Connect with us

Законодавство

СБУ більше не розвідувальний орган

Опубліковано

Набрав чинності Закон України «Про розвідку» від 17 вересня 2020 р. № 912-IX.

Закон визначає правові та організаційні засади функціонування розвідки, правовий статус і соціальні гарантії співробітників розвідувальних органів України та осіб, залучених до виконання розвідувальних завдань, а також порядок здійснення контролю за розвідкою.

З метою ефективного виконання завдань розвідки в Україні функціонує розвідувальне співтовариство:

– координаційний орган з питань розвідки;

– розвідувальні органи, визначені цим Законом;

– Служба безпеки України;

– визначені Радою національної безпеки і оборони України інші складові сектору безпеки і оборони, що залучаються розвідувальними органами до виконання розвідувальних завдань та посилення розвідувальних спроможностей держави.

Оперативні підрозділи Центрального управління Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, відповідно до цього Закону можуть проводити розвідувальні заходи з метою отримання інформації в інтересах контррозвідки.

Координаційний орган з питань розвідки може утворюватися Президентом України як постійно діючий допоміжний або інший визначений ст. 106 Конституції України орган. Рішення координаційного органу з питань розвідки, введені в дію актами Президента України, є обов’язковими до виконання всіма суб’єктами розвідувального співтовариства.

Загальна координація діяльності суб’єктів розвідувального співтовариства здійснюється Радою національної безпеки і оборони України.

Розвідувальними органами є:

– Служба зовнішньої розвідки України;

– розвідувальний орган Міністерства оборони України;

– розвідувальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону.

Забороняється розвідувальної діяльності іншими державними органами, військовими формуваннями, підприємствами, установами, організаціями будь-якої форми власності або фізичними особами, крім проведення розвідувальних заходів та здійснення спеціальної розвідки іншими суб’єктами розвідувального співтовариства у випадках, передбачених цим Законом.

Контроль за розвідувальними органами віднесено до компетенції Президента України, Верховної Ради (парламентський контроль), Рахункової палати (державний зовнішній фінансовий контроль), та передбачено участь громадян України.

Визначається, що інформація про розвідувальну діяльність, про методи розвідки, сили і засоби розвідки, задіяні у здійсненні розвідувальної діяльності, розвідувальна інформація тощо, належить до таємної інформації та підлягає віднесенню до розвідувальної таємниці та/або державної таємниці.

Крім цього, оптимізовано кадрове забезпечення, удосконалено систему професійної підготовки співробітників, механізми фінансування та матеріально-технічне забезпечення розвідувальних органів.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Про розвідку
||
№ Документа: 912-IX
Дата прийняття: 17.09.2020
Дата набрання чинності: 24.10.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про розвідку
||
№ Документа: 912-IX
Дата прийняття: 17.09.2020
Дата набрання чинності: 24.10.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає