Connect with us

Законодавство

СБУ більше не розвідувальний орган

Дата публікації:

Набрав чинності Закон України «Про розвідку» від 17 вересня 2020 р. № 912-IX.

Закон визначає правові та організаційні засади функціонування розвідки, правовий статус і соціальні гарантії співробітників розвідувальних органів України та осіб, залучених до виконання розвідувальних завдань, а також порядок здійснення контролю за розвідкою.

З метою ефективного виконання завдань розвідки в Україні функціонує розвідувальне співтовариство:

– координаційний орган з питань розвідки;

– розвідувальні органи, визначені цим Законом;

– Служба безпеки України;

– визначені Радою національної безпеки і оборони України інші складові сектору безпеки і оборони, що залучаються розвідувальними органами до виконання розвідувальних завдань та посилення розвідувальних спроможностей держави.

Оперативні підрозділи Центрального управління Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, відповідно до цього Закону можуть проводити розвідувальні заходи з метою отримання інформації в інтересах контррозвідки.

Координаційний орган з питань розвідки може утворюватися Президентом України як постійно діючий допоміжний або інший визначений ст. 106 Конституції України орган. Рішення координаційного органу з питань розвідки, введені в дію актами Президента України, є обов’язковими до виконання всіма суб’єктами розвідувального співтовариства.

Загальна координація діяльності суб’єктів розвідувального співтовариства здійснюється Радою національної безпеки і оборони України.

Розвідувальними органами є:

– Служба зовнішньої розвідки України;

– розвідувальний орган Міністерства оборони України;

– розвідувальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону.

Забороняється розвідувальної діяльності іншими державними органами, військовими формуваннями, підприємствами, установами, організаціями будь-якої форми власності або фізичними особами, крім проведення розвідувальних заходів та здійснення спеціальної розвідки іншими суб’єктами розвідувального співтовариства у випадках, передбачених цим Законом.

Контроль за розвідувальними органами віднесено до компетенції Президента України, Верховної Ради (парламентський контроль), Рахункової палати (державний зовнішній фінансовий контроль), та передбачено участь громадян України.

Визначається, що інформація про розвідувальну діяльність, про методи розвідки, сили і засоби розвідки, задіяні у здійсненні розвідувальної діяльності, розвідувальна інформація тощо, належить до таємної інформації та підлягає віднесенню до розвідувальної таємниці та/або державної таємниці.

Крім цього, оптимізовано кадрове забезпечення, удосконалено систему професійної підготовки співробітників, механізми фінансування та матеріально-технічне забезпечення розвідувальних органів.

Законодавство

Отримувачів гуманітарної допомоги внесуть до системи, інтегрованої з держреєстрами

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання організації ведення автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги» від 9 жовтня 2020 р. № 927.

Затверджене нею Положення визначає основні процеси, суб’єктів та структуру автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги, а також умови її функціонування.

Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги використовуватиме систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів для інформаційної взаємодії з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Державним реєстром фізичних осіб – платників податків, Єдиним державним інформаційним веб-порталом «Єдине вікно для міжнародної торгівлі», іншими державними електронними інформаційними ресурсами відповідно до єдиних форматів електронних повідомлень та обміну даними системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.

Автоматизована система може бути інтегрована з іншими інформаційними системами державних органів та органів місцевого самоврядування.

Основними завданнями автоматизованої системи, зокрема є:

– інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності Мінсоцполітики, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій з питань гуманітарної допомоги та суб’єктів громадського контролю за визнаними гуманітарною допомогою вантажами (товарами), коштами, в тому числі в іноземній валюті, виконаними роботами, наданими послугами;

– ведення обліку отримувачів гуманітарної допомоги та вантажів (товарів), коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг;

– забезпечення подання отримувачем гуманітарної допомоги електронних документів;

– реєстрація та прийняття до розгляду електронних документів;

– забезпечення електронної взаємодії під час процесу прийняття Мінсоцполітики рішень за погодженням із Держмитслужбою, ДПС, МОЗ, Мінекономіки, Мінфіном, Міноборони, ДСНС, МВС, Національною поліцією, Національним банком – через відповідних уповноважених осіб зазначених та інших органів – членів робочої групи;

– забезпечення збереження всієї інформації щодо взаємодії отримувача гуманітарної допомоги, Мінсоцполітики, місцевих держадміністрацій;

– автоматичне інформування отримувача гуманітарної допомоги через його електронний кабінет та/або на електронну адресу про стан розгляду та опрацювання поданих ним документів та прийнятого за результатами їх розгляду рішення;

– забезпечення обліку і контролю за отриманням, розподілом, використанням за цільовим призначенням гуманітарної допомоги.

Читати далі

Законодавство

Касові операції у банках можуть проводити за е-паспортами

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про затвердження Змін до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні» від 23 листопада 2020 р. № 148.

Новою редакцією пп. 10 п. 13 розд. I Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 25 вересня 2018 р. № 103, встановлено, що під час здійснення касових операцій для ідентифікації та верифікації клієнта чи його представника банки можуть використовувати е-паспорт або е-паспорт для виїзду за кордон у мобільному застосунку «Дія» (у порядку, визначеному нормативно-правовим актом Національного банку з питань здійснення банками фінансового моніторингу).

Також спрощено процедуру приймання банками на дослідження сумнівних щодо справжності та платіжності банкнот та монет національної валюти та сумнівних щодо справжності банкнот іноземної валюти. У відповідній довідці замість паспортних даних клієнт має надати контакту інформацію (номер телефона та/або електронну адресу).

Інкасаторські компанії зобов’язано вилучати і передати сумнівні банкноти для проведення досліджень до Національного банку, а також вилучати та передавати банкноти, зафарбовані спеціальним розчином унаслідок несанкціонованого втручання у спецпристрій для зберігання цінностей, до правоохоронних органів (абз. 9 пп. 5 п. 2 розд I).

Читати далі

Законодавство

Визначено механізм надання державних гарантій малому бізнесу у 2020 році

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання державних гарантій на портфельній основі у 2020 році» від 25 листопада 2020 р. № 1151.

Затверджений нею Порядок надання державних гарантій на портфельній основі у 2020 р. визначає механізм відбору банків-кредиторів, умови надання державних гарантій у 2020 р. для забезпечення часткового виконання боргових зобов’язань за портфелем кредитів банків-кредиторів, що надаються суб’єктам господарювання мікропідприємництва, малого та/або середнього підприємництва – резидентів України, розмір та вид забезпечення, що надається такими суб’єктами господарювання, порядок виконання гарантом гарантійних зобов’язань, а також порядок урегулювання простроченої заборгованості позичальника за кредитом, за яким гарантом здійснено виплати на вимогу банку-кредитора.

Обсяг коштів для реалізації інструменту портфельних гарантій складає 5 млрд грн. на 2020 р. Кошти надаються у гривні строком від 1 до 10 років у сумі не більше 100 млн грн.

Позичальник повинен відповідати, зокрема, таким критеріям:

– бути фізичною особою – резидентом, зареєстрованою в установленому законом порядку як фізична особа – підприємець, або юридичною особою – резидентом, учасники (засновники) та кінцеві бенефіціарні власники (контролери) якої є фізичними особами – резидентами;

– бути суб’єктом мікропідприємництва, малого та/або середнього підприємництва відповідно до ч. 3 ст. 55 Господарського кодексу України та зареєстрованим на території України (крім тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя);

– строк ведення ним господарської діяльності з моменту реєстрації має перевищувати 12 місяців, що підтверджується документально;

– не підпадати під обмеження щодо надання державної підтримки, визначені ст. 13 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні».

Кредит в рамках портфеля кредитів може бути надано на фінансування:

– інвестиційного проекту на інвестиційні цілі, пов’язані з провадженням господарської діяльності позичальників, а також на цілі, пов’язані із здійсненням уповноваженим банком рефінансування заборгованості суб’єкта підприємництва за кредитом (кредитами), наданим (наданими) банком (банками) України;

– оборотного капіталу суб’єкта підприємництва, крім овердрафтів.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Про розвідку
||
№ Документа: 912-IX
Дата прийняття: 17.09.2020
Дата набрання чинності: 24.10.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram
Про розвідку
||
№ Документа: 912-IX
Дата прийняття: 17.09.2020
Дата набрання чинності: 24.10.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає