податкових повідомлень-рішень та інші документи, які податковий орган надсилає платнику, будуть відображатися в електронному кабінеті.

Визначено, що контролюючий орган веде листування з платниками податків в електронній формі, якщо вони подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет та скасовано вимогу про подання заяви платником податків на приєднання до договору про визнання електронних документів.

Запроваджується автоматична реєстрація в електронному кабінеті отриманих документів від платника податків та передбачено, що в електронному кабінеті мають міститися дані щодо суми та дати узгодження грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом.

Також спрощується механізм доведення платником податків відсутності його вини через технічний збій у роботі електронного кабінету, зокрема, скасовується необхідність підтвердження технічним адміністратором та/або методологом факту технічного збою, методологічних або технічних помилок.

Скасовується вимога обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та витрат, а також скасовується обов’язок ведення книги обліку доходів для ФОП 1 та 2 групи спрощенців та 3 групи, які не є платниками ПДВ.

Такий платник податків за власним бажанням може вести книгу обліку доходів в паперовому або електронному вигляді. Відповідальність, у вигляді штрафів за неведення або помилки у книзі доходів, настає, тільки якщо такий платник повідомив про бажання вести книгу обліку доходів.

ФОПи на загальній системі можуть вести облік також у паперовому або електронному вигляді, але за типовою формою, визначеною Міністерством фінансів.

Крім цього, полегшено умови податкових перевірок – при перевірці оформлення працівників усунуто можливість опитувати працівників і роботодавців про виплачені пасивні доходи та інші додаткові блага та відшкодування.

Continue Reading

Законодавство

Можна оформити е-квиток для поїздки різними видами транспорту

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо впровадження послуги з оформлення єдиного електронного квитка» від 29 липня 2020 р. № 691.

Уряд погодився з пропозицією Міністерства інфраструктури стосовно впровадження послуги з оформлення єдиного електронного квитка на транспортному порталі електронних послуг шляхом реалізації до 30 червня 2021 р. експериментального проекту.

Замовлення, придбання та повернення єдиного електронного квитка в кабінеті пасажира здійснюється відповідно до умов публічної оферти та передбачає такі дії:

  • авторизація та автентифікація особи, яка має намір придбати квиток, в кабінеті пасажира;
  • заповнення та подання особою, яка має намір придбати квиток, онлайн-заяви про оформлення єдиного електронного квитка для проїзду транспортом загального користування (залізничний, автомобільний і авіаційний, а також міський електротранспорт, у тому числі метрополітен) у внутрішніх пасажирських перевезеннях;
  • підтвердження особою, яка має намір придбати квиток, правильності внесених даних та надання згоди на обробку персональних даних;
  • внесення особою, яка має намір придбати квиток, плати за послугу з перевезення обраними видами транспорту у складі єдиного електронного квитка та послуги з його оформлення;
  • формування QR-коду, після чого сформований електронний квиток закріплюється в кабінеті пасажира та надсилається на контакти з розділу інформації про пасажира;
  • повернення єдиного електронного квитка та електронних проїзних документів (квитків), що увійшли до його складу, здійснюється через кабінет пасажира шляхом складення відповідної заяви про повернення. Кошти повертаються особі, яка здійснювала придбання єдиного електронного квитка, відповідно до умов фінансових установ та перевізників без повернення плати за його оформлення.

Сформований єдиний електронний квиток пред’являється пасажиром в паперовому вигляді або на електронному носії інформації (мобільний телефон, смартфон, планшет тощо) за вимогою уповноваженої особи перевізника.

Уповноважені особи АТ «Укрзалізниця», ТОВ «Авіакомпанія Скайап» та інших перевізників, що добровільно приєдналися до участі в експериментальному проекті, проводять перевірку єдиного електронного квитка за допомогою технічних засобів, зокрема з використанням унікального електронного ідентифікатора (QR-коду) чи в інший технічний спосіб, доступний представникам перевізників.

Continue Reading

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Telegram