Connect with us

Законодавство

Скасування адвокатської монополії не суперечить Конституції

Конституційний Суд України надав Висновок у справі за конституційним зверненням Верховної Ради України щодо відповідності законопроекту «Про внесення змін до Конституції України (щодо скасування адвокатської монополії)» № 1013 вимогам ст.ст. 157 і 158 Конституції України.

Зазначеним законопроектом було запропоновано внести до Конституції України такі зміни:

  • викласти у новій редакції ч. 4 ст. 131-2 Конституції України, згідно з якою захист особи від кримінального обвинувачення здійснює виключно адвокат;
  • виключити ч. 5 ст. 131-2 Конституції України, за якою законом можуть бути визначені винятки щодо представництва в суді у трудових спорах, спорах щодо захисту соціальних прав, щодо виборів та референдумів, у малозначних спорах, а також стосовно представництва малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, визнаних судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена;
  • виключити пп. 11 п. 16-1 Розділу ХV «Перехідні положення», згідно з яким із дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)» представництво відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131-1 та ст. 131-2 Конституції України виключно прокурорами або адвокатами у Верховному Суді та судах касаційної інстанції здійснюється з 1 січня 2017 року; у судах апеляційної інстанції – з 1 січня 2018 року; у судах першої інстанції – з 1 січня 2019 року.

Перевіривши законопроект № 1013 на предмет його відповідності вимогам ст.ст. 157 і 158 Конституції України, Конституційний Суд України виходив із того, що запропоновані ним зміни до Конституції України розширюють можливості здійснення представництва в суді.

У Висновку зазначено, що поняття «надання професійної правничої допомоги» не тотожне поняттю «представництво особи в суді». Надання професійної правничої допомоги здійснюють адвокати, натомість представництво особи у суді може бути здійснене за вибором особи адвокатом або іншим суб’єктом.

Конституційний Суд України також констатував, що запропоновані Законопроектом зміни до ст. 131-2, пп. 11 п. 16-1 розд. ХV «Перехідні положення» Конституції України не передбачають скасування чи обмеження прав і свобод людини і громадянина, а отже, відповідають вимогам ч. 1 ст. 157 Конституції України.

У Висновку зазначається, що Верховна Рада України дев’ятого скликання протягом року не розглядала вказаний Законопроект та протягом строку своїх повноважень не змінювала положень ст. 131-2, пп. 11 п. 16-1 розд. ХV «Перехідні положення» Конституції України, а отже, Законопроект відповідає вимогам ст. 158 Конституції України.

З огляду на наведене Конституційний Суд України постановив, що Законопроект № 1013 відповідає вимогам ст.ст. 157 і 158 Конституції України.

Висновок Конституційного Суду України є обов’язковим, остаточним та таким, що не може бути оскаржений.

З повним текстом висновку можна ознайомитися за цим посиланням.

Законодавство

ФОПам, які звернулися по допомогу на дітей у травні – червні 2020 р., виплачуватимуть її з травня

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 і від 22 квітня 2020 р. № 329» від 1 червня 2020 р. № 432.

Змінами до абз. 12 п. 50 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848, встановлено, що для призначення житлових субсидій на запит структурних підрозділів з питань соціального захисту населення у п’ятиденний строк з дня його отримання подаються відомості, серед іншого, про забезпеченість громадян житловою площею та комунальними послугами – управителями, об’єднаннями, виконавцями комунальних послуг, у яких зазначається, зокрема:

  • сума простроченої понад три (раніше – два) місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув, а також сума простроченої понад три (раніше – два) місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати внеску за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами.

Також, новою редакцією п. 3 Порядку виплати допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 329, визначено, що допомога на дітей призначається і виплачується фізичним особам – підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку, які:

  • сплатили єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за усі місяці 2019 р. або протягом усіх місяців 2019 р. після державної реєстрації фізичної особи – підприємця; або
  • зареєструвалися як фізичні особи – підприємці у січні – березні 2020 р.; або
  • отримують пенсію за віком, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу та звільнені від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Допомога на дітей призначається і виплачується також фізичним особам-підприємцям, які до березня 2020 р. (включно) перейшли на спрощену систему оподаткування та обрали першу або другу групу платників єдиного податку.

Допомога на дітей фізичним особам-підприємцям, зазначеним в абз. 3 та 4 цього пункту, які звернулися за її призначенням у травні – червні 2020 р., призначається та виплачується починаючи з травня 2020 р.

Крім цього, додаток до Порядку викладено у новій редакції.

Читати далі

Законодавство

Строк укладення договорів про навчання продовжено на період дії карантину

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку видачі ваучерів для підтримання конкурентоспроможності осіб на ринку праці» від 27 травня 2020 р. № 408.

Пункт 11 Порядку видачі ваучерів для підтримання конкурентоспроможності осіб на ринку праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 р. № 207, доповнено новим абзацом, відповідно до якого, для осіб, які отримали ваучер до початку або у період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, строк укладення договору про навчання продовжується на період дії такого карантину та 30 днів після його відміни.

Також додаток до Порядку викладено у новій редакції.

Читати далі

Законодавство

До заяви про альтернативну службу не треба довідки про склад сім’ї

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про порядок проходження альтернативної (невійськової) служби» від 27 травня 2020 р. № 409.

Змінами до абз. 1 п. 5 Положення про порядок проходження альтернативної (невійськової) служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування Закону України «Про альтернативну (невійськову) службу» від 10 листопада 1999 р. № 2066, довідку про склад сім’ї виключено з переліку документів, які додаються до заяви про направлення на альтернативну службу.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.