Connect with us

Законодавство

Середня зарплата – 12 497 грн: проект Держбюджету на 2020 готовий для другого читання

Уряд презентував проект Державного бюджету України на 2020 рік, підготовлений до другого читання, який враховує розроблений Мінекономіки оновлений макроекономічний прогноз.

Так, у прогнозному періоді передбачається, що з метою створення інвестиційно-привабливої, конкурентоспроможної на світовому рівні країни здійснюватимуться  реформи, які посилюють потенціал для зростання української економіки.

Серед пріоритетів:

  • запровадження ринкового обігу земель сільськогосподарського призначення, що за рахунок підвищення економічної конкуренції сприятиме підвищенню ефективності та продуктивності використання сільськогосподарських земель;
  • проведення виваженої ефективної приватизації. Це дасть змогу передати сотні суб’єктів господарювання державного сектору ефективним власникам, які створять нові робочі місця та ліквідують корупцію;
  • реформування ринку праці. Завдяки оновленню трудового законодавства очікується уповільнення процесів трудової міграції та підвищення зайнятості населення на внутрішньому ринку.

Також передбачена подальша дерегуляція економіки, просування українського експорту на зовнішніх ринках і зменшення бар’єрів для експорту українських товарів та послуг.

Виходячи з зазначеного прогноз, який враховано у бюджеті-2020, передбачає поступове формування якісного підґрунтя для сталого економічного зростання.

Ключову роль також відіграватиме запуск проектів, спрямованих на підвищення енергоефективності (енергетика та ЖКГ), будівництво доріг та іншої транспортної інфраструктури на тлі впровадження концесії та розвитку кластерів, а також активний розвиток таких сфер діяльності як охорона здоров’я та освіта, які є ключовими для розвитку людського капіталу.

Як наслідок, зростання реального обсягу ВВП у 2020 році передбачено на рівні  3,7%, мінімальна заробітна плата на рівні 4 723 грн, що на 550 грн більше ніж у 2019 році, а середньомісячна заробітна плата на рівні 12 497 грн.

Відповідно визначеним Урядом пріоритетам одними з головних інвестиційних драйверів у бюджеті 2020 року є мала та велика приватизація, що разом мають принести державі 12 млрд гривень, а також легалізація азартних ігор, що також має принести в бюджет країни 3 млрд гривень.

Крім того, для запуску з 2020 року повноцінного ринку землі, передбачено створення інструментів, що дозволять малим та середнім сільгосптоваровиробникам отримати дешеві кредитні ресурси для купівлі земель сільськогосподарського призначення. Так, на фінансову підтримку сільгосптоваровиробників закладено у бюджеті 4 млрд гривен, а для формування статутного капіталу Фонду часткового гарантування кредитів – 240 млн гривень.

Проект бюджету на 2020 рік можна переглянути тут

Законодавство

Посередництво з працевлаштуванні за кордоном ліцензуватиме Мінекономіки

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до пункту 18 переліку органів ліцензування та зупинення дії підпункту 358 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України» від 12 лютого 2020 р. № 101.

Новою редакцією п. 18 Переліку органів ліцензування змінено орган ліцензування діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном з Мінсоцполітики на Мінекономіки.

Ця норма набирає чинності з 10 березня 2020 р.

Крім цього, зупинено до 10 березня 2020 р. дію пп. 358 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, за яким Мінекономіки здійснює ліцензування діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном та контроль за дотриманням суб’єктами господарювання відповідних ліцензійних умов.

Читати далі

Законодавство

Допомога дитині на майбутнє зменшить ризик народження дітей заради грошей

Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми” щодо запровадження державної допомоги дитині на майбутнє» від 24.01.2020 р. № 2801.

Законопроектом пропонується розширити види державної допомоги сім’ям з дітьми – допомогою дитині на майбутнє.

В Комітеті зазначили, що допомога при народженні дитини у 2014 р. була встановлена в сумі 41 280 грн. і протягом шести років не змінювалась, незважаючи на значну інфляцію. Якщо збільшувати допомогу при народженні дитини, є ризик як її нецільового використання, так і народження дітей заради отримання коштів, що не сприяє їх нормальному вихованню. Водночас, у разі реалізації пропозиції про запровадження допомоги дитині на майбутнє можна уникнути цих ризиків та надати молодій людині після повноліття фінансові можливості для реалізації своїх планів.

Крім цього, в Комітеті визнали за доцільне при прийнятті законопроекту за основу:

  • передбачити прив’язку суми виплати до прожиткового мінімуму;
  • зазначити в тексті законопроекту,  що кошти допомоги на майбутнє мають зберігатися лише у державних банках;
  • вилучити норму щодо можливості вкладення коштів допомоги до інвестиційного фонду або до накопичувальної програми страхування життя, оскільки при цьому можливі зловживання та втрата коштів дитини.

Читати далі

Законодавство

Суддівським зарплатам «замороження» більше не загрожує

Комітетом Верховної Ради України з питань правової політики відхилив проект Закону «Про внесення зміни до пункту 24 розділу XII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 23 грудня 2019 року № 2670.

Зазначений законопроект відомий серед правників як такий, яким пропонується «заморозити» з відтермінуванням на рік підвищення розміру базового окладу для суддів місцевих загальних, апеляційних та вищих спеціалізованих судів, а також ситуацію з виплатою заробітної плати працівникам апарату судів.

Як зазначив Голова ДСА України Зеновій Холоднюк, його положення суперечать Конституції України, і ДСА України вже здійснила виплати підвищеної суддівської винагороди суддям зазначених судів за січень 2020 р. Тому зворотній процес є неможливим.

З його позицією погодились представники Уряду, які зазначили, що не будуть наполягати на прийнятті законопроекту № 2670, позаяк він не знайшов підтримки серед членів комітету, а отже втратив шанси на прийняття у Верховні Раді України.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.